Nabigatze-menua pasa eta edukietara joan

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Bilatzailea

logotipo de fundación

EROSKI CONSUMEReko kanalak


Kokapen honetan zaude: Hasiera > Paperezko bertsioa > Gaurkotasuna eta aisia > Azaleko gaia

^

Informazio honetan agertzen diren datuak, informazioak, interpretazioak eta kalifikazioak burutu ziren momentuari soilik dagozkio eta, beraz, iraupen mugatua dute.

GAILETAREN ERRADIOGRAFIA

GUTIZIA BAT DA TXIKIENENTZAT ETA BEKATU BAT NAGUSIENTZAT. BAINA TENTUZ IBILI HAUTATZEKO GARAIAN. ONGI ASMATZEKO, KONTUAN HARTU BEHAR DA ZENBAT AZUKRE DUTEN, LIPIDOEN PROFILA NOLAKOA DEN ETA BESTE ZENBAIT ALDERDI ERE NEURTU BEHAR DIRA, ADIBIDEZ GATZA ETA ZUNTZA.

GANTZA: KANTITATEA ETA KALITATEA.

 

Gantzak dira kaloria iturririk garrantzitsuenetakoak. Askotan, gainera, oso ospe txarra izaten dute. Baina mota batzuk ezinbestekoak dira osasunerako: gantz azido esentzialak eduki ohi dituzte (nahitaezkoak dira organismoak egoki funtziona dezan), bitamina lipodisolbagarrien garraiobide dira (A, D, E eta K) eta funtzio biologiko garrantzitsuak dituzten molekulen aurrendariak. Osatzen dituzten gantz azidoen arabera, hiru mota bereizten dira: saturatuak (lipidoen profil kaskarragoa daukate), saturatugabeak (monosaturatugabeak eta polisaturatugabeak, osasunari mesede egiten diotenak) eta trans erakoak (zerikusia dute bihotz-hodietako gaixotasunekin).

Oro har, gantz azido saturatuak profil kaskarragoko lipidoei lotuta daude (kolesterol osoa eta LDL kolesterola, hau da, kolesterol txarra) eta, ondorioz, bihotzeko gaixotasunak izateko arrisku handiagoari lotuta. Gaileta batean, gantz kopurua bezain garrantzitsua da, edo are garrantzitsuagoa, gantz mota. Erosteko garaian, saturatuei erreparatu behar diegu batez ere, eta gutxien dutenak hautatu. Aztertu ditugun horietan, alde aipagarriak daude erraziotik erraziora, eta horrek esan nahi du aukera batzuk dezente hobeak direla beste batzuk baino. Gaileta batzuek kopuru handietan dauzkate gantz saturatuak eta gantzak oro har (biak konbinatuta), eta esan beharrik ez dago kaloriaz ere bete-beteak daudela.

Chips Ahoy izenekoek, adibidez, 12 gramo gantz ematen dute osotara errazio bakoitzeko; ehunekoetan neurtuta, produktuaren %24 dira gantzak. Beste muturrean, La Buena María gailetak daude, Fontaneda etxekoak: erdia baino gutxiago dute, 5,3 gramo. Kezkagarria al da gailetetan edo gaileta batzuetan ageri den gantz saturatu kopurua? Egin ditzagun kalkuluak. Badakigu erreferentziazko kopurua 20 gramokoa dela egun eta pertsona bakoitzeko gantz saturatuarentzat (zertxobait gutxiago haurretan), eta gantz hori kopuru handi samarretan daramaten produktu prozesatuak maiz janda, oso erraz gaindituko dugu gehienezko muga hori. Pentsa dezagun, gainera, gantz saturatu guztiak ez direla berdinak; berriki egin diren ikerketek adierazi dute, adibidez, esnearen eta esnekien gantzak eta arrautzarenak hobeak direla nutrizioaren ikuspegitik beste elikagai prozesatu batzuetan ageri direnak baino, adibidez opil eta gailetetan.

Gogoan izan behar da gure dietan ohikoak diren eta dieta osasungarria egiteko beharrezkoak zaizkigun elikagai askok ere badituztela gantz azido saturatuak, eta baita interesgarriak diren beste mantenugai batzuk ere, adibidez kalitatezko proteinak. Hona hemen adibide batzuk: basokada bat esnek 5,5 g inguru ditu (esne osoak); 10 ml oliba oliok 1,4 g (kopuru hori erabiltzen da entsalada bat ontzeko); 125 g-ko jogurt natural batek 2,3 g; 150 g-ko xerra batek (txahalarena) 4,5 g; pare bat arrautza egosik 4 g; eta 100 g antxoak 3 g inguru. Oso erraza da egunero 20 g gantz saturatutara iristea ia ohartu ere egin gabe, gure dietan gailetek baino leku gehiago behar duten produktuak janez, gainera. Beste era batean esanda: dieta osasungarri batean gailetak ez daitezke izan maiz-maiz jateko produktuak. Oso noizbehinka jan behar lirateke.

Laginean gantz saturatu gehien eta gutxien duten markak

  • Maria osokoa, EROSKI: 3,3%
  • OREO, txokolate zuriz estalia: 36,5%
  • Gantz saturatuen batez bestekoa: 12,6%

% Gantz saturatuen %a, errazio bakoitzeko.

 

Orrialde-zenbaketa



Ekintza honek Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Sailaren laguntza jaso du

Beste zerbitzu batzuk


Bilatu

Copyright-i buruzko informazioa eta lege-oharra

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

 EROSKI CONSUMERen oso serio hartzen dugu zure datuen pribatutasuna, lege oharra. © EROSKI Fundazioa

EROSKI Fundazioa

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto