Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Guia de compra: brous i sopes : Característiques nutricionals

Reparen i entonen el cos i, encara que han estat molt lligats a la salut, no està demostrat que tinguin un paper curatiu. El seu nutrient més destacable és l'aigua i també la sal. No obstant això, els adults prenem menys de dues racions mensuals d'aquests productes envasats, per la qual cosa no són responsables de l'excés de sodi en la nostra dieta

Característiques nutricionals

El seu lloc en la dieta

Fora de la sal, el nutrient destacable dels brous i de les sopes és l’aigua. Per descomptat, tots dos contenen una llarga llista d’aromes, antioxidants i substàncies amb un possible paper protector de la salut, però fins avui no s’han recollit proves clares de beneficis en la població.

/imgs/20141101/olla.jpg

No podem considerar aquests aliments com a font de vitamines, greixos, carbohidrats, proteïnes o minerals. Sí de sodi. Com es pot observar en el semàfor nutricional, els brous i les sopes són aliments que contenen molta sal al seu interior. Perquè ens en fem una idea: amb una ració de brou o de sopa (250 mil.lilitres, l’equivalent a un plat) cobrim el 36% de la xifra màxima que hauríem de prendre en un dia, estimada en 6 grams diaris. L’Organització Mundial de la Salut és més estricta encara i considera més apropiat limitar la xifra a 5 grams diaris.

L’elevat consum de sal és característic de la nostra alimentació -prenem el doble dels màxims recomanats- i és preocupant atesa la seva relació amb la hipertensió arterial. En qualsevol cas, si s’ha de jutjar per l’última anàlisi duta a terme en una mostra representativa de la població espanyola, els adults prenem menys de dues racions mensuals de brou en bric o sopes envasades (una ració suposa 250 ml, l’equivalent a un plat). Per tant, les sopes i els brous no són els responsables de l’excés de sodi en la nostra dieta, si bé té sentit que els fabricants facin un esforç general per disminuir la concentració de sal dels seus productes, i això inclou els brous i les sopes.

/imgs/20141101/nina.jpg

Una diferència nutricional que cal tenir en compte entre brous i sopes és el seu contingut en carbohidrats. La ingesta de carbohidrats en la població espanyola està per sota de les recomanacions, així que es tracta d’un nutrient per tenir en compte a l’hora de valorar sopes i brous. La majoria de sopes s’elaboren amb fideus i, per tant, és lògic pensar que la seva aportació de carbohidrats serà superior que en els brous. La veritat és que, tot i que el contingut de carbohidrats és unes 3 o 4 vegades més alt en les sopes que en els brous, segueix sent baix (uns 4 grams per cada litre). Caldrien uns 8 litres de sopa per a cobrir el 15% de les recomanacions d’ingesta de carbohidrats d’una dona tipus, per la qual cosa no podem considerar aquests aliments com una font d’aquests nutrients. Una cosa semblant podem assenyalar pel que fa a l’aportació de nutrients de les verdures deshidratades que inclouen algunes sopes.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions