Nabigatze-menua pasa eta edukietara joan

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Bilatzailea

logotipo de fundación

EROSKI CONSUMEReko kanalak


Kokapen honetan zaude: Hasiera > Paperezko bertsioa > Gaurkotasuna eta aisia > Azaleko gaia

^

Informazio honetan agertzen diren datuak, informazioak, interpretazioak eta kalifikazioak burutu ziren momentuari soilik dagozkio eta, beraz, iraupen mugatua dute.

Bost adinekotik ia batek produktu bereziak hartzen ditu dieta osatzeko

Elikagai funtzionalen artean, esnekiak hautatzen dituzte % 95ek, prebiotikoak edo kaltziodunak besteak beste

Elikadura askotarikoa, orekatua eta neurritsua

  EROSKI CONSUMER hainbat aditurekin jarri da harremanetan, eta denek adierazi dute zahartzaro ona edukitzeko garrantzitsua dela bizitzan zehar elikadura ona egin izatea. Bizimodu osasungarria duten pertsonak, elikadura kontrolatzen dutenak eta ariketa egiteko ohitura dutenak, hobeki zahartzen dira.

Zehazki, fruta eta berdura asko jaten badira, oliba-olioa, arraina eta zerealak ere bai, gorputza egoki hidratatzen bada eta neurrian hartzen badira gantzak (haragi gorriak eta hestebeteak) eta gozoak, eta berdin gatza ere, horrek guztiak bizitza-itxaropen luzeagoa ekarriko du, eta osasun hobekoa, gainera. Inkesta honetan ikusi dugunez, adinekoen % 51k arreta berezia jarri behar izaten diete elikadura-ohiturei. Hamarretik bederatzitan, osasun-arazoren batek eraginda gertatzen da hori, eta medikuak aginduta ari dira dieta zaintzen. Gutxi batzuek, berriz (38 lagunek), inguruko norbaitek gomendatuta edo beren kabuz erabaki dute elikadura zaintzea.

Elikadurarekin zerikusia duten neurriak hartu behar izan dituztenen artean, % 74k animalia-jatorriko gantz gutxiago jaten dute orain (edo ez dute batere jaten), % 62k murriztu egin dute gatza, edo erabat kendu, % 48k utzi egin diote azukreak, gozogintza-produktuak eta gozoak jateari, eta % 19k lehen baino fruta eta berdura gehiago jaten dute, eta edari alkoholdun gutxiago hartzen (batzuek erabat utzi dute).

Zer jan eta noiz

Adineko pertsonek energia gutxiago behar izaten dute, beren metabolismoa mantsotu egiten delako eta gainerako herritarrek baino ariketa gutxiago egiten dutelako. Hala ere, oso garrantzitsua da era guztietako elikagaiak jatea elikadura-beharrizanak asetzeko, nahiz eta kopuru txikiagoetan izan. Eta garrantzitsua da, halaber, egoki hidratatzea.

Adituek EROSKI CONSUMERi adierazi diotenez, egunean lau otordu egitea komeni da, eta afaria arina izan dadila beti. Inkestan parte hartu dutenen % 98k adierazi dute egunean hiru otordu, gutxienez, egiten dituztela: gosaria, bazkaria eta afaria. Gainera, % 95ek esan dute sekula ez dutela otordu horietako bat ere huts egiten.

Horretaz gain, honako gomendio hauek ere ematen dituzte adinekoen elikaduraz ari direla: egunero jan behar lituzkete berdurak eta barazkiak (2-3 errazio); fruta (2-3 errazio), proteikoak (haragiak, arrainak eta arrautzak, 2 errazio); esnekiak (3 errazio); eta olioa (zopako koilara batek errazio bat egiten du: 3-4 errazio). Gainera, zerealak eta horien eratorriak ere egunero hartu behar lituzkete (ogia, arroza, pasta... hobe osokoak badira): 4-6 errazio egunean, eta lekaleak berriz, 2-4 aldiz astean.

Inkestak erakutsi du adinekoek behar baino gutxiago jaten dituztela berdurak, eta ura ere behar baino gutxiagotan edaten dutela. Adibidez, inkestari erantzun bezperan, % 94k fruta freskoa jan zuten, baina erdiek baino ez berdurak eta barazkiak (gordinik edo sukaldatuta). Proteikoak, berriz, inkestatuen % 83k hartu zituzten (haragia, arraina eta arrautza), eta esnekiak edo gisakoak % 91k. Irin-antzeko elikagaiei dagokienez, % 90ek ogia jan zuten otorduetan, % 13k baino ez zituzten jan lekaleak eta % 17k arroza eta/edo pasta.

Orain arte emandakoak bezperako datuak dira, baina, oro har, zenbateko maiztasunez jaten dute elikagai talde bakoitza egunean? Fruta freskoa, esaterako, egunean hiru aldiz jaten dutela adierazi dute inkestan parte hartu duten adinekoek, eta berdurak eta barazkiak, behin gordinik eta beste behin sutan prestatuta. Proteikoak, batez beste, egunean behin hartzen dituzte, eta esnekiak eta esnearen eratorriak egunean bitan. Arroza eta pasta ere egunean behin izaten dituzte, eta ogia bi aldiz. Lekaleak, berriz, astean 2-3 aldiz sartzen dituzte dietan.

Azkenik, urari erreparatu behar zaio. Beste mantenugai bat gehiago balitz bezala hartu behar da, eta adinekoek arreta berezia eskaini behar diote hidratatzeari. Egunean 6-8 edalontzi hartzea komeni da. Gure inkestan, ordea, 4 edalontzi edo gutxiago hartzen dituztela aitortu dute adinekoen % 44k.

Orrialde-zenbaketa



Ekintza honek Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Sailaren laguntza jaso du

Beste zerbitzu batzuk


Bilatu

Copyright-i buruzko informazioa eta lege-oharra

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

 EROSKI CONSUMERen oso serio hartzen dugu zure datuen pribatutasuna, lege oharra. © EROSKI Fundazioa

EROSKI Fundazioa

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto