Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Guia de compra: llagostins : Llagostins: Nadal sobre la taula

L'aqüicultura permet que el tinguem disponible tot l'any, però el llagostí és, sens dubte, el rei de la taula de Nadal

Anàlisi nutricional

El seu lloc en la dieta

/imgs/20171201/langostinos-3.jpg

Encara que l’aqüicultura permet que el tinguem disponible tot l’any i que sigui un producte cada vegada més accessible, el llagostí és, sens dubte, el rei de la taula de Nadal. El desembre és una època de l’any en què, en general, s’incrementa el consum de marisc. Les festes i les celebracions comporten la ingesta d’aliments o preparacions que no són les usuals en el dia a dia: apareixen formant part de còctels de marisc, en amanides, torrats a la planxa amb llimona, en sopes i cremes de peix i marisc, cuits i acompanyats de diferents salses, etc.

Com que el producte congelat resulta econòmic, en el dia a dia cada cop és més fàcil consumir-ne en preparacions com amanides, broquetes, farciment d’alvocats, plats orientals, amb allada o també en calderetes i paelles. El llagostí és, de fet, un dels crustacis més integrats en la nostra cuina.

Es tracta d’un aliment no gaire calòric: 100 grams de llagostins només aporten 0,80 grams de greixos i 110 calories aproximadament, tot i que hi ha alguns aspectes nutricionals importants que cal ressaltar:

  • Sal. El sodi és fonamental per al nostre organisme. Així i tot, el llagostí aporta una gran quantitat d’aquest mineral (305 mg per cada 100 g), per la qual cosa no se n’aconsella el consum en hipertensos i en persones amb problemes renals, de retenció de líquids i similars.
  • Proteïnes. Aquest aliment també té una quantitat alta de proteïnes (24,30 g per cada 100 g).
  • Vitamines. Són molt rics en vitamines, entre les quals podem destacar les vitamines B3, B9, B12 i E. També aporta, encara que en menys quantitat, vitamines B1 i B2.
  • Minerals. Els llagostins són un aliment ric en iode, ja que 100 g d’aquest aliment contenen 90 mg de iode. També destaquen per l’aportació de magnesi, seleni, ferro i el ja esmentat

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions