Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Salut

^

Nictúria: quan el desig d'orinar interromp el son

Despertar-se almenys dues vegades durant la nit per orinar delata que hi ha alguna cosa en l'organisme que no funciona bé

L'impacte de la nictúria

  L'Estudi Nictúria ha diagnosticat aquest símptoma, mitjançant la fluxometria, en 40 pacients voluntaris fins avui. El treball es va iniciar el 2007 i en l'actualitat ja ha revelat conclusions importants:

  • Percepció errònia del problema: la fluxometria ha desvelat que més del 50% dels pacients no encerten en el nombre de vegades que es lleven durant la nit. Sobreestimen les que van a orinar i diuen que es desperten amb aquesta finalitat entre 1 i 1,5 vegades més de les que en realitat ho fan.
  • Deteriorament de la qualitat de vida: la nictúria té un fort impacte en la qualitat de vida en el 15% dels pacients. Ara, amb un seguiment més alt, el 30% dels pacients ho confirmen ja que diuen acusar un gran cansament i trobar-se mancats d'energia per a fer activitat física.
  • Repercussió en el son: el 95% dels afectats es lleven durant la primera meitat de la nit per orinar. S'ha demostrat que les persones que es desperten durant la primera part de la nit poden desenvolupar trastorns del son més greus, com l'insomni, amb conseqüències l'endemà, com ara l'adormiment i la fatiga diürns, mal humor i un menor rendiment.
  • Risc de caigudes: la nictúria també comporta un risc més gran de caigudes i de fractures en persones d'edat avançada, perquè es lleven endormiscades, amb poca llum i probablement després d'haver pres algun fàrmac que pot alterar els seus reflexos.

Consells per a enfrontar-se a la nictúria

  1.   Restringir el consum de líquids mitjançant l'adopció de certs hàbits, com ara beure poca quantitat abans d'anar al llit i evitar picar després de sopar.
  2. Sopar al més aviat possible, sobre les set o les vuit del vespre. El sopar ha de separar-se al màxim de l'hora d'anar a dormir.
  3. Per sopar, evitar prendre aliments com sopes, verdures o fruites, que contenen molta aigua.
  4. En comptes d'això, prendre altres aliments més sòlids com una truita o pa.
  5. Si s'han ingerit aliments molt rics en líquids o s'ha begut molt, retardar mitja hora o una hora el moment d'anar al llit.
  6. Evitar beure cada vegada que es llevi per orinar.
  7. Anar a dormir amb l'organisme al més buit possible.

Font: Emilio Batista, coordinador de la Unitat d'Urodinàmia del Centre Mèdic Teknon, de Barcelona, i president de l'Associació Continència

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto