Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Salut

Λ

La migdiada, un somni que acaba als 30 minuts

Augmenta el rendiment laboral, aclareix la ment i allibera estrès, sempre que la seva durada no s'allargui més de mitja hora

  Sobretaula, sofà i sopor. La combinació d'aquests tres elements converteix la migdiada en una conseqüència més que inevitable, irresistible. Batejada per Camilo José Cela com el ioga ibèric, o elevada a la condició de tresor nacional, la becaina vespertina aixeca passions al nostre país. També ho fa en altres poc o menys acostumats, almenys fins ara, a aquesta aturada en l'activitat diària. Un estudi elaborat per la Universitat de Regensburg el 2004 mostrava, per a sorpresa dels seus promotors, que la proporció d'alemanys (25%) que recorrien a la migdiada era molt superior a la dels espanyols (9%). La veritat és que el ritme de vida imperant no col·labora precisament a la seva promoció. I és una llàstima, perquè la comunitat científica ha certificat que, lluny de reduir la productivitat, augmenta el rendiment laboral i beneficia el benestar de qui la gaudeix.

Això sí, els seus avantatges estan condicionats a la dosi: perquè el descans sigui saludable i efectiu, els experts en salut de EROSKI CONSUMER recomanen que el temps dedicat a dormir durant la migdiada no excedeixi els 30 minuts. Sobrepassar aquest límit pot desencadenar l'efecte contrari al desitjat, i fins i tot ocasionar conseqüències poc saludables per a l'organisme. Dormir la migdiada en la quantitat, la qualitat i la forma adequada contribueix a augmentar el rendiment laboral, a descarregar l'ansietat i a desbloquejar la ment. En els més petits és un hàbit encara més valuós: afavoreix la capacitat d'aprenentatge i redueix la hiperactivitat i l'ansietat dels nens.

Plaer i salut

L'origen de la migdiada o sesta és antic: es remunta a la civilització romana, que es referia com a l'"hora sexta" el període de temps comprès entre les 12.00 hores i les 15.00 hores. Amb els anys, l'expressió va derivar en la paraula "sesta", que, en castellà, fins i tot ha donat lloc al verb "sestear". La seva procedència pot resultar desconeguda per a alguns, però no passa el mateix amb els beneficis més evidents que s'experimenten després de gaudir d'un petit son vespertí. La migdiada és reparadora perquè proporciona una sensació de benestar i aclareix la ment.

És un hàbit recomanable també pels seus efectes positius en la salut psíquica de les persones. Els experts coincideixen que una becaina a l'equador del dia allibera l'estrès i el nerviosisme acumulat durant la jornada, recarrega l'organisme i augmenta la creativitat, així com el nivell d'alerta, necessari per a prevenir possibles accidents al volant o laborals.

Però no només ajuda per "dins", també ho fa per fora. El descans a mitja tarda prevé l'envelliment cel·lular perquè el seu efecte reparador és capaç de combatre els radicals lliures -molècules responsables, entre altres efectes, de l'envelliment cel·lular-. La migdiada és, alhora, una aliada per mantenir la pell sana i lluminosa, a més d'accelerar el procés de regeneració de les cèl·lules i mantenir-la fresca i fina.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto