Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Menjar saludable, segur i taula comparativa

Menjar saludable, segur i taula comparativa

Trucs de cuina per a la carmanyola

/imgs/20100401/alimentacion1-3.jpg
El menjar que es prendrà l’endemà a la feina no té per què ser diferent del que es menja a casa. Tot i això, per a aconseguir que el plat tingui unes condicions determinades, sobretot d’aspecte i sabor, convé atendre aquests consells.

  • No salar la carn abans d’introduir-la al microones, perquè s’assecarà.
  • Les vinagretes i les salses d’amanida s’han de transportar en un pot de vidre, independent, i usar-les per a fer la barreja pocs minuts abans de menjar.
  • Un raget de llimona o oli d’oliva abans d’escalfar el peix o la carn aconsegueix que resultin més sucosos.
  • Els termos o els pots de vidre de 250 grams són els idonis per a portar la ració justa de sopa, gaspatxo o crema de verdures.

/imgs/20100401/alimentacion1-4.jpg
L’avorriment que propicia una gamma de plats repetitiva i poc variada és un dels principals inconvenients de menjar de carmanyola. Per evitar caure en la monotonia, es pot recórrer a una fritada de verduretes per a acompanyar el bistec o a una tallada de formatge baix en greix sobre el filet rus, o a pastanaga i api ratllats al vapor com a guarnició del lluç a la romana. Cal fer ús de la imaginació. Un altre aliment comodí ric en carbohidrats és la pasta. Ara bé, perquè els macarrons, els espaguetis, les lasanyes i els raviolis no siguin tan sols una valuosa font d’hidrats de carboni, sinó que resultin saborosos i agradables a qui els consumeix, s’ha d’aconseguir que després de la cocció la pasta quedi “al dente”. Així, el rescalfament posterior no en destruirà la consistència ni afectarà el seu valor nutritiu. Una pasta massa cuita presenta un índex glicèmic més elevat, s’absorbeixen més ràpidament els seus sucres i en poc de temps es torna a experimentar la sensació de gana.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions