Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Rutines i hàbits per a evitar edemes

ET "DESAPAREIXEN" ELS TURMELLS QUAN PASSES MOLT DE TEMPS ASSEGUT? LA PANXA SE T'INFLA SENSE UNA RAÓ APARENT? POT SER QUE EL PROBLEMA SIGUI LA RETENCIÓ DE LÍQUIDS. I PER A ALLEUJAR-NE ELS SÍMPTOMES, UNA DIETA EQUILIBRADA ON LA SAL BRILLI PER L'ABSÈNCIA.

Rutines i hàbits per a evitar edemes

/imgs/20190701/GettyImages-1136130183.jpg

A més de la dieta, l’estil de vida és fonamental pel que fa a la salut cardiovascular. Acompanyar una alimentació adequada amb la pràctica regular d’exercici reduirà les possibilitats d’inflor a les cames.

  • Mou els músculs. Activar la musculatura de la part afectada per l’edema (especialment, les cames) pot contribuir a bombar l’excés de líquid cap al cor. La natació, l’el·líptica i la bicicleta sense resistència o els exercicis de terra, com la tècnica de Pilates o la pràctica de ioga, poden resultar beneficiosos.
  • Eleva la part afectada mantenint-la per sobre del cor diverses vegades al dia, fins i tot mentre dorms.
  • Fes un massatge a la zona inflada cap al cor mitjançant una pressió ferma, però no dolorosa.
  • Evita estar molt de temps de peu i fer servir talons massa alts.
  • És recomanable no fer servir roba molt ajustada a la cintura o mitjons amb goma elàstica. En comptes d’això, és preferible l’ús de mitges elàstiques de compressió progressiva, si el metge te les recomana.
  • Mantén la zona neta, hidratada i sense lesions. La pell seca i esquerdada és més propensa a rascades, talls i infeccions, que poden agreujar el problema.

FUIG DE L’EXCÉS DE SAL

Més del 70% del sodi que ingerim prové del processament i la manufacturació dels aliments, i només la resta correspon a la sal que s’afegeix durant la cocció o a taula. Quins productes hauria d’excloure de la dieta una persona amb retenció de líquids? Segons l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), aquests són alguns dels aliments que convé evitar:

  • Anxoves en salaó: 12,14 g de sal per cada 100 g
  • Fuet: 3,94 g
  • Xoriço: 3,58 g
  • Llonganissa curada: 3,36 g
  • Formatges, especialment el blau: 3,14 g
  • Quètxup: 2,64 g de sal
  • Sopes i brous: 2,05 g
  • Aperitius salats: 1,26 g
  • Plats preparats: 0,92 g
  • Rebosteria industrial: 0,61 g

Valors mitjans per cada 100 g de producte

POTASSI PER A COMPENSAR

Entre els aliments baixos en sodi trobem verdures, hortalisses i fruites fresques, com els espinacs, la carxofa, la remolatxa, la pastanaga o l’api. També els llegums, com les llenties, els cigrons, les mongetes o la soia. La carn, el peix i el marisc fresc, sense processar, també són baixos en sal. Així, podem menjar vedella, xai, pollastre, porc, lluç, rap, sardines, cloïsses, llobarro o pop bullit. Per a mantenir l’equilibri de líquids i contrarestar el nivell de sodi de l’organisme, es recomana consumir aliments rics en potassi. En aquesta categoria es troben algunes fruites, com l’albercoc, el plàtan, els kiwis, les prunes o el dàtil, i verdures com el bròcoli, la carxofa, la bleda o la carabassa. A més, cal afegir-hi les cebes, que ajuden a millorar la circulació de la sang.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions