Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

^

Sal da miña vida

Hipertensión arterial, isquemia cerebral e aumento do risco de sufrir un ataque cardíaco son algunhas das consecuencias de abusar deste condimento

Canto é moito sal?

A primeira medida para reducirmos o consumo de sal pode ser "cortarse" co saleiro no momento de aliñar e condimentar a comida. Claro que conscientes de que máis do 70% do condimento que inxerimos procede de alimentos xa procesados fóra do fogar resulta insuficiente afastar unicamente o saleiro da mesa.

  O sal, tanto o de orixe mariña como o que provén de depósitos subterráneos, contén sodio e cloro. E o sodio que achega un consumo excesivo de sal é precisamente o culpable de todos os males asociados.

A maioría dos alimentos frescos non o conteñen, aínda que as vísceras ou o marisco o proporcionan de maneira natural. A comida xa procesada incorpora sal para realzar o sabor dos alimentos e para conservalos. Non obstante, a industria alimentaria engádelles tamén aos seus produtos outras substancias que conteñen sodio, como os aditivos, os espesantes, xelificantes ou edulcorantes. Antes de mercarmos estes alimentos xa elaborados, que non só se reducen a produtos precociñados, senón que tamén inclúen calquera alimento que non sexa fresco, convén comprobar canto sal conteñen. Algo moi sinxelo de facer se este dato figurase na súa lista de ingredientes ou na información nutricional. Agora ben, é habitual que as etiquetaxes non inclúan a cantidade de sodio ou sal que achega un produto, xa que aínda non existe obriga de informar diso, salvo cando os alimentos pertencen á categoría "baixo en sal".

Anchoas, xamón e salchichas: os máis salgados

Os alimentos considerados altos en sodio son os que rexistran máis de 500 mg por cada 100 g de alimento ou, o que é o mesmo, un 1,3% de sal. Polo tanto, quen se vexa obrigado a seguir unha dieta baixa en sodio debe evitar consumir de xeito continuado alimentos precociñados, embutidos e calquera modalidade de comida rápida. Esta moderación faise extensible ás persoas sas para evitar futuros problemas de saúde.

Unha recente análise comparativa de EROSKI CONSUMER comprobou a cantidade de sal que contiñan 64 alimentos procesados, entre os que se atopaban embutidos, diferentes pans, conservas, solubles de cacao, galletas, produtos de aperitivo e distintos produtos precociñados. Os resultados colocaron as anchoas en conserva, os paquetes de xamón curado, as salchichas e os chourizos como os alimentos procesados con máis sal. De feito, superaron folgadamente a cantidade de sodio recomendada. Seguíanos as olivas, o kétchup, os queixos curados, as patacas fritidas, os cereais e mais o queixo en rebandas.

Curiosamente, un dos produtos máis temidos pola súa suposta excesiva achega de sal, a sopa de sobre, foi o alimento procesado menos salgado da análise. Outros sobre os que a sombra do sal non se adoita pender e que forman parte da dieta habitual de moitas persoas resultaron ter altas achegas de sodio, tamén por riba das cantidades recomendadas. Foi o caso dos cereais de almorzo, do kétchup, do paté e do xamón cocido.

Para reducirmos o seu consumo

Todos, sen excepción, deberían controlar a inxestión de sal, en especial quen padece hipertensión ou maior risco de problemas cardiovasculares. O gusto polo sal é adquirido e, por iso, é completamente posible modificalo e educalo. A medida que se inxire menos sal, a preferencia polo salgado tamén diminúe. Para iso, poden servir as seguintes suxestións:

  • Consumir 5 gramos de sal por día, unha cullerada de tamaño café. Esa é a cantidade de sal que deben tomar os adultos, 3 gramos nos nenos menores de 7 anos e 4 para os que se atopan entre os 7 e os 10 anos.
  • Comer máis alimentos frescos, conteñen menos sodio. É mellor cociñalos sen sal e agardar a que cada comensal agregue a cantidade ao seu gusto.
  • Cociñar os alimentos ao vapor: ao non existir un medio co que o alimento entra en contacto non hai cesión de substancias e consérvase mellor o contido natural do sodio do alimento, polo que se acusa menos a necesidade de engadir sal.
  • Utilizar herbas e especias para condimentar os pratos. Se se emprega aceite de oliva virxe e vinagre encóbrese en parte a falta de sal.
  • Substituír o sal habitual por un de baixo contido en sodio, que achega a metade de sodio ca o sal común. O sal de cloruro potásico (que debe engadirse unha vez que o alimento está cociñado, se non tórnase amargo), que non ten sodio, e mais o sal mariño, que, polo seu sabor máis forte, permite empregar menos cantidade para lles dar sabor ás comidas, son outras alternativas.
  • Moderar a inxestión de alimentos procesados ou recorrer a aqueles que teñan menos sodio na súa composición.

Paginación


Outros servizos


Buscar en

Información de Copyright e aviso legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámosnos moi en serio a privacidad dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto