Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Actualidade e lecer > Tema de portada

^

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, xa que logo, unha vixencia limitada.

Alimentación e envellecemento: enquisa a maiores de 65 anos: Case un de cada cinco maiores complementa a súa dieta con produtos especiais

No 95% dos casos elixen os alimentos funcionais en forma de lácteos como prebióticos ou con calcio

Alimentación variada, moderada e equilibrada

  Os expertos consultados por EROSKI CONSUMER coinciden en sinalar que hai unha relación entre un bo envellecemento e a alimentación que se leva ao longo da vida. As persoas que levan un estilo de vida saudable, cun control da alimentación e práctica de exercicio habitual tenden a envellecer mellor. Concretamente, se se inxiren gran variedade de froitas e verduras, aceite de oliva, peixes e cereais, cun consumo moderado de graxas (carnes vermellas e embutidos) e doces, así como un moderada inxestión de sal e unha axeitada hidratación, iso redundará en ter unha maior esperanza de vida cun bo estado de saúde. Na enquisa realizada, detectouse que un 51% das persoas maiores entrevistadas debían ter un especial coidado cos seus hábitos normais de alimentación. En nove de cada dez casos, isto era así debido a algún problema de saúde e fora o médico quen recomendara coidar a dieta. Só en 38 ocasións, a decisión de coidarse tomáraa por un amigo, familiar ou por propia decisión.

No 74% dos casos, consómese menos (ou non se consomen) alimentos graxos de orixe animal, no 62% reduciron ou eliminaron o sal das súas comidas, nun 48% prescindiron dos azucres, repostaría e doces e no 19% aumentaron o consumo de froita e verdura ademais de reducir (ou eliminar) as bebidas alcohólicas.

Que comer e cando

As persoas maiores necesitan unha menor cantidade de enerxía porque o seu metabolismo diminúe e realizan menos actividade física que o resto da poboación. Aínda así, é moi importante comer todo tipo de alimentos para cubrir as necesidades nutricionais, a pesar de comer en menor cantidade. Cómpre, así mesmo, hidratarse de xeito axeitado.

Os expertos consultados por EROSKI CONSUMER recomendan facer catro comidas ao día e que a cea sempre sexa lixeira. O 98% dos entrevistados asegurou tomar todos os días polo menos tres comidas: almorzo, comida e cea. Ademais, un 95% dicía non as saltar nunca.

Así mesmo, recoméndase ás persoas maiores tomar diariamente verduras e hortalizas (de 2 a 3 porcións); froitas (de 2 a 3 porcións); proteicos (carnes, peixes e ovos, 2 porcións); lácteos (3 porcións); e aceite (1 cullerada sopeira equivale a unha porción: de 3 a 4 porcións). Ademais, débese incorporar diariamente á dieta cereais e derivados (pan, arroz, pasta... mellor na súa forma integral: de 4 a 6 porcións diarias), así como legumes entre dúas e catro veces por semana.

Durante a enquisa, comprobouse que os maiores teñen unha materia pendente coas verduras e coa hidratación. E é que o día anterior a contestar ás preguntas, o 94% comera froita fresca, pero só a metade tomara verduras e hortalizas (crúas ou cociñadas). Iso si, o 83% inxerira proteicos (carne, peixes ou ovos) e o 91% lácteos ou outros derivados. En canto aos farináceos, un 90% acompañou con pan as comidas, só un 13% incluíu os legumes ese día e un 17%, o arroz e/ou pasta.

Con todo, con que frecuencia adoitan comer este grupo de alimentos ao día? A froita fresca din inxerila case tres veces de media cada xornada, e as verduras e hortalizas só nunha ocasión crúas e noutra cociñadas. Os proteicos inclúenos de media unha vez na dieta, mentres que os lácteos e os seus derivados son o dobre de frecuentes. O arroz ou a pasta cómenas unha vez ao día e o pan incorpórano á alimentación de cada xornada dúas veces de media. Por último, comen legumes entre dúas e tres veces á semana.

Por último, a auga, debe considerarse como un verdadeiro nutriente, especialmente nos maiores que deben prestar moita atención ao seu estado de hidratación. É recomendable tomar entre seis e oito vasos de auga ao día. Non obstante, na enquisa percibiuse un menor consumo nun 44% dos entrevistados que recoñeceron que tomaban catro ou menos vasos.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto