Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: AL PUNT

ELS DIES D'ESTIU ENS PORTEN EL GUST DE LA FRUITA I DEL FUM DE LES BRASES. OBRE EL REBOST A NOUS PRODUCTES DE LA TERRA.

Breu diccionari de begudes

/imgs/20190601/GettyImages-611867530.jpg

A més del suc tradicional, que s’obté esprement o triturant les fruites, també tenim els liquats i els batuts. En què es diferencien? En la textura i en la composició. El liquat és un suc de fruita més fi i sense cap resta de polpa. Si té el gust molt potent s’hi poden afegir altres ingredients líquids, com ara llet, aigua o begudes vegetals.

El batut, en canvi, es fa barrejant la fruita triturada (no espremuda) amb altres elements que poden ser líquids o no (des d’aigua i llet fins a iogurt, fruita seca o gelat). La textura serà més o menys espessa, però sempre tindrà una consistència més densa que un liquat i un suc. Al mateix temps, com que conserva trossos de fruita (amb la polpa, la fibra i fins i tot la pell) ens assaciarà més. Les combinacions són infinites i encertar és qüestió de gustos i d’anar provant, però aquí van alguns exemples molt gustosos.

SUC DE TARONJA I PASTANAGA

Un got (200 ml) de suc de taronja ens aporta, a més de potassi i vitamina C, al voltant de 86 kcal i 20 g de sucre (present de manera natural). La mateixa quantitat de beguda, però barrejant suc de taronja i de pastanaga (100 ml de cadascuna), continua brindant-nos vitamina C i potassi, però redueix el sucre en un 25 % i conté una quantitat important de betacarotens, precursors de la vitamina A (tan beneficiosa per a la pell els dies de sol).

LIQUAT DE PRÉSSEC

Si el fem amb aigua, un got de liquat de préssec té, aproximadament, 65 kcal i 15 g de sucre (present de manera natural). Si hi fem servir llet desnatada, aquests valors augmenten (100 kcal i 20 g de sucre), però també ho fan altres nutrients. El contingut de calci, per exemple, es multiplica per 10. Els ingredients de fruita són de lliure elecció: qui diu préssec diu nectarines, albercocs, prunes, cireres…

BATUT DE PLÀTAN I MADUIXES

Un plàtan (80 grams) i un grapat de maduixes o maduixots triturats amb aigua es poden transformar en un batut lleuger de 80 kcal i 14 g de sucre, ric en potassi, àcid fòlic, calci i vitamina C. A més, contindrà fibra dietètica (que en els altres dos exemples està absent). Les quantitats i proporcions poden variar segons els teus gustos. I els ingredients (més enllà de la fruita que triïs) també en modifiquen el resultat final. Per exemple, si hi fas servir 100 grams de gelat de crema en lloc d’aigua, el batut tindrà quatre vegades més calories i gairebé el triple de sucre: més que una beguda, seran unes postres.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions