Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Dieta sana per al cor : Els més nous, en estudi

Llavors de lli, escaiola, productes amb fitosterols afegits i les càpsules o perles d'omega-3 són part de les alternatives contra la hiperocolesterolèmia

Els més nous, en estudi

  • Quitosan. És un polisacàrid obtingut a partir de residus dels exosquelets dels crustacis (crancs, gambes, llagostins, etc.). Als Estats Units està de moda com a complement reductor del colesterol. Fins ara, els estudis realitzats donen resultats positius, encara que es necessiten més evidències que caracteritzin millor l’efecte del compost en totes les lipoproteïnes; LDL, HDL i fins i tot triglicèrids.
  • /imgs/20100901/alimentacion2-3.jpg
    Gingebre, nopal, quitosan. Alguns centres d’investigació i laboratoris farmacèutics duen a terme estudis que analitzen el potencial hipocolesterolemiant d’aquests compostos. Encara que els resultats de les investigacions es perfilen com a interessants en el tractament coadjuvant de les dislipèmies, es requereixen més estudis que corroborin aquests efectes, les dosis d’eficàcia i seguretat, la durada del tractament i els possibles efectes secundaris i contraindicacions.

Aliments imprescindibles

Una dieta adequada és el primer pas per a iniciar el tractament amb la finalitat de baixar el colesterol elevat. A més d’aconseguir els ajustos, permet a la persona habituar-se a un tipus d’alimentació més saludable per a tota la seva vida.

En vista de les evidències científiques, els canvis dietètics que es plantegen d’inici passen per incloure diàriament els aliments bàsics següents:

  • Oli d’oliva verge extra: Ric en àcids grassos monoinsaturats, vitamina E i fitosterols, tots aquests compostos cardioprotectors.
  • Nous: una ració (4-6 unitats). Suposa una aportació interessant d’àcid alfa-linolènic, que l’organisme transforma en àcids grassos omega-3 i conté també fitosterols, tots dos reconeguts pel seu paper en la reducció del colesterol.
  • Peix blau: mínim 3 vegades a la setmana. Reporten una bona dosi d’àcids grassos omega-3. La ració serà de 140 grams almenys 3 dies a la setmana d’entre una gran varietat de peixos blaus: sardines, anxoves, sorells, verats, tonyina, bonítol…
  • Llavors de sèsam o derivats (oli, sal de sèsam o tahina), afegits a amanides, cremes, receptes de llegums, arròs o pasta, untats amb pa…
  • Llegums variats, sense que hi falti la soja (groga i verda) i els pèsols.
  • Verdures de color verd (bleda, xicoira, enciam, espinacs…), brots o germinats i verdures de tija (porro, api, card).

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions