Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

^

ESTIC SOPANT BÉ?

ÉS BO PRENDRE FRUITA A LA NIT? NO SOPAR APRIMA? ÉS PERJUDICIAL ANAR A DORMIR AMB L'ESTÓMAC PLE? L'ÚLTIM ÀPAT DEL DIA ÉS TAMBÉ EL QUE MÉS DUBTES GENERA. DE LA MÀ DE TRES NUTRICIONISTES, ANALITZEM ELS PROS I ELS CONTRES DELS PLATS QUE PREPAREM PER A ACABAR LA JORNADA

SET SOPARS HABITUALS I COM ES PODEN MILLORAR. Les opcions per a tancar el dia poden semblar infinites, però tenim unes poques preferències marcades.

 

Escalfar alguna cosa que hem menjat al migdia, recórrer als precuinats, demanar menjar a domicili o preparar una cosa senzilla són les tendències de la nit. El nostre sopar sol ser un plat ràpid o frugal, dues característiques que de vegades coincideixen (una peça de fruita és lleugera i no requereix preparació), mentre que d'altres són trets oposats, com en els productes ultraprocessats. A continuació, teniu set exemples de sopars habituals. Sempre constitueixen bones propostes? Com es poden millorar? Li ho preguntem al dietista-nutricionista Julio Basulto. Pren nota:

1. FRUITA I IOGURT

És una bona opció, però amb matisos. "Qualsevol fruita val; però no és el mateix un iogurt amb gust de fruita que un de natural al qual hem afegit trossos de fruita. És important que el iogurt no tingui sucre afegit ni tampoc edulcorants, perquè a llarg termini poden alterar les nostres preferències de sabor. És possible que qui sopi només això es quedi amb gana (depenent de les seves necessitats calòriques particulars), això vol dir que l'endemà tindrà més gana i possiblement li serà més difícil controlar les temptacions".

2. TORRADES

Amb formatge d'untar i salmó, amb tomàquet i espècies, amb oli i pernil, fins i tot amb tonyina de llauna o alguna altra conserva... Les torrades són molt socorregudes i van bé amb gairebé tot. Són una bona opció? "Sí, encara que és millor si la torrada és de pa integral i sense sal. Si li posem formatge d'untar, que no sigui en gran quantitat (uns 30 grams estaria bé)". De les combinacions esmentades, és millor el tomàquet i el peix, "i estaria bé afegir-hi una amanida amb fruita seca (per sumar productes vegetals al sopar) i fruita per postres".

3. SALSITXES O HAMBURGUESES

Són pràctiques, sens dubte, però són sanes? "El consell de la International Agency for Research on Cancer, de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), és evitar-les, cosa que podem traduir per consumir-les poques vegades a l'any". Si hem de triar entre les salsitxes i les hamburgueses, són preferibles les segones, sobretot si les preparem a casa (les podem fer un dia que tinguem temps i conservar-les al congelador).

4. TRUITA DE PATATES

Un clàssic del nostre país, apetible en qualsevol moment del dia... i de la nit. La combinació de l'ou i la patata, a més de ser molt gustosa, ens aporta energia i ens atipa amb facilitat. Idees per a completar el menú? "L'acompanyaria de pa integral (millor sense sal) i d'una amanida i fruita per postres".

5. TRUITA FRANCESA

La truita francesa (o els ous remenats, segons la nostra perícia a la cuina) és un altre plat habitual. L'ou és un aliment saludable, ric en proteïnes d'alt valor biològic i no apuja els nostres nivells de colesterol, com es creia abans. Amb què podem preparar-la? "Pots afegir-hi qualsevol verdura, i fins i tot formatge -no gaire-. També es pot acompanyar amb pa integral (millor sense sal) i afegir al sopar una amanida i, per postres, fruita".

6. FREGITS

Croquetes, crestes, patates... És dolent sopar fregits? "Si no són precuinats, que solen portar molta sal, no està clar que siguin perjudicials tal com es consumeixen a Espanya. En tot cas, per principi de precaució (fins que alguns estudis nous dilucidin aquesta qüestió), és millor que el seu consum sigui de poques vegades a la setmana (no més de tres), especialment en persones que tenen obesitat".

7. PIZZA

 

No és un plat autòcton, però l'hem incorporat amb alegria al nostre mapa gastronòmic. Si hem de sopar pizza, "el millor és preparar-la a casa amb farina integral, que no tingui carns processades i sense afegir-hi gaire formatge (de vegades en porten uns 100 grams, i això incrementa el seu valor calòric i la quantitat de greixos animals). Les pizzes precuinades solen tenir massa sal. En aquest cas, convé que les consumim poques vegades al mes (no més de tres)".

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto