Saltar o menú de navegación e ir ao contido

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Boletines
    •  | Baixa  | Máis opcións |
  • Portadas anteriores

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

Λ

Leite: de indiscutible a cuestionado

Xoga un papel esencial na alimentación de nenos e adolescentes, pero é prescindible na etapa adulta

  Discútese dende hai décadas se o consumo de leite e dos seus derivados na etapa adulta é necesario e mesmo se é saudable, pero non hai dubida ningunha en dúas cuestións: a capacidade nutricional do leite e a exitosa penetración do leite e dos lácteos nos hábitos dietéticos dos países occidentais. En España, cada persoa consume acotío uns 380 mililitros de leite e produtos lácteos (manteiga, queixo, iogures, calladas e unha lista crecente de derivados), case 0,4 litros por persoa e día. Dende o punto de vista nutricional o leite é un alimento valioso: achega proteínas de gran calidade, graxa, o azucre da lactosa e unha aceptable dose de vitaminas e minerais, dos cales o calcio é o máis salientable, xa que os lácteos proporcionan dúas terceiras partes do que precisamos incorporar á dieta. O consumo de leite cobre un relevante papel nutritivo nas etapas de crecemento da especie humana, xa que a combinación dos seus nutrientes axuda decisivamente á formación e ao fortalecemento de ósos e dentes. Certo é que o leite ten un punto a favor que lle permite partir con vantaxe nas preferencias das persoas, é o primeiro alimento que inxire o ser humano e forma parte esencial da súa dieta os primeiros anos de vida. Todo iso tradúcese no hábito do seu consumo e en familiaridade e costume co seu sabor, aroma e outras características organolépticas.

O único mamífero que toma leite na etapa adulta

Así que se supera a infancia -quizais tamén a adolescencia-, o leite deixa de ser imprescindible e convértese nun alimento máis. É por iso que procede pensar na conveniencia e, se cadra, nas limitacións do seu consumo. Hai persoas que manifestan alerxia á proteína do leite (en moitos casos, remite co paso dos anos) e outras (fundamentalmente, tamén nas etapas infantil e adolescente) sofren intolerancia á lactosa, o azucre ou hidrato de carbono do leite. A industria alimentaria pon no mercado un leite baixo en lactosa que lle engade lactasa ao leite. A lactasa é un encima que se produce na mucosa intestinal e que transforma a lactosa en unidades -glicosa e galactosa- máis pequenas e dixeribles; quen carece de lactasa no seu estómago, reacciona mal ante a lactosa do leite. Estes son os dous problemas inmediatos de saúde que pode causar o consumo de leite en certos grupos (minoritarios) de consumidores, segundo indican os expertos en nutrición de EROSKI CONSUMER, que aseguran que a inxestión inmoderada de lácteos pode ocasionar tamén problemas a longo prazo que convén coñecer. O leite enteiro é relativamente rico en graxa (3,5% do produto) e bastante enerxético, unhas 65 calorías cada cen mililitros. Os leites semidesnatados e desnatados son moi interesantes, porque achegan a mesma cantidade de proteínas, azucres -a xeito de lactosa- e calcio ca o enteiro, se ben teñen menos graxa.

Leite e saúde cardiovascular

O leite enteiro contén abundante graxa saturada e colesterol, mentres que o desnatado (que carece de graxa, só ten o 0,3%) apenas ten. Foron moitos os estudos epidemiolóxicos realizados sobre o impacto do leite na saúde cardiovascular de quen a consume decote. A vinculación entre o colesterol achegado pola dieta e a enfermidade cardiovascular non está demostrada abondo, e hoxe ata se pensa que o nivel sanguíneo de colesterol na persoa non é, por si só, un indicador decisivo do risco de enfermidades cardiovasculares. De feito, a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA nas súas siglas en inglés) establece que, segundo as últimas investigacións realizadas, a relación entre a inxestión de colesterol e o risco de sufrir unha enfermidade cardiovascular é inconsecuente, nos niveis actuais de inxestión de colesterol.

O que realmente determina o nivel sanguíneo de colesterol é a inxestión de graxas saturadas e de graxas trans. Por este mesmo motivo, a comunidade científica non estableceu unha inxestión diaria máxima de colesterol, pero si de graxas saturadas (20 g ao día) e de trans (0 g ao día).

O leite enteiro e os seus derivados (como a manteiga ou o queixo) conteñen en abundancia graxas saturadas. Agora ben, parece que a graxa trans que achega o leite non é tan prexudicial coma a industrial, que procede da hidroxenación industrial de aceites vexetais e se atopa preferentemente en bolería, margarinas e repostería industrial e precociñados. As graxas saturadas do leite, aínda non sendo tan saudables coma as insaturadas (abundantes no aceite de oliva e de xirasol), poderían ver reducido o seu impacto na saúde cardiovascular polos efectos do calcio e dos péptidos bioactivos do leite, que contrarrestarían ese prexuízo reducindo a presión arterial e o desenvolvemento de arteriosclerose.

Pero... engorda o leite ou non?

  Malia a que se trata dun alimento relativamente enerxético, hai consenso científico en que o consumo moderado de leite non conduce a un incremento de peso, se ben sempre achegan menos calorías os lácteos semi ou desnatados. Agora ben, se unha persoa sedentaria toma dúas cuncas de leite enteiro ao día, dous iogures enteiros, almorza pan con manteiga e consume unha porción de queixo acotío, a achega calorífica (e de graxa saturada) será excesiva e incompatible cunha dieta equilibrada e saudable. Interese especial merecen a manteiga e o queixo baixos en graxa, ambos os dous menos enerxéticos e máis saudables (pola súa menor cantidade de graxa e, polo tanto, de graxas saturadas) ca os seus homólogos convencionais.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto