Nabigatze-menua pasa eta edukietara joan

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Buletinak
    •  | Utzi  | Aukerak |
  • Aurreko portadak

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Bilatzailea

logotipo de fundación

EROSKI CONSUMEReko kanalak


Kokapen honetan zaude: Hasiera > Paperezko bertsioa > Elikadura

Λ

Erosketa Gida: marmelada eta konfitura: Marmelada eta konfitura: fruta eta azukrea, baina badago aldea

Uste baino kaloria gutxiago ematen dute, baina azukre ugari daukatenez, neurrian jatekoak dira

  Beti gozoa, testura finekoa, fruta zatiekin edo gabe, eta kolore ugaritakoa, norberak gehien maite duena hautatzeko, gorria, laranja, berdea... Ahogozo onarekin hasi nahi izaten dugu eguna, eta gozoa estimu handitan daukagu gosaritarako. Ez da harritzekoa, beraz, marmeladek eta konfiturek leku berezia hartzea gure etxeetako mahaietan. Txigorkien eta galleten betiko lagunak dira, gaztaren edo gurinaren gazi puntua goxatzeko estalki egokiak ogi xerrentzat, eta gozogintzako lan askoren apaingarri eta gozagarri ezinbestekoak.

Marmeladek eta konfiturek berdinak dirudite, baina ez dira. Osagaiak antzekoak dira bietan, azukrea eta fruta, baina proportzioak eta forma (fruta zatietan, birrindua, pure eginda...) aldatu egiten dira, eta horrexek bereizten ditu. Ez da kontu hutsala: bietako bakoitzak zer ematen digun jakiteak lagunduko digu gehien komeni zaiguna aukeratzen. Ez da zertaz kezkatu, ordea. Nahiz eta zenbaitek uste duen marmeladek eta konfiturek kaloria ugari ematen dutela, ez da hainbesterako ere: etxeko errazio batek (25 gramo) 60 kaloria ematen ditu konfitura bada, eta 40 marmelada bada. Marka batetik bestera, hala ere, alde nahiko handiak izaten dira azukre erantsietan. Eta zenbat eta azukre gehiago erantsi, orduan eta fruta gutxiago izaten dute, eztitzaile horiek ordezkatu egiten baitute.

Izen dantza

Ia kultura gastronomiko guztietan erabili izan da azukrea elikagaiak kontserbatzeko, batez ere fruta, eta teknika hori ez da askorik aldatu urteetan.

Hain zuzen ere, etxeetan betidanik erabili izan den metodoaren antzekoa erabiltzen du industriak marmeladak eta konfiturak egiteko. Azken batean, fruta azukrearekin egostea da kontua, testura trinko samar bat lortu arte, zabalduta emateko adinakoa.

  Ez dago argi zer jatorri duen marmelada terminoak eta zer esan nahi duen. Portugeseko hitza da marmelada, eta hortik heldu da marmelo hitza ere, hizkuntza horretan irasagarra esan nahi duena. Izan ere, garai batean fruta horrekin egiten zen marmelada, irasagarrarekin. 1990. urtean, berriz, marmeladekin zerikusia zuen kalitate arau batek (670/1990 Errege Dekretuak) marmalade terminoa erabili zuen (Espainiako Errege Akademiak ez du onartzen gaur egun). Hitz hori, zitrikoekin egindako marmeladak adierazteko jarri zuten. Praktikan, ordea, hitza bietara erabiltzen da: bai irasagarrarekin egindako marmeladentzat eta bai laranjarekin edo beste edozein frutarekin egindakoentzat. Balio beza pasadizo honek ulertzeko nahasmendu pixka bat badela elikagai horren inguruan, eta ez direla gauza bera marmelada eta konfitura, ezta fruitu jelea eta konpota ere (marmelada gisa erabiltzen da hainbatetan).

Nor da nor

  • Konpota. Fruta eta barazki kontserba bat da (frutak osorik egon daitezke edo zatituta), soluzio azukretsu bat izaten duena (sakarosa gehienean).
  • Konfitura. Nahastura bat da: azukreak, fruta baten edo gehiagoren mamia eta ura. Gelifikatua egoten da. Konfitura kilo bat egiteko (maila normalekoa), 350 gramo mami edo pure erabili behar dira, salbu eta zenbait frutarekin egina denean (andere mahats gorriarentzat 250 gramo, eta pasio frutarentzat 60 gramo). Estra mailako konfituran, ez daitezke zenbait fruta erabili (sagarra eta udarea), eta mamia ez daiteke izan kontzentratu batetik etorria. Gutxieneko fruta kantitatea 450 gramokoa izan behar du estra mailako kilogramo bat konfitura egiteko.
  • Jelea. Nahastura gelifikatua da hau ere, eta, azukreez gain, fruta baten edo zenbait frutaren zukua edo ura ere erabiltzen da. Kilogramo bat jele egiteko, 350 gramo zuku behar izaten da maila normalekoetan, eta 450 gramo estra mailakoetan.
  • Marmelada. Azukrea eta fruta (osorik, zatituta edo birrinduta) egosiz lortzen da, eta testura erdi-likidoa edo lodia izaten du. Konfiturarekin duen alde nagusia da marmelada ez daitekeela egin purearekin; fruta osoa, zatitua edo birrindua erabili behar da. Marmelada kilo bat egiteko, normala, 300 gramo fruta erabili behar dira gutxienez, eta estra mailakoa egiteko, 500 gramo.
  • 'Light' erakoa eta energia gutxikoa. Marmelada edo konfitura batek "energia gutxikoa" izena har dezake, baldin eta 40 kcal baino gutxiago ematen baditu 100 gramo bakoitzeko; energia balio murriztua duela edo 'light' erakoa dela esan ahal izateko, berriz, produktuak berez duen energia baino %30 gutxiago eman behar du. Kaloriei zorrotz begiratu behar dienari, beraz, 'light' erakoak komeni zaizkiok, ez soilik "energia gutxikoak".
  • Azukre gutxikoa edo azukrerik gabea. 2006. urteaz geroztik, araudi bat dago indarrean "azukrerik gabea" aipuak sortzen zituen gaizki ulertuak saihesteko. Gaur egun, produktua azukre gutxikoa izan daiteke (ez du izango 5 gramo azukre baino gehiago 100 gramo bakoitzeko); azukre gabea ere izan daiteke (gehienez 0,5 gramo azukre 100 gramo bakoitzeko); edo azukre erantsirik gabea (ez du edukiko monosakaridorik -fruktosa, glukosa, glukosa ziropa edo fruktosa ziropa-, disakaridorik -sakarosa-, ezta eztitzaile gisa erabili den beste ezein elikagairik ere). Azukreak elikagaiarenak berarenak baldin badira, eta halaxe gertatzen da fruta marmeladetan, etiketan honako aipu hau agertu beharko du: "berezko azukreak ditu" ("contiene azúcares naturalmente presentes" jarri ohi du gaztelaniazko etiketetan).

Orrialde-zenbaketa



Ekintza honek Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Sailaren laguntza jaso du

Beste zerbitzu batzuk


Bilatu

Copyright-i buruzko informazioa eta lege-oharra

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

 EROSKI CONSUMERen oso serio hartzen dugu zure datuen pribatutasuna, lege oharra. © EROSKI Fundazioa

EROSKI Fundazioa

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto