Saltar o menú de navegación e ir ao contido

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Boletines
    •  | Baixa  | Máis opcións |
  • Portadas anteriores

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

Λ

Guía de compra: galletas: Un universo de galletas

Son unha fonte de enerxía e para acertar na súa elección convén atender á cantidade de graxa e a súa calidade, así como a de fibra e azucre que achegan

  Non hai armario nin despensa onde non falten. De feito, a súa ausencia pode desatar máis dunha guerra doméstica. Quen non empezou o día coa amarga sorpresa de non ter galletas para almorzar? A instantánea é case similar en calquera dos fogares, e non só do noso país: estantes cun oco case oficial para gardar as de chocolate, outro reservado para as de almorzo, un escondedoiro para as variedades por se veñen visitas... E é que a galleta é un deses produtos que grazas á súa multitude de sabores e texturas ostenta a categoría de universal: levanta as paixóns de grandes e pequenos e o seu consumo é común sen importar as fronteiras. No noso país, as galletas gustan, e moito. O consumo per cápita anual en 2010 superou os 13 kg ou, o que é o mesmo, uns 65 tubos das tradicionais galletas maría. De feito, en só tres anos a cifra se duplicou; en 2007 apenas superaba os 6 kg. En poucos anos, a variedade de galletas tamén se multiplicou: chocolateadas, cunha morea de recheos, con froitos secos, de manteiga, de iogur, redondas, cadradas, de cores... son moitas as clases que foron xurdindo. E son tantas que o universo de galletas é tan amplo que en ocasións elixir a máis adecuada non sempre é de todo doado. Pero, hai unha galleta ideal para todos por enriba das demais? A resposta é negativa: todo depende de quen a consume, da dieta que leva e de cando o fai. Para axudar nesta tarefa, EROSKI CONSUMER presenta nesta Guía de Compra algunhas das claves para acertar na súa elección.

O seu lugar na dieta

  Dez mil anos. Este é o tempo que levamos comendo galletas. A súa invención foi froito da necesidade e do pragmatismo: os nosos antepasados nómades descubriron que se aplicaban calor a unha pasta de cereais esta se endurecía o suficiente como para transportala con facilidade. Desde as súas orixes, a súa fabricación sofisticouse e as rústicas galletas de antano deixaron paso a novas fórmulas e sabores. Agora ben, hai algo que non cambiou: a fama de ser un alimento que engorda. As galletas achegan nutrientes diferentes segundo a variedade á que pertenzan. Por iso, é un erro xeneralizar e defenestrar a todas por igual. Trátase dun alimento que constitúe unha boa fonte enerxética para o organismo, beneficia o desenvolvemento físico e o crecemento debido á súa rica composición en hidratos de carbono (fariña e azucre, basicamente) e graxas.

Na súa maioría, con independencia do tipo de galleta polo que nos decantemos, todas teñen entre os seus ingredientes a fariña, que se obtén do cereal moído. Este é un detalle fundamental para coñecer a idoneidade do consumo de galletas, a súa frecuencia e, tamén, para desterrar mitos infundados. Por exemplo, a pirámide nutricional da Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN) inclúe na súa base a inxestión de alimentos cunha alta achega de hidratos de carbono: patacas, pan, arroz, pasta... A recomendación dos expertos é que se realicen de catro a seis tomas diarias de cereais, entre as que se atopan as galletas. A meta parece alcanzable, pero a realidade afástase da teoría. Segundo as conclusións da primeira enquisa nacional de inxestión dietética española, o consumo de hidratos de carbono está descompensado á baixa. Aconséllase o incremento de alimentos que os conteñan como os cereais, máis aínda se son integrais. A inxestión diaria de hidratos de carbono é de 3,3 porcións per cápita, fronte á inxestión das catro a seis porcións recomendadas.

Verdadeiro ou falso?

  •   Os maiores non deben comelas. Falso. Entre outras cousas, as galletas teñen un alto contido en amidón. Este compoñente facilita a dixestión e ademais mantén os niveis de glicosa en sangue. Se falta algunha peza dental ou se padece algunha dificultade para deglutir convén elixir galletas con textura branda que se mastiguen doadamente. Poden ser un alimento cardiosaudable se se elixen aquelas que sexan baixas en sodio, axuden a controlar o colesterol ou acheguen menos calorías nas súas versións lixeiras.
  • Estou a dieta, teño que prescindir delas. Falso. Non é preciso desterralas da alimentación. O recomendable é controlar a súa inxestión de forma moderada e sempre dentro dunha dieta equilibrada. Merecen unha atención especial as que teñan chocolate ou inclúan doce ou outros compoñentes moi doces como recheos. Nestas circunstancias, as integrais poden ser un recurso interesante: sacian o apetito e son útiles porque o calman e permiten que a persoa aguante máis horas sen comer. Polo tanto, é máis doado controlar as cantidades que se toman deste tipo de galletas.
  • As que teñen fibra adelgazan. Falso. Os alimentos integrais achegan máis fibra que os refinados, pero a súa composición en calorías non varía tanto como se adoita imaxinar. Un exemplo moi gráfico e extensible ao resto de alimentos integrais ou enriquecidos con fibra: con igual peso o pan branco achega as mesmas calorías que o integral. Agora ben, non por iso debemos obviar a cantidade de beneficios que a fibra ten para o noso organismo: reducir o risco de padecer determinados tipos de cancro, aumentar a sensación de saciedade, diminuír o risco de enfermidades coronarias, reducir as probabilidades de sufrir diabetes etc.
  • Poden axudar a controlar o colesterol. Verdadeiro. Son galletas funcionais. Pola súa natureza, colaboran na prevención e no tratamento de enfermidades, como por exemplo, as que axudan a reducir os niveis de colesterol. Neste caso, trátase das galletas baixas en graxas saturadas e ricas en ácidos graxos esenciais, como o omega 3, que poden reducir os niveis de colesterol no sangue.
  • Forman parte dun almorzo saudable. Verdadeiro. Son unha boa opción coa que empezar ben o día porque a súa achega en hidratos de carbono as converte nunha grande fonte de enerxía e forza. Iso si, non vale tomar un par de galletas e tarefa cumprida: para confeccionar un almorzo saudable cómpre acompañalas dun lácteo, dunha peza de froita e de algo de marmelada ou mel para completar a achega enerxética.
  • Os nenos tamén poden tomar as galletas ricas en fibra? Verdadeiro. A recomendación, polas súas vantaxes para a saúde, de seguir unha alimentación integral non é exclusiva para os adultos. Nenos e adolescentes tamén poden, e deben, beneficiarse dun estilo de alimentación caracterizado pola presenza dunha ampla variedade de cereais integrais, entre as que se atopan as galletas deste tipo, ademais de froitas e verduras. O seu consumo ha de ser progresivo para que se manteña no tempo, xa que o neno está acostumado a outros sabores e enseguida notará a diferenza, o que pode ocasionar o seu rexeitamento.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto