Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

^

Com podem alleugerir els plats de sempre

Canviar alguns hàbits a la cuina com vigilar els adobs de les amanides o utilitzar la cuina al vapor i controlar el consum de begudes ensucrades i alcohòliques permet estalviar la ingesta de 100 calories per ració

Amaniments i salses, en el punt de mira

  Les espècies, els condiments i les herbes aromàtiques serveixen com a aromatitzants perfectes que redueixen la necessitat d'amanir els plats i d'acompanyar-los amb salses grasses. No hem de baixar la guàrdia: un plat saludable pot espatllar-se per la salsa o per l'amaniment que l'acompanya. Només dues cullerades soperes d'oli d'oliva contenen 200 calories, així que canviar les guarnicions de sempre per una salsa de iogurt desnatat amb una mica de mostassa, unes gotes de llimona i estragó per a aromatitzar pot reduir el plat en més de 150 calories. La salsa mimosa amb suc de llimona, all, julivert i ou trossejat també és molt lleugera i apropiada per a combinar amb amanides de patates, arròs o pasta.

Begudes i postres: no baixem la guàrdia

  Una beguda alcohòlica o un refresc ensucrat poden arruïnar els èxits aconseguits amb la confecció d'uns plats baixos en greixos i sucres. La millor beguda que complementa una dieta hipocalòrica és, sens dubte, l'aigua. Tanmateix, es poden utilitzar sucs de fruites o hortalisses rebaixats amb gel si són comercials o, en el cas de prendre vi, fer-ho amb una mica de gasosa.

El colofó d'un àpat el donen les postres. Les fruites són la millor elecció: fresques, al forn, en sorbets, amb iogurt desnatat, en compota... Utilitzar fruites per afegir dolçor a les postres és una de les millors maneres d'eliminar de la dieta algunes de les temptacions gastronòmiques més perilloses, com ara les mousses, els gelats i els pastissos de tota mena que coronen qualsevol menú de celebració.

10 claus per a alleugerir els plats

 
  1. Adobs en amanides. Per a reduir l'oli amb què s'elaboren les amanides i les verdures torrades, es pot fer servir un adob més lleuger i amb un sabor original. Una salsa feta amb iogurt desnatat natural batut amb menta picada i sal, o substituir els daus de formatge per mató, són dues opcions lleugeres en greixos i proteïnes que donen gust a les amanides
  2. Més volum als plats. Les calories dels plats d'arròs, pasta i llegums es poden reduir si es barregen amb verdures i hortalisses o fruites, en comptes de fer-ho amb aliments grassos com cansalada, botifarra, carn picada o xoriço.
  3. Purés sense mantega. En comptes de fer servir llet, nata i mantega per a fer els purés, es pot optar per utilitzar caldo de verdures o de pollastre. Tots els purés, les cremes i les sopes elaborats amb llet contenen entre un 25% i 50% més de calories que els cuinats amb caldos.
  4. Sempre aliments magres. Tan important com optar per una cuina lleugera és saber triar els aliments menys grassos. 100 grams de conill aporten 7 grams de greix, tres vegades menys que la mateixa quantitat de costelles de porc o d'espatlla de xai.
  5. Macerar la carn i el peix. Les herbes aromàtiques (farigola, romaní, alfàbrega, orenga o anet) i les espècies són un recurs útil per a potenciar el sabor dels aliments sense necessitat de cuinar-los fregits.
  6. Cuina a la papillota. És una tècnica culinària saludable i molt adequada per a cuinar carns, peixos, hortalisses carnoses, patates o altres tubercles com la iuca o el moniato.
  7. Salses sense nata. Es pot substituir la nata de les salses per una beixamel lleugera elaborada amb llet desnatada a la qual es pot afegir una mica de formatge blau per potenciar-ne el sabor.
  8. Condiments dolços. La canyella, la vainilla, el clau i el cardamom són espècies que amb el seu marcat sabor compensen la falta de sucre. Es poden usar per a fer arròs amb llet, natilles o flams, cafès, tes i infusions.
  9. Patates fregides sense pràcticament greix. És fàcil aconseguir unes patates d'aspecte i textura cruixent semblants a les patates fregides, però més lleugeres. Es tallen en làmines fines, s'escampen per la safata del forn i es polvoritzen amb molt poc d'oli. Es couen al forn amb el grill fins que quedin daurades i cruixents. Amb aquestes patates es pot fer una truita de patates més lleugera. Quan estan cuites, se salten amb una mica d'oli a la paella abans de barrejar-les amb l'ou i es qualla la truita.
  10. Patés vegetals. S'aconsegueixen barrejant formatge cremós lleuger o tofu i la pasta obtinguda de triturar diverses verdures bullides o torrades amb all. Si a la barreja s'afegeix clara d'ou, aquesta serveix com emulsionant i li dóna l'aspecte d'una mousse.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto