Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

^

Guía de compra: aceites vexetais: Aceites vexetais, máis alá do aceite de oliva

Compatibles cunha dieta sa, os aceites vexetais conteñen diferentes tipos de vitaminas e antioxidantes coma os ácidos graxos omega-3 e omega-6 e vitamina E

Que lugar ocupan na nosa dieta?

O seu lugar na dieta

 

O noso consumo de aceites vexetais está dentro das recomendacións e non supón preocupación de ningún tipo para os expertos. Cada español toma, de media, 23 gramos diarios de aceite de oliva. Séguelle o consumo doutros aceites vexetais, aínda que sen especificar; por exemplo, pódese falar do consumo de 7,14 gramos ao día de aceite de xirasol (1 gramo ao día) e, moi afastado, do consumo de aceite de soia (0,01 gramos diarios).

Os fogares que máis consomen aceite de xirasol, o segundo máis consumido despois do aceite de oliva, son os constituídos por parellas adultas con fillos de idade media e maiores, que habitan en poboacións pequenas de ata 10.000 habitantes. As comunidades autónomas máis consumidoras de aceite de xirasol son, segundo datos do Ministerio de Agricultura, Galicia, Castela e León e Cantabria. O consumo do resto de aceites de sementes é moi pouco significativo.

O estudo do Ministerio de Agricultura tamén revela que en España parece constatarse un incremento no consumo de aceite de xirasol. Trátase dunha tendencia preocupante? O certo é que non. Para fundamentar esta resposta é importante apuntar, en primeiro lugar, que non hai diferenzas significativas no contido calórico entre os diferentes aceites vexetais. Así,

 

En 100 gramos de aceite de..., hai:

  • Oliva: 900 quilocalorías
  • Xirasol: 899 quilocalorías
  • Soia: 899 quilocalorías
  • Colza: 900 quilocalorías
  • Cacahuete: 899 quilocalorías
  • Millo: 900 quilocalorías
  • Sésamo: 900 quilocalorías
  • Xerme de trigo: 899 quilocalorías

Ademais, como se indicou, o noso actual consumo de aceites vexetais enmárcase dentro dun patrón de dieta saudable. A inxestión de aceite de xirasol en España, pola súa banda, é moi baixa, xa que cada español toma de media 1 gramo ao día.

En todo caso, é preciso aclarar que aínda que o consumo de graxas totais en España supón aproximadamente o 40 % da enerxía da dieta (atópase por encima do límite de 35 % establecido pola Axencia Europea de Seguridade Alimentaria), esas graxas proveñen en gran medida de aceites vexetais, cuxo consumo non lles preocupa ás autoridades sanitarias. As recomendacións, neste sentido, non se orientan a diminuír a inxestión de aceites vexetais engadidos polo consumidor, senón a consumir menos alimentos procesados que conten con graxas engadidas, como a bolería.

Pódese usar o aceite de xirasol ou outros aceites de sementes de igual maneira que se utiliza o aceite de oliva? Sen dúbida, é posible utilizalos sen problema para aderezar calquera alimento cru, como ensaladas ou bocadillos. A dúbida xorde á hora de usar estes aceites en quente. Sobre todo, para fritir. En efecto, existe a dúbida xeneralizada de se é ou non aconsellable usar aceites vexetais para fritir alimentos. Aínda que durante anos se considerou que o aceite de oliva é máis estable ás altas temperaturas, o certo é que estudos recentes traen boas noticias respecto desta cuestión. O máis importante deles é o coordinado pola doutora Pilar Guallar Castrillón, da Universidade Autónoma de Madrid, publicado en xaneiro de 2012 na revista British Medical Journal. A súa investigación concluíu que o consumo habitual de alimentos fritos en aceite de xirasol ou outros aceites de sementes non incrementa o risco de mortalidade por calquera causa (por exemplo, as enfermidades cardiovasculares), aínda que detallou que fritir con outros tipos de graxas, reutilizar os aceites varias veces ou consumir aperitivos fritos con alto contido en sal si pode ser prexudicial.

Mollar o pan no aceite das ensaladas

En xeral, podemos mollar o pan no aceite da ensalada sempre que o fagamos con moderación, e sobre todo se o pan é integral, e mellor sen sal. En todo caso, se temos exceso de peso trátase dunha práctica pouco aconsellable, porque tomaremos unha alta cantidade de calorías, moi saborosas (é dicir, custaranos frear a inxestión), que poden dificultar que manteñamos un peso saudable a longo prazo. Non esquezamos que o aceite é o alimento máis calórico de todos os que consumimos (9 quilocalorías por cada gramo), e que non está claro que regule a saciedade (como si fan os froitos secos, que son ricos en fibra dietética).

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto