Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

^

OURO BRANCO DIETA SA

MODAS DIETÉTICAS E FALSOS MITOS FIXERON QUE O CONSUMO DE LEITE DECREZA PAULATINAMENTE AO LONGO DAS DÚAS ÚLTIMAS DÉCADAS. CON TODO, O SEU VALOR NUTRITIVO FAI QUE SIGA SENDO UN ALIMENTO RECOMENDADO EN CALQUERA DIETA EQUILIBRADA. PESCUDA POR QUE É BO INCLUÍLO E DESCUBRE O QUE HAI DEBAIXO DA SÚA SUPERFICIE.

 

Un paseo polo lineal do supermercado parece mandarnos a mensaxe dun suposto auxe no consumo de leite: xa se ofrecen "de soia", "de améndoa", "de avea" ou "de arroz", sen ir máis lonxe. Presentacións que se uniron ás versións máis tradicionais (enteiro, semi e desnatado), baseadas no contido de graxa. Cunha salvidade: en realidade non son leites, xa que para ser considerados como tales deben ter orixe animal e, como moito, incluír vitaminas e minerais engadidos (como o calcio). Máis aló da similitude na cor, estes preparados vexetais poden ser unha alternativa para aquelas persoas con intolerancia á lactosa ou alerxia ao leite, pero non teñen nin a mesma composición nin propiedades similares.

Segundo o Informe do consumo de alimentación en España de 2017, cada persoa consome unha media de 69,9 litros de leite ao ano (equivalente a 48,45 ' anuais), aínda que a tendencia á baixa foi constante desde o ano 2000 (salvo en 2009 e 2010), ao abrigo de modas dietéticas e mitos urbanos que viñeron desaconsellando a súa inxesta. As recomendacións apuntan, segundo a idade e situación fisiolóxica (durante o embarazo, lactancia, adolescencia, premenopausia e en idades avanzadas recoméndase unha inxesta maior), a entre dúas e catro racións de lácteos diarias. Sen incluír, por suposto, a ampla variedade de sobremesas azucradas elaboradas con leite, cuxo consumo creceu nos últimos anos (derivados lácteos pouco recomendables como cremas, flans, arroz con leite, batidos de sabores...).

PROTAGONISTA DA NOSA DIETA.

 

Económico, rico en calcio -o seu principal nutriente-, pero tamén fonte de vitaminas (A, D, E e do grupo B) e de proteínas facilmente dixeribles como a caseína e a albumina, o leite adoita ter un papel relevante na nosa alimentación ao longo de todas as etapas da vida; especialmente durante a lactancia, o crecemento e a menopausia, así como para a poboación de idade avanzada. Segundo a Sociedad Española de Nutrición Comunitaria, "un neno en idade U escolar que beba medio litro de leite ao día consegue, por esta vía, a metade das proteínas e máis do 80 % do calcio e a vitamina B2 que necesita. Con igual cantidade, un adulto cobre o 30 % das súas necesidades diarias de proteínas e o 100 % das de calcio".

O leite dispoñible no mercado procede maioritariamente de tres animais: a vaca (88 %), a cabra (6 %) e a ovella (6 %). De entre eles, "o de cabra ofértase, en teoría, como fonte láctea con máis vantaxes que o de vaca, por ter máis calcio, fósforo, zinc e magnesio, unha absorción máis fácil da graxa que contén e polo menor tamaño da estrutura dos seus glóbulos graxos", conta Carlos Casabona, pediatra especializado en nutrición infantil. O seu cheiro e o seu sabor, algo máis fortes, fai con todo que moitos nenos non o acepten. O de ovella é, por outra banda, "moito máis proteico e bastante máis graxo, polo que o seu uso destínase máis á produción de queixo que á inxesta líquida".

A prevalencia do sobrepeso e obesidade na nosa sociedade fixo que institucións e guías dietéticas prioricen o consumo de leites cun contido reducido de graxas. Con todo, recentes estudos contribuíron a matizar a validez destes razoamentos, ata o punto de apuntar na dirección oposta. Segundo un traballo publicado en The American Journal of Clinical Nutrition (2016), o consumo infantil de leite enteiro implica un menor risco de obesidade, e suxire que isto pode deberse ao seu efecto farturento, que fai que se un neno non se sente satisfeito tenda a comer máis cantidade doutros alimentos. Á vez, aqueles menores que bebían unha cunca de leite enteiro ao día rexistraron niveis de vitamina D comparables aos que tomaban tres cuncas de leite cun 1 % de graxa.

FALSAS ATRIBUCIÓNS

Malia o seu alto valor nutritivo, o leite continúa sendo vítima de rumores con pouco rigor científico, pero amplamente difundidos nas redes sociais. Pode que o home sexa o único mamífero que toma leite logo da lactancia, pero isto é así por ser a única especie que practica a gandería ou que é capaz de muxir. Existen á súa vez falsas crenzas como que a graxa láctea é prexudicial ou que hai que retirala do leite ata para a poboación infantil. "Hai que ter en conta que máis do 60 % do calcio da dieta española procede dos lácteos, e o 75 % dos escolares ten inxestas de calcio inferiores ás recomendadas", sostén Luis Calabozo, director xeral da Federación Nacional de Industrias Lácteas (FeNIL).

Os mitos, con todo, non quedan aí. Hainos tamén sobre a relación do leite de vaca co aumento da mucosidade e enfermidades como a asma, a diabetes ou enfermidades cardiovasculares, acusacións desmentidas repetidamente pola literatura científica. Numerosos estudos probaron os seus beneficios tanto para a poboación infantil como adulta. A investigación xa mencionada en The American Journal of Clinical Nutrition, de Canadá, concluía que os nenos que beben leite de vaca son un pouco máis altos (1,5 cm de media para os nenos de tres anos) que aqueles que consumen bebidas vexetais como a de soia. Para a doutora Ana Suero Roig, do servizo de xeriatría do Hospital General de Segovia, o consumo de lácteos considérase tamén un dos primeiros tratamentos ante os problemas de sono dos pacientes maiores, debido ao triptófano, un aminoácido esencial precursor da melatonina e a serotonina, hormonas relacionadas co ritmo biolóxico que actúan como promotores do sono.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto