Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

^

ESTIC SOPANT BÉ?

ÉS BO PRENDRE FRUITA A LA NIT? NO SOPAR APRIMA? ÉS PERJUDICIAL ANAR A DORMIR AMB L'ESTÓMAC PLE? L'ÚLTIM ÀPAT DEL DIA ÉS TAMBÉ EL QUE MÉS DUBTES GENERA. DE LA MÀ DE TRES NUTRICIONISTES, ANALITZEM ELS PROS I ELS CONTRES DELS PLATS QUE PREPAREM PER A ACABAR LA JORNADA

I si no sopo?

 

Algunes persones no sopen perquè volen cuidar el pes. Sopar ens engreixa? Segons un estudi extens realitzat per la doctora Krista Casazza, investigadora de la Universitat d'Alabama, no hi ha evidències científiques que donin suport a la idea que les calories consumides a l'hora del sopar promoguin l'obesitat. Però, no sopar aprima? "Entrem en un terreny perillós -adverteix Revenga-: el d'assumir estratègies dietètiques puntuals i passatgeres que només es mantindran per un període de temps curt. És a dir, no sopar en el marc d'estar a dieta. I aquesta és una opció francament incorrecta respecte d'uns hàbits alimentaris adequats; una estratègia pèssima a llarg termini pel que fa a les expectatives ponderals de qui sigui". Una altra cosa és que, amb aquesta estratègia, es busquin els avantatges del famós dejuni intermitent, una opció que, com diu l'expert, "té certa substància sempre que s'observi de manera adequada, i que estigui guiada almenys al començament per un professional".

QUÈ ÉS UN SOPAR SALUDABLE?

La dietista-nutricionista Isabel Megías explica que una dieta sana és la que permet que el cos funcioni de manera òptima i que, per a fer-ho, s'ha de basar en aliments que evitin les malalties relacionades amb l'alimentació, com l'obesitat o els problemes cardiovasculars. "Un sopar equilibrat i lleuger hauria de contenir verdures crues o cuites, aliments proteics magres (carn, peix o ous) i una quantitat moderada d'aliments feculents (pa, pasta, cereals i llegums)", detalla. Per la seva banda, Juan Revenga assenyala que un sopar saludable és com qualsevol àpat saludable. "Un suggeriment pràctic que sol ajudar consisteix a incloure sempre (insisteixo, sempre) una ració d'aliments vegetals, ja siguin frescs o cuits, i completar-ho amb fruita per a les postres". Posem els seus consells a prova aquesta nit.

SOPAR PESAT? EVITA-HO AMB AQUESTS CONSELLS

  1. No sopis just abans d'anar a dormir. Dona temps a l'estómac per a fer la digestió. Els experts aconsellen que deixem passar un parell d'hores entre el sopar i el moment que anem al llit. En aquest lapse, el millor és estar asseguts o drets (és a dir, mantenir l'esòfag en posició vertical).
  2. Si deixes passar més temps, compte amb el ressopó, és a dir, amb aquell segon sopar, més lleuger, que es fa generalment quan passa molt de temps entre el sopar i l'hora d'anar a dormir. "En el nostre context, el ressopó sol constituir una excusa per a colar aquest tipus de productes que no haurien d'estar presents en cap moment del dia: galetetes, xocolata, suc de fruita, etc.", adverteix Juan Revenga. Opcions saludables? Una ració continguda de fruita seca natural, una ració de fruita o mitja o una porció de xocolata amb un percentatge de cacau alt.
  3. Tria aliments lleugers, fàcils de digerir, i deixa per a altres moments del dia els que siguin copiosos o que continguin massa greixos.
  4. Menja a poc a poc i redueix les quantitats. Ingerir els aliments amb tranquil·litat ajuda que el mecanisme de sacietat funcioni millor i evita que mengem més (cosa que, com és sabut, deriva en sensació de pesadesa). Servir porcions més petites és sempre una bona estratègia per a controlar el que mengem (i no passar-nos-en).
  5. Posa't roba còmoda. La roba molt ajustades, sobretot a la zona de la cintura i la regió abdominal, exerceix pressió a l'estómac, dificulta la digestió i pot propiciar una sensació incòmoda d'acidesa.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto