Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

Λ

Els experts nutricionistes d'EROSKI Consumer responen

Estic interessat a saber més sobre les conseqüències de tenir els triglicèrids alts per a la salut i com hi influeix l'alimentació. I també quins aliments són més saludables per a baixar-ne el nivell

  L'elevació dels triglicèrids es considera cada vegada més com un factor independent del risc cardiovascular, com passa amb el colesterol elevat (hipercolesterolèmia), per la qual cosa el primer consell és consultar el metge. Una mala alimentació influeix de forma notable en el risc de patir hipertigliceridèmia (nivells de triglicèrids per sobre del normal). Els aliments més saludables per a disminuir-ne el nivell són els de origen vegetal, mínimament processats: fruita fresca, verdures o hortalisses (millor crues), llegums cuits, fruita seca (millor sense sal) i integrals com el pa, la pasta o l'arròs. S'ha de limitar el consum de carns vermelles, embotits o carnis processats i de lactis sencers. És convenient evitar el saler a la taula, disminuir-ne l'addició en la cocció i, sobretot, reduir el consum d'embotits, formatges o pa amb sal, o plats precuinats. Si es pateix hipertrigliceridèmia s'ha d'evitar el consum de begudes alcohòliques. Fer exercici físic de forma habitual disminueix de forma clara els triglicèrids. El més recomanable és fer un mínim (no màxim) d'exercici físic de 30 minuts diaris. Finalment, però no menys important, s'ha d'evitar l'ús o l'exposició al tabac (el tabaquisme passiu també perjudica la salut).

Sóc intolerant a la lactosa, per això prenc llet d'ametlla, soia o arròs. M'agradaria saber si amb aquestes llets puc preparar cakes o bescuits al forn sense por de patir alguna alteració química per estar al forn a més de 100º C

  Amb aquests productes, que legalment no es poden denominar llet sinó batut, es pot preparar amb tota tranquil.litat cakes o bescuits, igual com si s'utilitzés la llet de vaca. En tot cas, convé que revisis de forma periòdica, amb una visita mèdica, si la teva intolerància a la lactosa ha remès. En molts casos es tracta d'una condició passatgera (ocasionada sovint per lleus trastorns digestius) que desapareix amb el temps. Així mateix, és convenient tenir en compte que bona part de les persones amb un diagnòstic correcte d'intolerància a la lactosa són capaces de digerir una quantitat de lactosa equivalent a la que conté un got de llet. Aquestes consideracions tenen importància si es té en compte que els lactis són una font important de calci. La seva exclusió total de la dieta sense l'assessorament d'experts en nutrició humana i dietètica pot suposar un factor de risc per presentar ingestes inadequades de calci. Evitar el consum freqüent d'aliments superflus, com els refrescs, les begudes alcohòliques, els aperitius salats i, també, els cakes o els bescuits et serà d'ajuda per a cobrir sense problemes les teves recomanacions d'ingesta de calci. En tot cas, et recomanem escollir els batuts enriquits amb calci, com el batut de soia amb calci.

ABC de la nutrició: fibra dietètica

  Es tracta d'una substància que trobarem als aliments d'origen vegetal i que aporta molt poca energia, a causa de la dificultat que suposa la seva digestió. Això és, en realitat, el gran avantatge que té, ja que no només ajuda a prevenir tant les diarrees com el restrenyiment, sinó que resulta del tot imprescindible per a normalitzar el funcionament de l'intestí. Però els seus beneficis per a la salut van molt més enllà, ja que la seva ingesta habitual pot prevenir moltes malalties cròniques com el càncer o les patologies cardiovasculars. És per això que els organismes de referència estableixen unes recomanacions d'ingesta de fibra dietètica per a la població: 14 grams de fibra dietètica per cada 1000 quilocalories ingerides, xifra que es tradueix en uns 25 grams/dia en dones i 38 grams/dia en homes.

Alimentació i demència

Un equip d'investigadors pertanyents a l'Escola de Medicina de Cardiff acaba de publicar una evidència més a favor de l'estil de vida saludable. Els investigadors van centrar el seu estudi en les malalties cròniques: diabetis tipus 2, malalties cardiovasculars o càncer i també en la demència.

El seu estudi mostra que una vida saludable s'associa a un increment en l'esperança de vida, a un 60% menys de possibilitats de patir demència i també a un 70% menys de risc de sofrir diabetis o atacs al cor. Els investigadors van definir un estil de vida saludable prenent com a referència cinc comportaments: no fumar, mantenir un pes saludable, consumir més de tres racions diàries de fruites i hortalisses, practicar exercici de forma regular i mantenir un consum baix d'alcohol. L'estudi, que va consistir en un seguiment de més de 2.000 adults durant 35 anys, va concloure que els bons hàbits són d'"enorme importància en l'envelliment de la població", ja que prevenen de forma clara la demència i les malalties cròniques.

Consell del mes: alerta amb els complements alimentaris en esportistes

  L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) retira de forma periòdica diversos complements alimentaris dirigits a esportistes. En la majoria de casos, en l'anàlisi del producte es troba, al seu interior, algun principi actiu no declarat en l'etiquetatge amb efectes negatius sobre la salut dels consumidors. L'últim complement alimentari retirat contenia "iohimbina", una substància amb activitat farmacològica i que no figura en cap medicament autoritzat a Espanya. La iohimbina pot generar diversos trastorns, com ara desordres del sistema nerviós central (tremolors, vertigen, migranya o insomni), problemes digestius (nàusees, vòmits o falta de gana) o cardiovasculars (palpitacions, taquicàrdia o hipertensió), entre d'altres. Hi ha infinitat d'exemples similars. Un estudi publicat el 2004 i actualitzat el 2008 va comptar amb la participació dels mercats de 13 països diferents, i va concloure que el 15% d'una mostra internacional de complements alimentaris i nutricionals dirigits a esportistes estava adulterada.

Consell del mes: no comencis a beure alcohol pensant a millorar la salut

Investigadors del "National Cancer Institute" (Institut Nacional del Càncer) dels Estats Units, van publicar a l'abril de 2013 un estudi sobre alcohol i càncer. La conclusió va ser que no hi havia un nivell segur de consum d'alcohol en relació amb el risc de càncer. Aquesta frase indica que com més alt sigui el consum de begudes alcohòliques (i això inclou el vi o la cervesa), més alt és el risc de patir un càncer. Així doncs, el resultat d'aquest estudi contradiu la creença popular que insinua que "consumir alcohol amb moderació és sa".

Un dels autors de l'estudi, el Dr. Timothy S. Naimi, del Departament de Pediatria de la Universitat de Salut Pública de Boston, va emetre la reflexió següent: "el debat sobre el consum moderat d'alcohol està sent explotat per alguns, i està soscavant els esforços per posar en pràctica polítiques eficaces per a combatre el consum de risc d'alcohol arreu del món".


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto