Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Actualidade e lecer > Tema de portada

^

CANDO O TOPE DE AZUCRE SE SUPERA NUN SÓ GROLO

COA CALOR, O CONSUMO DE BEBIDAS AZUCRADAS DISPÁRASE. MOITAS LATAS DE REFRESCOS CONTEÑEN O DOBRE DA CANTIDADE DE AZUCRE RECOMENDADO POLA OMS. POR ISO, O SEU CONSUMO CONTINUADO VINCÚLASE CON DIABETES E ENFERMIDADES CARDIOVASCULARES. É UN MITO PARA DESTERRAR, ANTE A DESHIDRATACIÓN ESTIVAL: O USO DE BEBIDAS ISOTÓNICAS NON SEMPRE É O MELLOR. OS ESPECIALISTAS RECOMENDAN ERRADICALAS DA DIETA E, Á HORA DE REFRESCARSE, OPTAR POLA AUGA.

 

Cada vez que unha persoa toma unha lata de refresco azucrado está bebendo entre sete e oito terróns e medio de azucre, dependendo da marca. Se consome dous ao día, unha media bastante frecuente, ao cabo do ano o seu corpo acumularía 5 475 terróns, case 22 quilogramos de azucre. A medio e longo prazo os efectos deste hábito, común en millóns de persoas, son prexudiciais para a saúde pola sucesión de efectos que ten. A evidencia médica respecto diso é incontestable.

"Vimos que as persoas que toman moitos hidratos de carbono simples de forma regular son máis obesos, teñen hipertensión e hipertrigliceridemia, desenvolven máis resistencia á insulina e báixanlles os niveis de HDL (colesterol bo). Todo iso ten un nome: síndrome metabólico, a fase previa ao desenvolvemento da diabetes tipo 2", explica José López Miranda, subdirector científico do Instituto Maimónides de Investigación Biomédica (Imibic) do Hospital Reina Sofía de Córdoba.

OS BENEFICIOS, NULOS.

Iso é o que ocorre no corpo cun consumo habitual, pero a saúde dunha persoa está en risco por tomar un refresco azucrado de cando en vez ? Para que a medicina dese unha resposta habería que precisar que se quere dicir exactamente con "de cando en vez", algo case imposible porque, din os especialistas, adoita utilizarse para xustificar hábitos que non son saudables e con frecuencia encerra un consumo moito maior do que se confesa. O que si demostrou a medicina é que os beneficios de abrir unha lata son nulos.

É certa a idea de que unha bebida de cola pode subir algo a tensión arterial porque ten estimulantes derivados da cafeína, aínda que de ningún xeito debe adoptarse como tratamento; a hipotensión ten que valorala un profesional. As bebidas isotónicas tampouco son recomendables para tratar a diarrea aguda, malia a crenza popular. Durante estes episodios, o corpo perde, sobre todo, auga e potasio, un composto que é case inexistente neste tipo de produtos. É máis, tomar este tipo de bebidas pode agravar o problema. A enorme cantidade de azucre que contén (4,4 g por cada 100) obriga ao organismo a liberar máis auga, o que pode empeorar a diarrea. Ante estas doenzas a mellor opción para rehidratar o corpo son os soros orais.

O AZUCRE EN ESPAÑA BÉBESE.

Nos últimos 20 anos a diabetes pasou en España do 8 ao 14 % da poboación, o que dá idea do impacto na saúde pública de produtos como os refrescos azucrados. O estudo Anibes, coordinado pola Fundación Española de Nutrición (FEN), chegou á conclusión de que "a terceira parte do consumo de azucre está nas bebidas que tomamos a diario".

A investigación, a máis ampla que se fixo ata a data no noso país sobre hábitos de consumo, estilos de vida e inxesta de macronutrientes e micronutrientes, apunta un factor que sinalou tamén a OMS: o maior consumo de bebidas azucradas acompáñase dunha dieta cada vez de peor calidade, na que se reduce a inxesta de alimentos fundamentais para a saúde, como o leite. O resultado, explica a OMS nas súas directrices, é "a ganancia de peso en nenos de 2 a 18 anos de idade".

CANTO AZUCRE BEBES NUNHA LATA?

 

Case todos os refrescos conteñen nunha soa lata máis azucre que a cantidade máxima diaria recomendada pola OMS. O consumo de azucres libres non debería superar o 10 % da inxesta calórica total, segundo a máxima autoridade sanitaria mundial. Iso supón menos de 25 gramos ao día para un adulto que gaste unhas 2 000 calorías. Traducido a terróns (4 g de azucre cada un) non deberían consumirse máis de seis ao día. Toma nota da cantidade de azucre que conteñen algunhas das bebidas máis coñecidas.

  • Red Bull (lata de 473 ml): 52 g
  • Coca Cola (330 ml): 35 g
  • Pepsi (330 ml): 35 g
  • TriNa (330 ml): 29,4 g
  • Fanta (330 ml): 28 g
  • Tónica Schweppes (330 ml): 27,7 g
  • Aquarius (330 ml): 26 g
  • Nestea (330 ml): 25,4 g
  • Shandy Cruzcampo (330 ml): 24 g
  • Cerveza sin alcohol (330 ml): 10,2 g

Inxesta diaria recomendada de azucre (25 g). Fonte: Sinazucar.org

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto