Saltar o menú de navegación e ir ao contido

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Boletines
    •  | Baixa  | Máis opcións |
  • Portadas anteriores

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

Λ

Zumes, son todos iguais?

Achegan vitaminas, minerais e axúdannos a hidratarnos, pero é preferible non os empregar como substitutos habituais da froita

  Dende a Antigüidade, a froita foi considerada un alimento para os deuses. E se a froita era o manxar, o seu zume non o era menos. Tanto é así que, ao longo dos séculos, distintas civilizacións se serviron de ambos os dous elementos para facer ofrendas en templos, cerimonias, rituais... Misticismos e lendas á parte, o certo é que cada día bebemos máis zume. Tanto en España coma noutros países, o consumo destas bebidas non para de aumentar. Mentres que en 1987 cada español tomaba aproximadamente 115 ml semanais de zume (un pouco máis de medio vaso), en 2006 a cifra multiplicouse case por catro (400 ml semanais, uns dous vasos). Datos máis recentes, provenientes da Enquisa Nacional de Inxestión Dietética (Enide), publicada en 2011 pola Axencia Española de Seguridade Alimentaria, revelan que os adultos españois beben aproximadamente medio litro semanal de zume. As propias cifras do sector non andan moi lonxe: no noso país, o consumo de zume anual per cápita aproxímase aos 23 litros. Entre todos, o de laranxa é o rei da categoría, xa que concentra o 25 % do mercado total, segundo Asozumos (Asociación Española de Fabricantes de Zumes).

O consumidor ten á súa disposición unha ampla oferta de zumes, todos aparentemente iguais, pero cada un coas súas particularidades: zumes dunha ou varias froitas, néctares, concentrados, zumes acabados de espremer, zumes que necesitan refrixeración, os que non, zumes con ou sen polpa... En moitos fogares, xogan na mesma liga ca alimentos tan omnipresentes coma o leite, o café ou o pan. E é que, para moitos, o día non empeza ata que proban o primeiro vaso de zume. Pero, son todas as opcións iguais? E, o que é máis importante, este hábito é tan saudable coma o de tomar unha peza de froita?

Fonte de nutrientes

Os zumes son alimentos vexetais. Por iso, están exentos de colesterol e o seu contido en graxa (total ou saturada) e sodio (sal) é case nulo. Curiosamente, todos eses nutrientes consómeos en exceso a poboación española.

Dende un punto de vista legal, un alimento é fonte dunha vitamina ou mineral se achega o 15 % (ou máis) das cantidades diarias recomendadas do nutriente en cuestión. Os zumes son fonte de ácido fólico (vitamina B9, contribúe á función do sistema inmune e ao crecemento do tecido maternal durante o embrazo) e de vitamina C (incrementa a absorción de ferro e axuda a formar coláxeno e ao normal funcionamento do sistema inmune e nervioso). A vitamina B9 é bastante deficitaria na poboación española e, de feito, aconséllase que as mulleres embarazas a consuman para previr problemas neurolóxicos no bebé. Se o fabricante engadiu no proceso de elaboración determinadas vitaminas ou minerais (en especial, vitamina C e E nos zumes envasados), tamén serán fonte destes nutrientes cos que foron enriquecidos.

TáBOA COMPARATIVA

Tipo de zume (caseiro) Quilocalorías nun vaso
Laranxa 62
Limón 50
Pomelo 65
Tipo de zume (envasado)
Froitas exóticas 95
Lima 47
Mazá 78
Laranxa 75
Pera 92
Piña 79
Pomelo 71
Tomate 28
Uva 108
Cenoira 54
Tipo de néctar (envasado)
Albaricoque 99
Froitas exóticas 95
Mango 97
Maracuyá 91
Laranxa 77
Pera 111

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto