Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

^

Tota la molla del pa: mites i llegendes

La proliferació de mites al voltant del pa i una dieta allunyada dels patrons tradicionals ha propiciat una percepció errònia d'aquest aliment bàsic

Més pans i més mites

  En l'actualitat, la varietat de pans és molt extensa, com també ho és el conjunt de llegendes que restringeixen o afavoreixen el consum d'uns sobre uns altres, de vegades, sense un fonament seriós.

  • Pa sense sal: En molts casos, al pa sense sal, considerat com una varietat especial per els qui han de seguir dietes baixes en sodi, s'atribueixen més efectes beneficiosos que els que realment aporta. Si bé l'actual patró dietètic es caracteritza per excedir les recomanacions en el consum de sodi i l'elecció d'aquest tipus de pa pot ser interessant, no se li ha d'atribuir més propietats de les que té. L'única diferència amb el pa normal és que no té sal. Cal recordar que el pa normal que s'elabora avui en dia té menys sal, un 25,9% menys, que fa uns anys.
  • Què passa amb el pa de motlle?: Les llegendes sobre aquest tipus de pa són variades i, de vegades, contradictòries. N'hi ha que defensen que amb el mateix pes la seva aportació calòrica és superior a la del pa de barra, i també qui n'opina el contrari. Però el total de calories en els dos pans és molt semblant (al voltant de 250 kcal/100 grams), encara que s'aprecien diferències entre els diversos fabricants i orígens quant a greixos i sucres. L'última anàlisi comparativa sobre pa de motlle elaborada per EROSKI CONSUMER assenyala que, per a un consum freqüent, el pa de motlle en general és menys saludable que el pa comú: té més greix, més sucre i més sal, a més de nombrosos additius.

Millor si és integral

 El pa integral aporta una quantitat de calories molt semblant al pa blanc. Si es parteix d'aquesta base científica, les calories no han de ser l'excusa per triar el pa integral, encara que la conseqüència és més saludable. L'encasellament exclusiu del pa integral en les dietes d'aprimament o d'altres (diabetis, colesterol...) és injustificat i bé es podria escollir com a opció de dieta sana. La diferència fonamental d'aquest davant del pa blanc és l'aportació superior de fibra. Aquesta característica, en relació amb la salut, el fa idoni per a constituir-se com la primera opció dins d'un estil d'alimentació integral, per triar un tipus de pa o un altre amb independència de la necessitat de perdre pes. Per tant, les varietats integrals són millors per a articular un estil d'alimentació equilibrat.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto