Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

^

Guia de compra: llagostins: Llagostins: Nadal sobre la taula

L'aqüicultura permet que el tinguem disponible tot l'any, però el llagostí és, sens dubte, el rei de la taula de Nadal

Suggeriments gastronòmics

Suggeriments de compra

 

Per a gaudir al màxim dels llagostins aquest Nadal, les recomanacions següents seran d'allò més útils:

El millor per a prendre en amanides.

Per a aquest plat de preparació ràpida, els llagostins cuits pelats grans que trobem a la secció de refrigerats són l'opció que ens exigirà menys temps. Podem fer-ne un plat bo i complet en molt poc de temps. Només hem d'afegir-hi una vinagreta amb un bon oli d'oliva verge extra.

Per a fer-lo a la planxa.

Aquesta versió, amanit amb llimona, és molt popular. Els llagostins són molt fàcils de preparar i molt saborosos. Si ens apassionen les barbacoes, també es poden cuinar a la graella. Per a cuinar-los així, els més recomanables són els llagostins de tipus banana o Metapenaeus monoceros, de pesca extractiva, l'origen del qual pot ser el Mediterrani i el mar Negre, l'oceà Índic (est i oest) o el Pacífic centre-oest. Aquestes formes de preparació són molt interessants perquè la quantitat d'oli que es necessita és mínima. N'hi ha prou amb un polsim de sal i pebre i unes gotes de llimona per a realçar el sabor del plat, que es cuina amb rapidesa (4-5 minuts el mitjà i 7-9 minuts el gran).

Per a fer sopa.

Podem fer servir únicament les cues de llagostí pelades, una opció molt pràctica i ràpida que tan sols requereix marcar-los a la paella i incorporar-los al fumet fet amb peix, ceba, api, llorer i tomàquet. Si volem un sabor encara més intens per al fumet, tant per a aquesta sopa clàssica com per a altres cremes de peix i marisc, fons per a arrossos o fideuades, podem recórrer al llagostí sencer i fer servir el cap i la closca per a intensificar el sabor d'aquests brous, reservant la cua pelada per a afegir-la sencera.

Per a entremesos.

 

Depenent del temps que destinem a la preparació, podrem recórrer a la versió ultraràpida de les cues de llagostí pelades, refrigerades i amb all i julivert, que només haurem de fer a la paella; o, per als que tenen més temps, elaborar uns llagostins sencers descongelats ben cuits, a la planxa o rostits. Hi ha, a més, versions de cues de llagostí cuites llestes per a consumir. Es presenten en safates, blísters o bossetes de no més de 200 grams; algunes d'aquestes, en preparacions "amb allada". Si bé són pràctiques, els valors pel que fa als greixos i la sal no són recomanables per a una ració tan petita. També podem trobar als refrigerats preparacions com els llagostins en saquets de pasta fil·lo, cues arrebossades... L'aportació calòrica és molt més elevada, ja que solen requerir fregir-los perquè quedin llestos.

Per als que tenen alt el colesterol dolent.

Els àcids grassos Omega-3 són un tipus de greix poliinsaturat que es troben sobretot en els peixos d'aigua freda com el bacallà, el salmó, els arengs, les sardines, etc. Aquest tipus d'àcids grassos poden reduir el risc de patir accidents cerebrovasculars. En el cas del llagostí, la mida no importa, ja que són rics igualment en Omega-3. Són, per tant, un dels plats estrella si necessitem una dieta forta en àcids grassos. Amb independència del contingut en Omega-3, com s'explicava anteriorment, els llagostins també estan entre els crustacis que tenen més colesterol i amb una concentració més alta al cap. És als caps dels llagostins on se situa l'aparell digestiu, que després continua pel cos en aquella tira negra que el recorre pel dors. Aquesta part, per a molts la més saborosa, és convenient descartar-la i quedar-nos amb les cues netes, en el cas de patir de colesterol alt i ingerir esporàdicament aquesta espècie. La dieta d'una persona amb aquest problema ha d'estar basada principalment en vegetals i fruites sense descartar els greixos saludables, cereals i grans integrals, peixos i carns magres, així com llegums, una hidratació correcta i activitat física. És a dir, acompanyar aquest plat amb una amanida o un plat vegetal seria la millor opció en lloc de triar-ne d'altres que també continguin un alt nivell de colesterol, com ara embotits, formatges o calamars.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto