Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Actualidade e lecer > Tema de portada

^

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, xa que logo, unha vixencia limitada.

O RECREO XA NON É O QUE ERA

O CRECENTE INTERESE POLA VIDA TRANSFORMOU O PICOTEO DE MEDIA MAÑÁ DOS NENOS FRONTE AOS BOCADILLOS E ZUMES DO PASADO, GAÑAN TERREO OS SÁNDWICHES INTEGRAIS E A FROITA. ANALIZAMOS QUE TEÑEN DE BO E DE MALO AS MERENDAS DE ONTE E DE HOXE.

Educando en hábitos saudables.

 

É razoable albergar a sospeita de que afastar os nenos dun xantar pouco saudable fará que se enchan de zumes e lambetadas fóra do centro escolar. Pero demostrouse que non é así. En 2009, investigadores estadounidenses convenceron ao alumnado de tres colexios para que deixasen de consumir bocadillos e refrescos, mentres que non lle deron directriz ningunha ao alumnado doutros tres colexios. Como revelan os resultados publicados en Health Education and Behaiour, ao remate do experimento, o alumnado a quen se lle retiraron os aperitivos menos recomendables admitiu que non tivera un consumo compensatorio destes no fogar.

Unha merenda sa educa o neno nos hábitos saudables e afai o seu sentido do gusto a comidas que lle axudan a coidar o seu organismo. "Sabemos que aos nenos lles custa comer certos alimentos e aceptan mellor outros. Iso hai que telo en conta ", di Juana María González Prada, dietista-nutricionista. "O apetito está relacionado con saber identificar o alimento, que che guste velo, a textura... A comida ten que estar rica. Co sentido do gusto nácese, pero tamén se educa", conclúe.

Estes hábitos inflúen directamente na taxa de sobrepeso e obesidade infantil. É responsabilidade das familias que os nenos leven unha alimentación saudable, pero nas casas onde se come mal, os menores comen mal. "En xeral, os nenos que proceden de fogares onde se consome moitos alimentos ultraprocesados, van levar ao colexio bolaría industrial ou galletas, e van ter taxas de obesidade máis altas", explica Andrea Marqués. É de esperar que a tendencia contraria, a duns pais cada vez máis informados e preocupados pola vida sa, termine impoñéndose. Máis aínda en España, onde o apego á dieta mediterránea debería garantir unha alimentación sa e equilibrada.

CINCO APERITIVOS DE MENOS DE 120 CALORÍAS

A nutricionista Andrea Marqués proporciona cinco opcións baixas en calorías. Poderían combinarse dúas ou tres delas para conseguir unha media mañá saudable de menos de 200 calorías:

  1. Seis ou oito tomates cereixa: 20 Kcal.
  2. Dúas mandarinas: 80 Kcal.
  3. Dúas porcións de chocolate negro (70 % de cacao ou máis): 92 Kcal.
  4. Un puñado de améndoas ou noces: 120 Kcal.
  5. Un iogur natural: 73 Kcal

COMO MELLORAR Os APERITIVOS CLÁSICOS

Moitos destes xantares acompañaron os nenos durante décadas, con todo, non sempre son a opción máis recomendable. Propoñémosche cinco alternativas saudables.

  • Bocadillo de mortadela. Esta opción ten un alto contido en graxas saturadas (precursoras de colesterol) e en calorías (266 Kcal/100 g de mortadela).

  • Medio sándwich vexetal con pan integral. Esta variedade proporciónanos micronutrientes (vitaminas e minerales) e fibra, que perderiamos co pan branco.

  • Bolaría industrial. Contén gran cantidade de graxas saturadas e azucres. A maioría destes produtos posúen unha media de 450 calorías por 100 g, e poden chegar ás 600.

  • Galletas ou bolaría caseira. Elaborar estes produtos no fogar asegúrache empregar graxas saudables, como aceite de oliva. Ademais, podes engadirlle froita e froitos secos.

  • Zume envasado. Aínda que hai produtos máis saudables que outros (como os 100 % exprimido), a maioría dos zumes envasados e néctares levan gran cantidade de azucres.

  • Peza de froita. Se queres que o teu fillo goce de todos os beneficios da froita, a mellor opción é a fresca. Baixa en calorías e rica en vitaminas e minerais.

  • Bolaría con chocolate. Posúe un elevado contido en graxa saturada, calorías e azucres engadidos. Un donuts, por exemplo, contén 200 Kcal, 21 g de azucre e 12 g de graxa.

  • Bocadillo de pan integral con chocolate negro. Se se quere gozar do cacao, a mellor opción pasa por unir pan integral cunhas onzas de chocolate negro, canto máis puro, mellor.

  • Lácteo bebible. Alto contido de azucre e hidratos de carbono de absorción rápida. Ademais, o seu efecto saciante é inferior a outros produtos, polo que o neno seguirá tendo apetito.

  • Anaco de queixo. Se elixes un lácteo, a mellor opción é un anaco de queixo. Para acompañar, uns paus integrais. Outra alternativa é queixo fresco cun puñado de froitos secos.

QUE COMEN OS NENOS NO XANTAR?

 
  • Bocadillo/sándwich: 34%
  • Non come nada: 27%
  • Bolsas de aperitivos: 21%
  • Bolaría: 15%
  • Froita: 7%
  • Caramelos / lambetadas: 6%
  • Lácteos: 1%

(As porcentaxes non suman 100% porque algúns nenos comen varias cousas)

Fonte: 'Tendencias nutricionales en el horario de recreo en alumnos de ESO y Bachillerato,' de Jorge Granda Álvarez. Universidad Politécnica de Madrid, 2015.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto