Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

Λ

Guia de compra: sucs: Sucs, són tots iguals?

Aporten vitamines i minerals i ens ajuden a hidratar-nos, però és preferible no utilitzar-los com a substituts sistemàtics de la fruita

  Des de l'Antiguitat, la fruita ha estat considerada un aliment per als déus. Si la fruita era una menja, el seu suc no ho era menys. Tant és així que al llarg dels segles, diferents civilitzacions s'han servit de tots dos elements per fer ofrenes en temples, cerimònies, rituals... Misticismes i llegendes a part, la veritat és que cada dia bevem més suc. Tant a Espanya com en altres països, el consum d'aquestes begudes no deixa d'augmentar. Mentre que el 1987 cada espanyol prenia aproximadament 115 ml setmanals de suc (poc més de mig got), el 2006 la xifra es multiplicava gairebé per quatre (400 ml setmanals, uns dos gots). Altres dades més recents, provinents de l'"Enquesta Nacional d'Ingesta Dietètica" (ENIDE), publicada el 2011 per l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària, revelen que els adults espanyols beuen aproximadament mig litre setmanal de suc. Les mateixes xifres del sector no caminen gaire lluny: al nostre país, el consum de suc anual per càpita s'aproxima als 23 litres. Entre tots, el de taronja és el rei de la categoria: concentra el 25% del mercat total, segons Asozumos (Associació Espanyola de Fabricants de Sucs).

El consumidor té a la seva disposició una àmplia oferta de sucs, tots aparentment iguals però cadascun amb les seves particularitats: sucs d'una fruita o de diverses, nèctars, concentrats, sucs acabats d'esprémer, els que necessiten refrigeració, els que no, sucs amb polpa o sense ... En moltes cases, juga en la mateixa lliga que aliments tan omnipresents com la llet, el cafè o el pa i és que, per a molts, el dia no comença fins que no tasten el primer got de suc. Però, són totes les opcions iguals? I el que és més important, aquest hàbit és tan saludable com prendre una peça de fruita?

Font de nutrients

Els sucs són aliments vegetals. Per això, estan exempts de colesterol i el seu contingut en greix (total o saturat) i de sodi (sal) és gairebé nul. Curiosament, tots aquests nutrients els consumeix en excés la població espanyola.

Des d'un punt de vista legal, un aliment és font d'una vitamina o mineral si aporta el 15% (o més) de les Quantitats Diàries Recomanades del nutrient en qüestió. Els sucs són "font" d'àcid fòlic (vitamina B9, que contribueix a la funció del sistema immunitari i al creixement del teixit maternal durant l'embaràs) i de vitamina C (incrementa l'absorció de ferro, ajuda a formar col.lagen i al funcionament normal del sistema immunitari i nerviós). La vitamina B9 és bastant deficitària en la població espanyola i, de fet, s'aconsella suplementar-la a totes les dones embarassades per prevenir problemes neurològics en el nadó. Si el fabricant ha afegit en el procés d'elaboració determinades vitamines o minerals (especialment vitamina C i E en els sucs envasats), també seran "font" d'aquests nutrients amb els quals han estat enriquits.

TAULA COMPARATIVA

Tipus de suc (casolà) Quilocalorías nun vaso
Taronja 62
Llimona 50
Aranja 65
Tipus de suc (envasat)
Fruites exòtiques 95
Llima verde 47
Poma 78
Taronja 75
Pera 92
Pinya 79
Aranja 71
Tomàquet 28
Raïm 108
Pastanaga 54
Tipus de nèctar (envasat)
Albercoc 99
Fruites exòtiques 95
Mango 97
Maracujà 91
Taronja 77
Pera 111

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto