Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Guía de compra: sal : Sal, o condimento en cuestión

Prexudicial en exceso, malia que necesario para moitas funcións fisiolóxicas, o máis recomendable é o sal iodado e o hiposódico

Todos os tipos de sal e os alimentos que máis a conteñen

Un por un

  • Sal común ou natural: fai referencia ao sal, sen determinar a súa procedencia; é dicir, sen indicar se é mariño (obtido por evaporación da auga do mar) ou se é un sal de rocha ou mineral (extracción do sal de depósitos rochosos ou xeolóxicos de sal).
  • Sal iodado: sal ao que se lle engadiu iodo na súa composición. O seu consumo está indicado para previr deficiencias deste mineral nas nosas dietas. Os seus usos son os mesmos que os do sal común: salgar calquera tipo de alimento xa sexa en cru, como ensaladas, ou cociñado, como pode ser un cocido, guisos etc. Tamén se pode utilizar á hora de sazonar elaboracións máis complexas, como facer pan, pastas italianas ou salgaduras. O Ministerio de Sanidade español recomenda o consumo deste sal para toda a poboación.
  • Flor de sal: é a primeira capa cristalina que se forma na superficie das salinas, mentres que se evapora a auga. O éxito deste sal radica tanto na súa aparencia cristalina (trátase dun cristal redondeado) coma na súa textura crocante e lixeiramente húmida, pero sobre todo nos seus tons violetas. É un dos sales gastrónomos por excelencia. Recóllese de forma artesanal.
  • Sal do Himalaia: a diferenza do sal mariño, trátase dun sal que provén das rochas das montañas de Paquistán, a uns 300 quilómetros do Himalaia. As rochas proveñen de estratos ecolóxicos sedimentados por millóns de anos. A súa cor é distinta, dado que contén máis ferro (pero insuficiente como para cubrir os requirimentos nutricionais), e o seu sabor é máis amargo.
  • Sal afumado: trátase de sal elaborado mediante un proceso de afumado, e que se recomenda para macerar alimentos ou para afumar peixes, dado o seu característico sabor intenso.
  • Sal Maldon: procede de finas capas de sal que se forman nos bordos do esteiro do río Blackwater, no municipio de Maldon (Inglaterra). Adoita formar uns cristais en forma de escamas (ás veces denomínase sal en escamas por esta razón). É o toque final decorativo e crocante de moitos pratos de carne e peixe.
  • Sal hiposódico e lixeiro: ambos son condimentos con menos cantidade de sodio. O hiposódico ten un contido reducido en sodio (un mínimo de redución do 10 %) grazas á substitución de parte do cloruro sódico por cloruro potásico. Está indicado para persoas con hipertensión arterial. Son máis recomendables se están enriquecidos en iodo. No caso do sal lixeiro, a redución do seu contido en sodio debe ser igual ou superior ao 30 %.
  • Sal mariño: obtense por evaporación da auga de mar. Segundo o seu tamaño de gran, pode ser fino ou gordo. É preferible empregar o sal groso para a preparación de peixes, mariscos ou carnes á prancha ou á grella.

Os máis salgados

En España, un estudo promovido pola AESAN (Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición) identificou os alimentos de consumo cotián que máis sodio achegan á dieta diaria. Do 100 % do sodio inxerido, o 72 % procede dos alimentos procesados, o 20 % corresponde ao sal engadido e tan só o 8 % do sodio procede dos alimentos naturais, non procesados.

De todos os alimentos salgados identificados, son catro os alimentos de consumo cotián que suman o 72 % da contribución de sal á dieta.

  • Embutido. O xamón é o derivado cárnico curado que máis sal proporciona á dieta, seguido do chourizo, o salchichón e o fuet. Entre os embutidos cocidos, sobresaen o xamón, o pavo cocido e as salchichas. Unha alternativa sería deixar o xamón en remollo horas antes do seu cociñado en diversas receitas e tirar a auga de remollo, de forma que se dilúa parte do sal que contén.
  • Pan. O pan branco, seguido do de molde branco e do tostado, son os alimentos máis problemáticos deste grupo. Non obstante, a través do acordo entre a AESAN e o sector da panadería, en catro anos (2005-2009) conseguiuse reducir de forma progresiva a porcentaxe de sal utilizado na elaboración de pan. O pan actual ten un 25,9 % menos sal que hai uns anos.
  • Queixo. De todos os lácteos, os queixos son os alimentos máis salgados, entre eles o manchego, o fundido e os queixos frescos, os tres máis consumidos. Xa que logo, o queixo, pola súa particularidade nutritiva (ademais de sodio ten moita graxa e colesterol, sobre todo, os máis curados), é un alimento “capricho” para degustar en ocasións e en pequenas cantidades, non a diario.
  • Pratos preparados. As comidas preparadas conxeladas destacan sobre o resto de pratos cociñados ou precociñados en achega de sodio á dieta. A información da etiqueta nutricional permítelle ao consumidor comparar produtos de distintas marcas e escoller os máis saudables. Ao mesmo tempo, cociñar na casa máis cantidade, conxelar o sobrante e desconxelar a medida que se necesite é unha alternativa intelixente para achegar menos sal á dieta.

Pola contra, a maioría dos alimentos frescos e crus non conteñen sal ou a súa presenza é ínfima: as froitas, as hortalizas e as verduras son eslamiadas por natureza, máis que a carne, o peixe ou os ovos, que conteñen algo de sodio, aínda que unha cantidade pouco relevante. E malia que na súa preparación precisan sal, está comprobado que se se reduce a condimentación de xeito gradual o padal acaba por se acostumar.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte