Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Actualitat i oci > Tema de portada

^

Les dades, informacions, interpretacions i qualificacions que apareixen en aquesta informació corresponen exclusivament al moment que es van realitzar i tenen, per tant, una vigència limitada.

Analitzades 16 aplicacions mòbils gratuïtes relacionades amb el control de pes i els hàbits alimentaris: Aplicacions per al control de pes: útils per fer un diari de la dieta però no per establir pautes dietètiques

Aquestes apps són només eines de suport, no han de substituir la feina professional de nutricionistes o endocrins

La motivació i els consells

Aprimar-se comporta canviar uns costums alimentaris i uns hàbits de vida. Això suposa tot un repte i, com a tal, es necessita una motivació. És una de les claus per aconseguir l'èxit. En aquest apartat, les tres aplicacions que s'enfilen al podi són Diet Point.Español (amb 8,6 punts), Calorie Counter-MyFitness Pal (amb 7,9 punts) i Fitbit (amb 6,4 punts). També superen el límit dels 5 punts Calorie Counter by Caloriecount.com, Dieta Asistente-Perder Peso i Noom Weight Loss, amb una puntuació de 5,7. La resta se situa per sota en les posicions del rànquing i 40.30.30 no treballa aquest aspecte.

D'una banda, set de les 16 aplicacions estudiades proporcionen missatges motivadors: Weigh What Matters, Calorie Counter by Caloriecount.com, Calorie counter-MyFitness Pal, Fitbit, Diet Poiunt.Español, DailyBurn Tracker i Noom Weight Loss. La primera i l'última app donen missatges de felicitació, de bon treball i estimuladors. Calorie Counter by Caloriecount.com i Fitbit tenen un sistema de punts i insígnies i Calorie Counter-MyFitness Pal, Diet Point.Español i DailyBurn Tracker animen a formar part d'una comunitat d'usuaris.

Finalment, sis de les 16 aplicacions comparades també ofereixen consells sobre les pautes alimentàries. Una informació molt útil que, a més de motivar els usuaris, els orienta per establir els seus costums alimentaris i hàbits de vida: recomanacions per a establir objectius de pes realistes, menjar una mitjana de 5 peces de fruita i verdura al dia, aprendre a comprar menjar saludable o menjar peix 2 o 3 vegades a la setmana. Tanmateix, la part negativa d'aquests consells és que cap app no proporciona dades oficials o fonts sobre la seva eficàcia.

Amb la salut, no s'hi juga

  Hi ha un joc al qual mai hem pogut renunciar: a perdre pes, especialment, abans de l'estiu, després de les festes de Nadal o d'un bon tiberi... Any rere any, creixen i es reprodueixen milions de dietes, llibres i mètodes revolucionaris. Però aprimar-se no és una cosa baladí. Hem de ser conscients que afecta la nostra alimentació i per tant, la nostra salut.

En aquest sentit, sí que és important ser conscients que hem de cuidar la nostra alimentació i posar ordre en el caos alimentari. Per això, hem de ser realistes i seguir una sèrie de pautes coherents que ens ajudin a tenir un pes saludable:

  • La ingesta diària d'aliments s'ha de distribuir en quatre o cinc preses diàries. Evitar picar entre hores.
  • És aconsellable menjar lentament per millorar la digestió dels aliments.
  • Convé beure almenys dos litres d'aigua al dia.
  • Fer exercici físic continuat (fins i tot hi ha aplicacions mòbils que ofereixen ajuda en aquest sentit).
  • Evitar el tabac o l'alcohol.

Si, així i tot, es pren la decisió d'aprimar-se, el més aconsellable és acudir a un professional perquè faci una valoració basada en consells alimentaris i dietètics, recomanacions sobre l'activitat física, canvis en la conducta i l'estil de vida, i un control periòdic de l'evolució del pes.

TAULA COMPARATIVA

Puntuació de cada aplicació en les diferents
fases de l'anàlisi, segons EROSKI CONSUMER
Nom Rànquing En què consisteix? Pretest Pla o Pauta Dietètica Monitoratge Control Motivació i Consells
CALORIE COUNTER-MYFITNESS PAL Comptador de calories amb una base de dades d'aliments i exercicis. 6,4 5,5 9,1 8,5 7,9
FITBIT Eines per a registrar aliments i activitats i monitoritzar el progrés dels objectius marcats. Amb la funció Pla alimentari, es pot establir un objectiu calòric diari registrant manualment les activitats. 5,3 5,5 9,1 9,5 6,4
CALORIE COUNTER BY CALORIECOUNT.COM Eina per a buscar i registrar les dades de nutrició dels aliments i fer un seguiment de la pèrdua de pes. Comptador de calories i anàlisi nutricional. 6,4 4,7 9,1 7,9 5,7
WEIGH WHAT MATTERS Arxiva els reptes establerts sempre juntament amb el metge. 3,2 7,4 4,4 7,9 4,3
SHAPE UP CLUB Comptador de calories i agenda d'aliments i exercicis. 6,9 4,7 9,1 9,8 2,1
CALORIE COUNTER BY FATSECRET Una eina per a identificar les calories i informació nutricional dels aliments que es consumeixen. 6,8 5,8 9,1 7,9 0,7
DAILYBURN TRACKER Eina que ajuda a assolir els objectius alimentaris i d'exercici. 1,6 6,8 8,9 5,7 3,6
NOOM WEIGHT LOSS És un comptador de calories i registra els aliments ingerits i l'esport realitzat. 5,3 3,4 10,0 7,2 5,7
LIBRA-GESTOR DE PESO Eina per a fer un seguiment del pes a través de gràfics. 3,2 2,6 Ni monitoritzen ni registren 5,9 1,4
40·30·30 10ª Calcula el percentatge de calories d'un aliment en funció de tres grups de micronutrients: els carbohidrats, les proteïnes i els greixos. No fan pretest 3,9 Ni monitoritzen ni registren No fan control No motiven ni aconsellen
TU PESO IDEAL 11ª Calcula i avalua el pes en funció de dos sistemes: un basat en l'Índex de Massa Corporal i el segon basat en el gust popular. 5,1 2,1 Ni monitoritzen ni registren No fan control 1,4
IPESOCORPORAL 12ª Registra el pes corporal diàriament i genera gràfics. 2,1 0,5 Ni monitoritzen ni registren 3,9 0,7
DIETAS PARA ADELGAZAR Proposen dietes miracle Fa un seguiment de la dieta escollida (es pot escollir entre diverses dietes), indicant el menú diari. Proporciona la llista de la compra amb els ingredients que es necessiten per a aquesta dieta i mesura amb gràfiques l'evolució del pes ideal, IMC i el consum energètic de calories diari. 4,9 Proposen dietes miracle 3,3 4,6 1,4
DIETA ASISTENTE-PERDER PESO Proposen dietes miracle Indica el pes ideal i conté diferents plans d'àpats en funció de l'objectiu marcat (perdre pes, mantenir-lo o simplement adoptar una forma saludable de menjar i de viure). 5,9 Proposen dietes miracle 3,3 3,9 5,7
DIET POINT·ESPAÑOL Proposen dietes miracle Ofereix una col·lecció de plans de dieta complets i suggereix menús per a tots els dies fins a aconseguir l'objectiu. 5,7 Proposen dietes miracle 3,3 5,2 8,6
LA DIETA DEL BOCADILLO Proposen dietes miracle Es basa en la dieta de l'entrepà: substitueix el dinar per diferents combinacions d'entrepans. No fan pretest Proposen dietes miracle Ni monitoritzen ni registren No fan control 2,9

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto