Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Salut

^

BATUTS DE PROTEÏNES: COMPTE AMB EL QUE BEUS

ES VENEN COM LA SOLUCIÓ MÀGICA PER A GUANYAR MÚSCUL I CREMAR GREIX GAIREBÉ SENSE ESFORÇ. UN PRODUCTE INFAL·LIBLE, CÒMODE I SABORÓS QUE AJUDA A ACONSEGUIR UN COS ESCULTURAL. LA RECEPTA? UN COMBINAT DE LÍQUID DE PROTEÏNES I CARBOHIDRATS QUE CONVERTEIX QUI EL BEU EN UNA MENA DE SANSÓ INESGOTABLE. I EL MISSATGE HA PENETRAT.

L'expert

L'expert: Jaume Giménez, nutricionista, especialista en nutrició esportiva: "Sempre s'ha d'optar per l'alimentació com a primer pas"

 

Què aporten al cos els batuts de proteïnes?

Una dosi de proteïna extra de manera ràpida. Qui en consumeix sol prendre diversos batuts al dia, però les necessitats d'una persona que fa esport de manera més o menys intensa pot oscil·lar entre 1,8-2 grams de proteïna per quilo de pes, i això és molt fàcil de cobrir amb l'alimentació.

Un batut pot substituir un àpat diari?

No, mai, perquè la majoria només aporten proteïna. De fet, hi ha una legislació que especifica amb claredat quines quantitats de nutrients ha de tenir un substitutiu d'un àpat.

La gent és conscient del que ingereix amb aquests batuts?

Moltes persones no en tenen ni idea. Si algú creu que ha de prendre un batut, s'aconsella que acudeixi a un nutricionista perquè l'assessori i que li digui què necessita i quina dosi ha d'ingerir.

Qualsevol pot prendre aquests suplements?

La proteïna en si no és nociva, sempre que se'n prenguin les quantitats necessàries. Quan una persona comença a prendre batuts de proteïna ha d'estar segura que no pateix antecedents de problemes renals, perquè això podria augmentar-ne el risc. Però parlaríem de dosis molt elevades de consum de proteïna, que no és l'habitual.

Aquests productes poden aportar algun tipus de benefici a la salut?

Quan hi ha hagut un desgast muscular important, aquests batuts podrien tenir algun benefici a nivell de recuperació i d'estimulació de determinades vies que ajuden a sintetitzar fibra muscular. Però això no vol dir que obligatòriament tothom que en prengui fabriqui múscul. La síntesi de massa muscular ha d'anar acompanyada d'un exercici específic, d'un descans adequat, d'unes dosis correctes de nutrients...

En recomana el consum?

El meu consell és que sempre s'opti per l'alimentació com a primer pas. Moltes persones que van una o dues hores al gimnàs a fer força màxima, potser no mengen fins a dues o tres hores després. En aquests casos es pot plantejar la possibilitat de prendre's un batut, però sempre sota l'assessorament d'un nutricionista.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto