Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

Analitzades 16 aplicacions mòbils gratuïtes relacionades amb el control de pes i els hàbits alimentaris : Aplicacions per al control de pes: útils per fer un diari de la dieta però no per establir pautes dietètiques

Aquestes apps són només eines de suport, no han de substituir la feina professional de nutricionistes o endocrins

La motivació i els consells

Aprimar-se comporta canviar uns costums alimentaris i uns hàbits de vida. Això suposa tot un repte i, com a tal, es necessita una motivació. És una de les claus per aconseguir l’èxit. En aquest apartat, les tres aplicacions que s’enfilen al podi són Diet Point.Español (amb 8,6 punts), Calorie Counter-MyFitness Pal (amb 7,9 punts) i Fitbit (amb 6,4 punts). També superen el límit dels 5 punts Calorie Counter by Caloriecount.com, Dieta Asistente-Perder Peso i Noom Weight Loss, amb una puntuació de 5,7. La resta se situa per sota en les posicions del rànquing i 40.30.30 no treballa aquest aspecte.

D’una banda, set de les 16 aplicacions estudiades proporcionen missatges motivadors: Weigh What Matters, Calorie Counter by Caloriecount.com, Calorie counter-MyFitness Pal, Fitbit, Diet Poiunt.Español, DailyBurn Tracker i Noom Weight Loss. La primera i l’última app donen missatges de felicitació, de bon treball i estimuladors. Calorie Counter by Caloriecount.com i Fitbit tenen un sistema de punts i insígnies i Calorie Counter-MyFitness Pal, Diet Point.Español i DailyBurn Tracker animen a formar part d’una comunitat d’usuaris.

Finalment, sis de les 16 aplicacions comparades també ofereixen consells sobre les pautes alimentàries. Una informació molt útil que, a més de motivar els usuaris, els orienta per establir els seus costums alimentaris i hàbits de vida: recomanacions per a establir objectius de pes realistes, menjar una mitjana de 5 peces de fruita i verdura al dia, aprendre a comprar menjar saludable o menjar peix 2 o 3 vegades a la setmana. Tanmateix, la part negativa d’aquests consells és que cap app no proporciona dades oficials o fonts sobre la seva eficàcia.

Amb la salut, no s'hi juga

/imgs/20130701/tema4.jpg
Hi ha un joc al qual mai hem pogut renunciar: a perdre pes, especialment, abans de l’estiu, després de les festes de Nadal o d’un bon tiberi… Any rere any, creixen i es reprodueixen milions de dietes, llibres i mètodes revolucionaris. Però aprimar-se no és una cosa baladí. Hem de ser conscients que afecta la nostra alimentació i per tant, la nostra salut.

En aquest sentit, sí que és important ser conscients que hem de cuidar la nostra alimentació i posar ordre en el caos alimentari. Per això, hem de ser realistes i seguir una sèrie de pautes coherents que ens ajudin a tenir un pes saludable:

  • La ingesta diària d’aliments s’ha de distribuir en quatre o cinc preses diàries. Evitar picar entre hores.
  • És aconsellable menjar lentament per millorar la digestió dels aliments.
  • Convé beure almenys dos litres d’aigua al dia.
  • Fer exercici físic continuat (fins i tot hi ha aplicacions mòbils que ofereixen ajuda en aquest sentit).
  • Evitar el tabac o l’alcohol.

Si, així i tot, es pren la decisió d’aprimar-se, el més aconsellable és acudir a un professional perquè faci una valoració basada en consells alimentaris i dietètics, recomanacions sobre l’activitat física, canvis en la conducta i l’estil de vida, i un control periòdic de l’evolució del pes.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte