Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

MANUAL DE LA VIDA MODERNA : Cafè, nadons i naturalesa curativa

O com moure's per aquest món canviant i que tendeix al "verd".

Cafè, nadons i naturalesa curativa

SI TENS RECORDS COM A NADÓ, TE’LS HAS INVENTAT. Moltes imatges que considerem autèntiques i viscudes són en realitat reconstruccions.

El 40% de les persones afirma que té records relatius als seus primers 24 mesos de vida, però són falsos. L’estudi Fictional First Memories, publicat aquest any en la revista Psicological Science, confirma que, malgrat que abans de complir els tres anys el nostre cervell no està prou madur per a registrar les experiències viscudes, moltes persones insisteixen que les han arxivades a aquesta edat. Aquests records, en realitat, es construeixen a partir de fotografies o de relats d’altres persones i acaben interioritzant-se com si fossin propis.

SHINRIN YOKU: EL BOSC ÉS LA TERÀPIA. Així et poden ajudar els arbres.

Fa anys que el Japó i Corea prescriuen “banys de bosc” o Shinrin Yoku. Apagar el mòbil i endinsar-se entre els arbres, caminar a poc a poc i concentrar-se en la respiració és imprescindible per a sentir els beneficis d’aquesta teràpia basada en el poder de la naturalesa:

  • Redueix l’estrès. Ser al bosc disminueix la concentració de cortisol entre un 12% i un 16%.
  • Relaxa. La tranquil·litat de l’entorn contribueix a disminuir la freqüència cardíaca i la tensió arterial.
  • Millora el sistema immunològic. Activa les cèl·lules NK, que contribueixen a la defensa de l’organisme.
  • Frena els pensaments negatius. Augmenta la serotonina, que fomenta les emocions positives.
  • Estimula la creativitat. Millora l’activitat mental i ajuda a resoldre problemes que requereixen imaginació.

ÉS POSSIBLE PATIR UNA SOBREDOSI DE CAFEÏNA?

La resposta és sí, encara que és molt difícil que això passi. Per a aconseguir la concentració de cafeïna en sang que es considera fatal (80 mil·ligrams per litre), no n’hi hauria prou de beure tasses de cafè. Ni tan sols beure’n moltes. Caldria recórrer a suplements alimentaris, concentrats, pastilles o tauletes de cafeïna, begudes energètiques o fins i tot a una barreja d’alguns d’aquests productes. Al contrari del que passa quan es beu cafè, prendre cafeïna pura en pols és molt perillós. Tan sols una culleradeta d’aquesta substància equival a 28 tasses.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions