Nabigatze-menua pasa eta edukietara joan

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Buletinak
    •  | Utzi  | Aukerak |
  • Aurreko portadak

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Bilatzailea

logotipo de fundación

EROSKI CONSUMEReko kanalak


Kokapen honetan zaude: Hasiera > Paperezko bertsioa > Gaurkotasuna eta aisia > Produktuen azterketak

Λ

Informazio honetan agertzen diren datuak, informazioak, interpretazioak eta kalifikazioak burutu ziren momentuari soilik dagozkio eta, beraz, iraupen mugatua dute.

Edari isotonikoak: Eraginkorrak, kirola bizia denean eta izerdi asko botatzen denean

Izerdia botatzean galdutako ura eta mineral gatzak berehala berreskuratzeko lagungarri denez, etekina areagotu eta susperraldia hobetu egin dezakete

  Kirola egitean gorputzeko tenperatura igo egiten da; igoera hori erregulatzeko izerdia kanporatzen du organismoak eta, horren bidez, ura eta mineral gatzak galtzen ditugu. Horrelako gatzak galtzeak etekin fisikoa makaldu eta susperraldia luzatu egiten du. Odolak duen presio osmotiko berean dauzkate edari isotonikoek azukre eta mineral gatzak. Osaketa hori dela eta, likido hori urdailetik hesteetara igaro eta bertan xurgaturik gertatzen delarik, odoletara inongo eragozpenik gabe iritsiko da, osagaiak azkar asko asimila daitezen.

Edari isotonikoak kontsumitzeak kirol etekina areagotzen du eta, gainera, ariketa fisiko biziak eragindako galerak berehala orekatzen laguntzen du.

Giro heze eta beroan ordubete eskas irauten duen entrenamendu edo norgehiagoka batean aski da behar bezalako hidratazioa mantentzea. Hori lortzeko, berriz, nahikoa dugu ariketa hasi baino lehenago, dirauen bitartean eta bukatu ondoren ura edatea.

Nolanahi ere, hipogluzemiak (odoletan glukosa mailak jaistea) eragiten duen flakia edo ahulezia beldurgarriari eta etekinaren beherakadari saihets egiteko, ariketa fisikoa egiten denean edari isotonikoak har daitezke. Ariketa bizi eta luzea denean edo, izerdi ugari boteaz, giro hezean egiten denean, gorputzak ura eta elektrolitoak galtzen ditu eta odoletako azukrea eta glukogenoa urritu egiten dira, baina substantzia horiek lehenbailehen berreskuratzea komeni izaten da: eginkizun hori edari isotonikoek betetzen dute (300 kaloria izaten dituzte litroko) eta, ariketan hasi aurretik eta jardueran bertan hartuta, nekea geroratzen eta etekina hobetzen laguntzen digute; ariketa amaitu ondoren hartzen baditugu, susperraldia azkartzen dute. Hona beste abantailetako bat: diarrea epea (likidoak hartzea ezinbestekoa da denbora horretan) laburtu egiten dute. Edari horien osaketa, farmazietan saltzen duten aho sueroaren antzekoa da baina, zapore atseginekoak direnez, sueroa baino errazkiago sartzen dira.

Orrialde-zenbaketa



Ekintza honek Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Sailaren laguntza jaso du

Beste zerbitzu batzuk


Bilatu

Copyright-i buruzko informazioa eta lege-oharra

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

 EROSKI CONSUMERen oso serio hartzen dugu zure datuen pribatutasuna, lege oharra. © EROSKI Fundazioa

EROSKI Fundazioa

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto