Saltar o menú de navegación e ir ao contido

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Boletines
    •  | Baixa  | Máis opcións |
  • Portadas anteriores

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

Λ

Guía de compra: manzás: A mazá: froita da saúde

Gala, Fuji, a clásica Golden... sabemos tirar proveito das distintas variedades da mazá, fonte natural de vitaminas, minerais e fibra?

 A mazá non ten nada que envexar ás grandes estrelas do cinema. É atractiva, popular e apreciada en todo o mundo. Froito simbólico onde os haxa ?a miúdo, vinculado ao poder?, posúe múltiples calidades e, ao longo dos séculos, foi protagonista de grandes obras relixiosas, literarias e científicas. Desde o Antigo Testamento ata a mitoloxía grega, desde Brancaneves ata Isaac Newton e a gravidade, a mazá sempre estivo ligada á nosa historia coa mesma familiaridade que hoxe está presente na nosa mesa. Pero, que sabemos dela?

A mazá é un dos froitos máis cultivados en todo o mundo. E un dos máis antigos, xa que os restos arqueolóxicos demostran a súa existencia en tempos remotos. Se ben se descoñece a súa orixe con exactitude, por consenso sitúase no sueste de Europa e o suroeste de Asia. Ao ser un froito que se adapta con facilidade aos distintos climas (e que permite o seu cultivo durante todo o ano), a mazá difundiuse con rapidez por todo o mundo. A España chegou grazas aos romanos e aos árabes, e non tardou en asentarse e triunfar. Na actualidade, o noso país é un dos principais produtores mundiais desta froita, xunto con China, Estados Unidos, India e Brasil, entre outros. E é que a mazá conta con múltiples vantaxes. É variada en texturas e sabores, o seu prezo é alcanzable e ten moi boa reputación. A sabedoría tradicional sempre a sinalou como un alimento de grande poder nutricional, ata o punto de que se coñece como ?a froita da saúde?.

Unha mazá ao día...

É a froita por excelencia, xa que todo o que ofrece son beneficios para a saúde. Contén unha gran cantidade de nutrientes esenciais, cuxas funcións son vitais para o organismo. Pola súa composición, tolérase moi ben e raras veces ocasiona problemas dixestivos. Ademais, é un alimento baixo en calorías (apenas achega 40 cal cada 100 g). O 85% da súa composición é auga, e o azucre deriva da frutosa, aínda que tamén hai presenza de glicosa e sacarosa. A mazá é un alimento con gran capacidade antioxidante e fonte natural de vitaminas, entre as que destacan as seguintes:

  • Vitamina A: axuda na formación dos ósos e no crecemento. É imprescindible para unha boa saúde da vista e da pel.
  • Vitamina C: tamén coñecida como ácido ascórbico, ten un grande poder antioxidante. Evita a acción dos radicais libres (que aceleran o envellecemento e se asocian á aparición de diversas doenzas) no organismo. Axuda á formación de coláxeno, mellora o sistema inmunolóxico, favorece a cicatrización e combate as enfermidades infecciosas.
  • Vitamina E: actúa tamén como antioxidante, axuda á combater o colesterol e os triglicéridos elevados. Favorece o crecemento normal dos músculos e dos ósos, mellora o sistema inmunolóxico e a fertilidade.
  • Vitaminas B6, B9 (ácido fólico) e B12: son un conxunto de vitaminas relacionadas co metabolismo. Achegan enerxía ao organismo, interveñen no crecemento, manteñen un corazón san e fortalecen o sistema inmunitario.
  • Nas mazás a presenza de minerais é tamén moi destacada, en concreto de fósforo e de calcio. O fósforo axuda a aliviar dores artríticas e é necesario para un bo funcionamento dos riles, mentres que o calcio é esencial para o organismo, pois mellora o desenvolvemento de ósos e dentes. Ademais, as mazás reducen a fatiga, producen enerxía e axudan a combater o estrés, xa que conteñen magnesio.
  • A mazá é tamén unha importante fonte de fibra. Así mesmo, destaca pola presenza de pectina, cuxa función principal é reter auga, o que converte á mazá nun excelente alimento en caso de diarreas. Esta substancia tamén mellora a intolerancia á glicosa ?algo que beneficia as persoas coa diabetes? e axuda as persoas con colesterol elevado, posto que facilita a expulsión dos ácidos biliares, que son o resultado da degradación do colesterol. Ao mesmo tempo, o contido de fibra insoluble na mazá aumenta o volume do tracto intestinal e axuda a limpar e mover os alimentos a través do sistema dixestivo. Para aumentar o contido de fibra insoluble é recomendable consumir a mazá con pel.
  • Nas mazás, a presenza de proteínas é escasa (non representan máis que o 1% do total), pero isto non significa que sexa menos importante. De feito, nesta pequena porcentaxe atópanse unha gran cantidade de aminoácidos claves para o organismo.

Escoller a mellor opción para cociñar

 Non todas as variedades de mazás soportan ben as diferentes técnicas culinarias. Algunhas vólvense amargas, outras desfanse... Por iso é conveniente escoller de xeito acertado as variedades que darán un bo resultado na cociña. A regra de ouro é elixir sempre as mazás con polpa firme, xa que aguantan mellor calquera tipo de proceso culinario. Agora ben, segundo o tipo de prato que se desexe elaborar hai que ter en conta outros aspectos:

  • Crúas. Calquera variedade crúa é boa, pero destacan as máis substanciosas, saborosas e crocantes, como Granny Smith, Royal Gala ou Golden Delicius.
  • Tortas. As variedades que mellor se adaptan á elaboración de tortas son as pouco substanciosas e algo ácidas, como Golden Supreme, ou Reineta.
  • Asados. Para este tipo de cocción, a mazá debe ser doce e de textura forte, de modo que non se deforme con facilidade. As máis axeitadas: Reineta, Royal Gala ou Golden Delicius.
  • Xeleas. Para a elaboración de xeleas, as mazás deben ser ácidas e ricas en pectina. As máis apropiadas son a variedade Macoun e Honey Crisp.
  • Compotas. Son idóneas as mazás que conservan a súa cor, como a Royal Gala, Jonagold ou Macoun.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto