Saltar o menú de navegación e ir ao contido

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Boletines
    •  | Baixa  | Máis opcións |
  • Portadas anteriores

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

Λ

Alimentación integral, todo vantaxes!

Amais dos cereais integrais, as froitas, verduras, hortalizas, peixes e mariscos son recomendables para que a alimentación sexa máis completa e "integral"

  Saudables, recomendables e completos. Velaquí os primeiros cualificativos que se asocian, en xeral, aos alimentos integrais. Mais, é o seu consumo apto para todas as persoas?, hai algún límite para a súa inxestión? Para responder a estas cuestións convén aclarar que é un produto que leva o apelido de "integral". Este termo, referido á alimentación, en contraposición ao de "refinado", resérvase, case en exclusividade para aludir aos cereais ou para referirse aos seus derivados. De feito, nos últimos vinte anos incrementouse significativamente o número de investigacións que estudan as vantaxes do consumo de cereais integrais, beneficios como a achega de fibra, vitaminas, minerais e fotoquímicos. Agora ben, tamén se poden detallar outro tipo de vantaxes atopadas en grupos de alimentos distintos dos cereais a partir dun consumo máis "integral". Deste xeito, as froitas, verduras, hortalizas, e tamén o peixe ou o marisco, constitúen unha boa opción para facer da nosa alimentación un acto máis completo e equilibrado, máis "integral" dende o punto de vista nutricional e, xa que logo, máis recomendable.

Consumo recomendado

  A inxestión dietética recomendada para a fibra sitúase arredor dos 14 g por cada 1.000 kcal de gasto enerxético diario (segundo o documento de consenso do 2009 da Asociación Americana de Dietética). Estas cifras nos adultos pódense interpretar como uns 25 a 28 g ao día para mulleres e uns 38 g para homes. Agora ben, o consumo habitual de fibra entre a poboación española está bastante afastado destas cifras: as mulleres españolas toman acotío uns 18 g e os varóns arredor de 21 g.

Non obstante, son moitos os estudos que puxeron de manifesto as vantaxes que supoñen para a saúde o consumo de cereais integrais, que se poden tomar a través do pan, do arroz, da pasta, dos propios cereais de almorzo, etc., polo que se aconsella incorporar habitualmente os devanditos alimentos á nosa dieta.

Os fitoquímicos, tan importantes ou máis ca a fibra

Segundo a Organización das Nacións Unidas para a Agricultura e a Alimentación (FAO), os fitoquímicos son compostos que as plantas producen para se protexeren contra os fungos, as bacterias ou os virus. Sobre eles non se coñece, con certeza, o mecanismo polo que o seu consumo favorece o noso benestar, e aínda que non son imprescindibles para o funcionamento corporal, melloran a saúde e preveñen enfermidades. Entre os centos de substancias fitoquímicas, os compostos de carácter fenólico son os máis estudados na actualidade.

Hai expertos que aseguran que os cereais integrais achegan unha ampla cantidade de substancias fotoquímicas con numerosos beneficios que agora comezan a se recoñeceren. Como mostra das diferenzas que se poden atopar entre os alimentos de orixe integral e a súa versión "refinada" abonda con se fixar no contido de fibra do pan, o dobre no integral (7 g de fibra/100 g) ca no branco (3,5 g) e saber que no proceso de refinado dunha fariña se reduce de 200 a 300 veces o o seu contido en fitoquímicos.

En síntese, os seus beneficios redundan en:

  • Reducir o risco de padecer determinados tipos de cancro. Segundo unha metaanálise publicada en marzo do 2009 no International Journal of Food Sciences and Nutrition, que contou con máis de 1.700.000 participantes con idades entre 25 e 76 anos, as persoas que inclúen a inxestión de cereais integrais na súa alimentación habitualmente teñen un risco menor de padecer cancro de colon rectal.
  • Aumentar a sensación de saciedade. A súa incorporación habitual na dieta propicia que se coma menos e que se opte por alimentos menos caloríficos. Este é un aspecto importante no control do peso que axuda tanto a previr como a tratar a obesidade. Ademais, as maiores inxestións de cereais con fibra, en especial as procedentes de cereais integrais, asócianse cunha menor porcentaxe de graxa, tanto total como a concentrada na rexión abdominal.
  • Diminuír o risco de enfermidades coronarias. O consumo de cereais integrais, en especial daqueles con fibra soluble (avea e cebada, por exemplo) diminúe os valores plasmáticos do LDL-colesterol (ou colesterol "malo"), da presión arterial, e mellora as respostas da insulina e da glicosa. Elementos moi relacionados coas patoloxías cardiovasculares vinculadas ao estilo de vida.
  • Reducir o risco de sufrir diabete. Nos últimos cinco anos numerosos estudos relacionan unha inxestión axeitada dos cereais integrais coa mellora do prognóstico de padecer esta enfermidade. De aí que as máis recentes guías alimentarias animen a poboación a consumir de maneira axeitada os cereais integrais.
  • Favorecer o prognóstico e a evolución de distintas patoloxías gastrointestinais, como o refluxo gastroesofáxico, a úlcera duodenal e a diverticulite.

Agora ben, hai algunhas situacións especiais nas que ha de se limitar o consumo de cereais integrais pola súa especial riqueza en fibra. Este sería o caso dos procesos agudos de diarrea, obstrución intestinal, pre e postoperatorios nos que cómpre seguir unha dieta de carácter astrinxente ou libre de residuos. Tras a mellora nestes cadros, o incremento da fibra na dieta débese facer de xeito gradual, xa que o aumento brusco pode provocar flatulencia, distensión e dor abdominal, amais de feces brandas e mesmo diarrea.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto