Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Les dades, informacions, interpretacions i qualificacions que apareixen en aquesta informació corresponen exclusivament al moment en què es van realitzar i tenen, per tant, una vigència limitada.

Exercici físic : L'últim per a estar en forma

L'aparició constant de noves gimnàstiques respon a una demanda creixent de persones que busquen millorar la seua salut d'una forma amena

Cos i ment

Capoeira.

És una dansa-combat d’origen brasiler que s’acosta tant a les arts marcials com al ball. Proposa un moviment permanent o “jogo” que simula temptatives d’atac, defensa i esquivada, enquadrades en el ritme que marca la música. Els moviments imiten animals, i són molt rítmics.

  • Quins músculs es treballen. Tots.
  • Qui en pot practicar. Tot aquell que tinga una bona forma física.
  • Beneficis. Millora l’equilibri i la coordinació de moviments de tot el cos. Augmenta l’agilitat, la flexibilitat i la velocitat de moviment. Treballa la ment, fa que estem desperts perquè cal reaccionar amb velocitat. Augmenta els reflexos.
  • Contraindicacions. Persones fora de forma. Han d’evitar-ne la pràctica els qui patisquen de problemes cardiovasculars o lesions.
  • Precaucions que cal tenir en compte. La capoeira exigeix estar en una bona forma física. Cal fer flexions, salts, puntades, girs…
  • Hem de saber que… També es pot practicar aquesta disciplina en l’aigua.
    L’hidrocapoeira es practica en una piscina a 32 graus, de manera que relaxa els músculs amb l’aigua tèbia. La capoeira en l’aigua treballa moviments circulars, i posa en funcionament gran quantitat de fibres musculars.

Body Balance

/imgs/20061001/img.informe.05.jpg

Barreja la correcció postural del mètode Pilates, les postures del ioga i els moviments harmònics i suaus del Tai-txi per a treballar alhora la flexibilitat, l’equilibri i la força.

  • Quins músculs es treballen. Tots.
  • Qui en pot practicar. Tothom pot fer-ne.
  • Beneficis. Aquest tipus d’exercici és molt beneficiós per a les persones que tenen algun tipus de lesió muscular, ja que s’evita fer salts o girs agressius.Redueix l’estrès. Millora la força, la coordinació i l’equilibri, la postura i la capacitat de concentració. Augmenta la flexibilitat. Reforça la densitat òssia.
  • Contraindicacions. No n’hi ha.
  • Precaucions que cal tenir en compte. A priori, no són necessàries.
  • Hem de saber que…El Body Balance té variants per a embarassades i persones de la tercera edat.

Pilates

/imgs/20061001/img.informe.06.jpg

Aquest mètode està basat en un programa d’exercicis lents i controlats. Es practica amb màquines molt específiques o al terra, sota la supervisió d’un professional, en classes individuals o en grups reduïts. Es busca la precisió dels exercicis en poques repeticions. La respiració, la concentració, el control, l’alineació, la concentració, la fluïdesa són els altres conceptes claus de Pilates.

  • Quins músculs es treballen. Tots.
  • Qui en pot practicar. Qualsevol persona.
  • Beneficis. Alleugeriment de problemes d’esquena, espatlles, genolls, coll, osteoporosi, lesions esportives, augment de l’autoestima i estilització de la figura.
  • Contraindicacions. No n’hi ha.
  • Precaucions que cal tenir en compte. A priori, no són necessàries.
  • Hem de saber que…L’objectiu és aconseguir un equilibri muscular, reforçant els músculs dèbils i allargant els músculs acurtats. Això porta a augmentar el control, la força i la flexibilitat del cos, i a respectar les articulacions i l’esquena.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions