Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

^

OURO BRANCO DIETA SA

MODAS DIETÉTICAS E FALSOS MITOS FIXERON QUE O CONSUMO DE LEITE DECREZA PAULATINAMENTE AO LONGO DAS DÚAS ÚLTIMAS DÉCADAS. CON TODO, O SEU VALOR NUTRITIVO FAI QUE SIGA SENDO UN ALIMENTO RECOMENDADO EN CALQUERA DIETA EQUILIBRADA. PESCUDA POR QUE É BO INCLUÍLO E DESCUBRE O QUE HAI DEBAIXO DA SÚA SUPERFICIE.

O calcio, estrela indiscutible

 

De entre os tres tipos de leite - enteiro, desnatado e semidesnatado -, este último é o favorito dos españois, que levan á casa 32,6 litros por persoa cada ano (fronte aos 19,7 litros da desnatado e os 17,1 da enteiro). É por iso que, nesta guía de compra, incluíronse 23 variedades distintas (con e sen lactosa e enriquecidos con calcio), por ser os máis consumidos no mercado. As conclusións que se presentan despréndense, xa que logo, do estudo destes. Todos presentan un nivel calórico máis baixo (de media, 119 calorías por ración de 250 ml) que o leite enteiro (164), así como unha menor cantidade de graxa (4 g fronte a 9,5) e colesterol (15,8 mg fronte a 35).

Unha análise detallada do etiquetado descobre, polo demais, un perfil nutricional moi similar. Tan só catro categorías (calcio, calorías, hidratos de carbono e proteínas) revelan unha diferenza reseñable entre as marcas analizadas. A maioría dos leites enriquecidos con calcio (de Central Lechera Asturiana, Eroski, Kaiku e Pascual) presentan 400 mg de calcio por ración de 250 ml, cando o habitual son 300, e un (o leite Vita Calcio Puleva) contén 450 mg. Un dato especialmente relevante se se teñen en conta que as recomendacións xerais de inxesta diaria van dos 800 aos 1 000 - 1 300 mg, dependendo da idade ou a situación fisiolóxica

O ENRIQUECIDO É MELLOR?

Aínda que é certo que este nutriente cumpre un papel insubstituíble na formación dos ósos, e que intervén noutras funcións como a transmisión dos impulsos nerviosos, a coagulación do sangue e a actividade do corazón, non o é menos o feito de que tamén podemos conseguilo a través de alimentos como o queixo semicurado (820 mg por cada 100 g), iogures (130 mg) ou calladas (60 mg), e doutros alimentos como sardiñas en lata (400 mg por cada 100 g), améndoas (254 mg) ou agrón (170 mg), aínda que a súa asimilación polo noso organismo é menor que nos lácteos.

"A absorción do calcio presente en certos vexetais é de aproximadamente o 5 %, mentres que no leite e derivados lácteos a presenza de lactosa, vitamina D e certos aminoácidos favorecen a absorción, que chega a ser do 30%", explica Gregorio Varela Moreiras, presidente da Federación Española de Nutrición. Hai que facer notar que, para que o calcio absorbido se deposite ben nos ósos, necesitamos vitamina D e movernos moito ao aire libre.

Segundo a normativa comunitaria, o leite que se comercializa como enriquecido cun nutriente (sexan minerais, como o calcio, ou vitaminas, sobre todo A, D e E) ha de conter, polo menos, o 15 % da súa inxesta diaria recomendada, requisito que cumpren todas as variedades desta guía. Con todo, e malia as benevolentes mensaxes publicitarias coas que se comercializan, hai que apuntar que estes leites son perfectamente prescindibles, salvo en caso de carencias nutritivas ou a existencia de certas patoloxías nas que sexa necesario unha achega extra dalgún nutriente.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto