Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: EN L'APERITIU, UNTA'T DE SALUT. Quan et vinguin ganes de provar una cosa bona, recorda: per a matar el cuquet no cal atacar una bossa de snacks ni picar productes insans. Una manera senzilla (i deliciosa) de millorar els teus refrigeris és preparar uns patés casolans amb ingredients saludables i saborosos, i acompanyar-los amb altres aliments que tinguin una bona qualitat nutricional. Des del paté d'albergínies i l'hummus de cigrons fins al guacamole o el paté d'olives, la teva alimentació pot millorar molt amb aquestes boníssimes idees. Piques?

EL MES DE MAIG PORTA TOTA UNA EXPLOSIÓ DE COLORS I SABORS. ENDOLCEIX LES HORES DE SOL I NO AMAGUIS EL CAP.

EN L'APERITIU, UNTA'T DE SALUT. Quan et vinguin ganes de provar una cosa bona, recorda: per a matar el cuquet no cal atacar una bossa de snacks ni picar productes insans. Una manera senzilla (i deliciosa) de millorar els teus refrigeris és preparar uns patés casolans amb ingredients saludables i saborosos, i acompanyar-los amb altres aliments que tinguin una bona qualitat nutricional. Des del paté d'albergínies i l'hummus de cigrons fins al guacamole o el paté d'olives, la teva alimentació pot millorar molt amb aquestes boníssimes idees. Piques?

Els nutricionistes expliquen sovint que el secret d’una dieta saludable no passa tant pels bons aliments que mengem, sinó per aquells perniciosos que deixem de menjar. És a dir, en lloc d’obsessionar-nos a menjar més verdura, és preferible que comencem per deixar de banda els productes ultraprocessats de la nostra dieta: l’absència d’aquests aliments ens deixarà espai (i gana) per a d’altres que abans teníem oblidats (generalment, els sans). L’aperitiu pot ser un bon moment per a posar en marxa aquest canvi.

HUMMUS

Aquest plat, típic de la cuina àrab, és deliciós i molt sa. L’ingredient principal són els cigrons, un aliment molt saludable (especialment ric en fibra i àcid fòlic) que hauria de tenir més presència en la nostra dieta quotidiana. Per a fer aquest paté pots fer servir un pot de cigrons ja cuits. Treu-ne l’aigua de la conserva, renta’ls bé i posa’ls en un bol (si fas servir batedora de mà) o al robot de cuina. Afegeix-hi dues cullerades soperes d’oli d’oliva, dos alls i el suc d’una llimona. Tritura bé aquesta barreja i tira-hi un polsim de sal, una miqueta de comí en pols i tres cullerades soperes de tahina (una pasta que pots comprar ja feta o fer-la tu). Serveix-lo amb un fil d’oli d’oliva i una mica de pebre vermell de la Vera per sobre (queda deliciós) i acompanya’l d’uns bastonets de pastanaga, uns cirerols o una mica de pa de pita.

  • Recorda: la tahina és una pasta feta de sèsam, aigua i sal, que pots fer a casa. En primer lloc torra 50 g de sèsam en una paella antiadherent. Després, posa el sèsam torrat en un bol, tira-hi un polsim de sal i uns 50 ml d’aigua. Tritura-ho tot i vigila’n la textura. Si està massa espessa, afegeix-hi unes gotes d’aigua.

PATÉ D’OLIVES (TAPENADE)

/imgs/20190501/GettyImages-829460452.jpg

És molt fàcil de fer. Només necessites uns 100 grams d’olives sense pinyol (verdes o negres), un all i algunes espècies que t’agradin (com la farigola o el romaní). També pots afegir una culleradeta de tàperes a la barreja. Tritura-ho tot amb una batedora de mà, afegint-hi a poc a poc un filet d’oli d’oliva (la quantitat justa per a aconseguir una textura que després puguem untar). Serveix-ho en un bol petit, acompanyat d’uns trossets de pa (millor si és integral).

  • Recorda: les olives negres són més calòriques que les verdes perquè estan més madures, però tant les unes com les altres tenen un contingut de sal elevat. Per a reduir la presència d’aquest mineral, pots deixar-les en remull en aigua des del dia anterior.

GUACAMOLE

L’ingredient principal d’aquesta recepta és l’alvocat, un fruit gras i més calòric que altres vegetals. Tanmateix, els seus àcids grassos són saludables i, a més de les calories, ens aporta molta fibra, vitamines i minerals com el potassi. Per a fer el guacamole, obre tres alvocats per la meitat, retira’n la polpa amb una cullereta i posa-la en un morter. Afegeix-hi suc de llima (amb una peça n’hi ha prou), una ceba mitjana i un tomàquet gran, tot ben picat. Afegeix-hi tres alls i coriandre fresc i tritura-ho bé. Pica-ho al morter (amb una mica de paciència) i llest. Queda exquisit combinat amb salmó fumat.

  • Recorda: la carn de l’alvocat es fa negra quan entra en contacte amb l’aire, tret que li tiris un element àcid com el suc de llima. Cal tenir-lo preparat per a tirar-lo sobre la polpa quan l’extreguis. Si el vols picant, pots afegir-hi bitxo o un xili picat, però assegura’t primer que agrada a tots els comensals.

PATÉ D’ALBERGÍNIES

Aquesta verdura, tan associada a la gastronomia mediterrània (particularment, la grega), és un aliment molt saludable que ens aporta aigua, antioxidants, minerals i quantitats mitjanes de fibra. A més, es presta a una infinitat de receptes, inclòs el paté. Per a fer-lo, obre les albergínies per la meitat i rosteix-les al microones (amb 10-12 minuts sol haver-n’hi prou). Deixa-les refredar, retira’n la pell i, a continuació, tritura-les amb una batedora. Afegeix un all a la barreja (o una mica de ceba, si ho prefereixes) i una miqueta d’oli d’oliva. Tira-hi un grapat de llavors de sèsam i barreja-les amb una cullera. Acompanya aquest paté amb unes torrades amb anxoves o seitons.

  • Recorda: les albergínies tenen un lleuger gust amarg, i la sal és molt útil per a treure l’amargor. Amb aquesta finalitat, obre-les per la meitat, fes alguns talls en la polpa, tira’ls una mica de sal i deixa-les reposar mitja hora (primer, amb la polpa cap amunt i després amb la polpa cap avall). Finalment, renta-les bé abans de cuinar-les.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions