Nabigatze-menua pasa eta edukietara joan

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Buletinak
    •  | Utzi  | Aukerak |
  • Aurreko portadak

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Bilatzailea

logotipo de fundación

EROSKI CONSUMEReko kanalak


Kokapen honetan zaude: Hasiera > Paperezko bertsioa > Elikadura

Λ

Izozkiak: Neurrian hartzeko plazera

Kaloria dezente eta azukre ugari daukate izozkiek. Gainera, gantz asko izaten dute, eta gehiena, saturatua

  Udan jatekoak dira izozkiak, baina gero eta ohikoagoa da beste urte sasoietan ere kontsumitzea. Hala egiten dute Europa iparraldean eta Latinoamerikan, eta gurera ere iristen ari da joera hori. Dena den, eguzkiak goian urtzen duenean nahi izaten ditugu, nagusiki. Oraintsu arte, aukera aski mugatua eskaintzen zuten izozki-dendek: marrubia, txokolatea, esne-gaina, banilla, esne merengetua eta mantekadoa. Gaur egun, berriz, ia orri osoa beharko genuke izozki aukera guztien berri emateko.

Gantz, proteina eta karbohidrato dezente dituzte izozkiek eta 210-320 kaloria artean ematen dituzte 100 gramo bakoitzeko

Hainbat osagai irabiatuta eta izoztuta lortzen da izozkia. Esnea izaten du batetik, haren eratorriak edo esne-oinarriko osagaiak, pasteurizatuta eta homogeneizatuta, eta, bestetik, hainbat elikagai mota, azukrea, eta fruitu lehorrak, esaterako, baina ezin dira modu orokorrean zerrendatu, asko eta askotarikoak izaten baitira. Legez, sei izendapen izan ditzakete izozkiek: krema-izozkia (gutxienez, % 8 dauka koipekia; esne koipea izan behar du, hain zuzen, eta proteinak, % 2,5 eduki behar ditu, gutxienez, horiek ere esne jatorrikoak), izozkia (gantzen % 5ek, gutxienez, ez dute zertan izan esne jatorrikoak, eta proteinak -gutxieneko kopururik ez zaie ezartzen- esnearenak izan behar dute), esne-izozkia (gehienez, % 2,5 eduki dezake esne koipekia, eta, gutxienez, % 6 eduki behar du esne-estraktu lehorra), esne gaingabetuzko izozkia (gehienez, % 0,30 eduki dezake esne koipekia, eta, gutxienez, % 6 eduki behar du esne-estraktu lehorra), ur-izozkia (gutxienez, % 12 eduki behar du estraktu lehorra, osotara) eta sorbetea (gutxienez, % 15,5 eduki behar du fruta, eta estraktu lehorra, berriz, % 20 osotara). Normalean, lehen lau motakoak hartzen ditugu izozkitzat, izen hauekin saltzen dituztenak, alegia: krema-izozkiak, izozkiak, esne-izozkiak eta esne gaingabetuzko izozkiak. Gu lehen hirurei buruz ariko gara hemen, horiek jaten dira-eta gehien.

Ez da gozokia, jakia baizik

  2008. urtean, herritar bakoitzak 6,5 litro izozki jan zituen Espainian, eta Europako batez bestekoa ere antzekoa da (6,3 litrokoa). Izozkiak gozoki edo litxarreriatzat hartu izan dira, baina hori baino gehiago dira: kopuru handi samarretan daukate gantza eta karbohidratoak -azukreak, nagusiki-, eta proteinak ere dezente ematen dituzte; ondorioz, jakitzat hartu beharrago dago. EROSKI CONSUMER-eko elikadura-adituen esanetan, ez da komeni izozki ugari eta maiz-maiz jatea, kaloria asko ematen dituzte-eta (210 eta 320 kaloria artean, ehun gramo bakoitzeko, izozki motaren arabera; ligth erakoek eta azukre gabekoek, dena den, kaloria gutxiago ematen dute); azukreak ere asko izaten dituzte, eta gantza ere bai (saturatua gehienbat, osasunari kalte gehien egiten dionetakoa). Gainera, tenperatura- eta higiene-neurri batzuk hartu beharra dagoela nabarmentzen dute, mikroorganismo kutsakorrik sor ez dadin.

  Izozkiak postre zaporetsuak dira, elikagarriak, eta arazorik gabe sar litezke dieta orekatu baten barrenean, baina ez dira aperitibo moduan edozein ordutan hartzekoak. Telebistaren aurrean jarri eta izozki poto handi bat hasi eta buka jatea, adibidez, ez da batere osasungarria. Esan dugu azukrez eta gantzez ongi hornituta daudela, eta gantz gehienak, % 70 eta 95 artean, saturatuak izaten direla, bihotz-hodietako eritasunetan eragiten duten horietakoak, alegia; ondorioz, neurrian hartzekoak dira, eta, ahal dela, postrerako. Elikadura-plan orekatu baten zati bihurtzea, horixe lortu behar da izozkiekin. Ehun gramo bakoitzeko, 220 kaloria inguru ematen dituzte (badira 300 kaloria baino gehiago ematen dituztenak, eta 250etik gora dabiltzanak ere bai, baina 205-230 artean ibiltzea izaten da ohikoena); hau da, esnez egindako beste postre gozoek halako bi edo gehiago (arrozesnea, jogurta, flana, arrautzesnea). Aukera ona izan daiteke, beraz, gantz eta azukre gutxien daukaten izozkiak hartzea.

Orrialde-zenbaketa



Ekintza honek Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Sailaren laguntza jaso du

Beste zerbitzu batzuk


Bilatu

Copyright-i buruzko informazioa eta lege-oharra

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

 EROSKI CONSUMERen oso serio hartzen dugu zure datuen pribatutasuna, lege oharra. © EROSKI Fundazioa

EROSKI Fundazioa

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto