Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

^

Carmanyola (o "tupper") saludable

Menjar saludable, segur i taula comparativa

Trucs de cuina per a la carmanyola

  El menjar que es prendrà l'endemà a la feina no té per què ser diferent del que es menja a casa. Tot i això, per a aconseguir que el plat tingui unes condicions determinades, sobretot d'aspecte i sabor, convé atendre aquests consells.

  • No salar la carn abans d'introduir-la al microones, perquè s'assecarà.
  • Les vinagretes i les salses d'amanida s'han de transportar en un pot de vidre, independent, i usar-les per a fer la barreja pocs minuts abans de menjar.
  • Un raget de llimona o oli d'oliva abans d'escalfar el peix o la carn aconsegueix que resultin més sucosos.
  • Els termos o els pots de vidre de 250 grams són els idonis per a portar la ració justa de sopa, gaspatxo o crema de verdures.

  L'avorriment que propicia una gamma de plats repetitiva i poc variada és un dels principals inconvenients de menjar de carmanyola. Per evitar caure en la monotonia, es pot recórrer a una fritada de verduretes per a acompanyar el bistec o a una tallada de formatge baix en greix sobre el filet rus, o a pastanaga i api ratllats al vapor com a guarnició del lluç a la romana. Cal fer ús de la imaginació. Un altre aliment comodí ric en carbohidrats és la pasta. Ara bé, perquè els macarrons, els espaguetis, les lasanyes i els raviolis no siguin tan sols una valuosa font d'hidrats de carboni, sinó que resultin saborosos i agradables a qui els consumeix, s'ha d'aconseguir que després de la cocció la pasta quedi "al dente". Així, el rescalfament posterior no en destruirà la consistència ni afectarà el seu valor nutritiu. Una pasta massa cuita presenta un índex glicèmic més elevat, s'absorbeixen més ràpidament els seus sucres i en poc de temps es torna a experimentar la sensació de gana.

TAULA COMPARATIVA

Menú saludable de dilluns a divendres en carmanyola i el seu comentari dietètic
Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
Amanida o verdures + Llegums Pasta + Carn/Ou Amanida o verdures + Llegums Arròs o cuscús + Carn o peix Entrepà o Sandvitx variat
Plat únic: Esdudella de cigrons amb cuscús i verdures + fruita fresca. Amanida amb anxoves + Macarrons amb tomàquet gratinat i ou al microones + fruita fresca. Gaspatxo + mongetes amb pop + fruita fresca. Gaspatxo (opcional).
Plat únic: Arròs amb curri, xai i fruita seca + iogurt.
Gaspatxo (opcional). Entrepà vegetal amb tonyina, anxoves en oli i formatge.
Aprofiti les sobres. La combinació de llegums i cereals (cuscús o arròs, per exemple) garanteix una aportació proteica de qualitat. Una fruita rica en vitamina C (cítrics, meló, maduixes, pinya) són les postres més indicades. Menú equilibrat en 10 minuts. Porti l?ou batut a banda, aboqui?l sobre els macarrons i escalfi-ho al microones. Afegeixi les anxoves a l?amanida en el moment de menjar-la, per seguretat alimentària. Amb un litre de gaspatxo obtenim una ració d?aquest saludable entrant per a 4 dies. Com que és ric en vitamina C, és el complement perfecte dels llegums, ja que afavoreix l?absorció del ferro i fa l?àpat més nutritiu. Pot cuinar i consumir aquests aliments en un mateix plat o portar el guisat de xai a banda; cuini l?arròs en bossa individual durant 10 minuts i afegeixi?l al guisat. El iogurt de les postres ajuda a digerir aquest plat. Prendrà més fibra si el pa és integral. Els ingredients s?han de porten per separat i muntar el entrepà després, en un moment.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto