Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Les dades, informacions, interpretacions i qualificacions que apareixen en aquesta informació corresponen exclusivament al moment en què es van realitzar i tenen, per tant, una vigència limitada.

Exercici físic : L'últim per a estar en forma

L'aparició constant de noves gimnàstiques respon a una demanda creixent de persones que busquen millorar la seua salut d'una forma amena

Una pilota, la clau

Fit Ball.

L’element clau d’aquest tipus d’entrenament és una pilota gegant anomenada fit ball (pilota suïssa), sobre la qual es fan tots els exercicis. La gran innovació del fit ball rau en el fet que,a diferència d’altres exercicis encaminats a enfortir un sol múscul en cada moviment, el fit ball treballa amb molts músculs alhora, i afegeix així un valor d’equilibri que ajuda a suportar millor l’exercici físic.

  • Quins músculs es treballen. A causa de la seua base inestable, obliga al treball de grups musculars més o menys profunds, com els lumbars i els estabilitzadors del maluc, involucrats en la prevenció de lesions d’esquena. A més, s’afavoreix l’enfortiment dels músculs de l’esquena, en especial els intervertebrals, i reforça les estructures articulatòries de les vèrtebres.
  • Qui en pot practicar. Qualsevol persona, amb independència de la seua edat i nivell de forma física.
  • Beneficis. Es poden desenvolupar exercicis per a tot el cos de tipus dinàmic o estàtic. Millora la força i augmenta el to muscular. Serveix de suport per al treball d’estirades. Reforça l’equilibri, la coordinació i la postura, fet que ajuda a prevenir dolors cervicals i lumbars, que apareixen com a resultat inequívoc del sedentarisme. Augmenta la flexibilitat (estirada, i mobilitat articular). Treballa la resistència muscular general. Incrementa la consciència del cos i la seua posició.
  • Contraindicacions. No en té.
  • Precaucions que cal tenir en compte. En exercicis de cames i bíceps, els genolls, en flexionar-se, no han d’avançar als peus. En cas contrari, la base de la ròtula estaria acusant massa pressió, i un nombre elevat de repeticions podria causar una lesió.
  • Hem de saber que… La grandària de la pilota ha d’estar relacionada amb l’altura i el pes de la persona que la utilitzarà. Una regla fàcil d’aplicar és la següent: quan l’usuari s’asseu sobre la pilota, les cuixes han d’estar paral·leles al terra. L’angle lateral que formen les cames entre els malucs, els genolls i els turmells ha de ser de 90 graus.
    A més, com que es tracta d’un element inestable és convenient acostumar-s’hi, mantenint-se assegut sobre la pilota, per a aprendre a controlar-la, abans de començar amb els exercicis pròpiament dits.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions