Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

Λ

Altres informacions sobre Alimentació: Retenció de líquids / Menú tipus en cas de gastroenteritis / Botulisme / Paper d'alumini / Colesterol

5 claus pera...evitar la retenció de líquids

  •  Més aigua. Com més aigua bevem, amb més facilitat eliminarem els líquids acumulats. Convé prendre aigua de baixa mineralització o hiposòdica, amb menys de 20 mil·ligrams de sodi per cada 100 mil·lilitres d'aigua. De totes formes, el primer got s'ha de beure amb suc de llimona i en dejú perquè siga depuratiu.
  • Menys sal. La sal té sodi. El sodi reté líquids i entorpeix la circulació. Els vegetals frescos a penes tenen sodi. Els aliments més salats que convé reduir són els formatges curats, els embotits i els fumats. Encara contenen més sodi els aliments processats, les conserves o els productes envasats.
  • Aliments rics en potassi. Ajuden a orinar més. Es recomanen vegetals com els espinacs, el carabassó i els xampinyons. Les fruites com el plàtan, la pinya, l'albercoc, les fruites dessecades, els fruits secs sense sal, les patates i els llegums també contenen molt de potassi.
  • Infusions per a orinar més. Hi ha plantes diürètiques que preses en infusió en acabant de dinar o entre hores són efectives per a orinar més. Algunes són la dent de lleó, la cua de cavall, l'ortosifò i les fulles d'olivera. El consell de l'especialista és essencial per a evitar pèrdua de minerals com el potassi si se n'abusa.
  • Menjar sense sal? Dependrà del grau de retenció de líquids. Si és important caldrà reduir o eliminar la sal afegida i els aliments més rics en sodi. Fins que els ronyons no aconseguisquen eliminar tot l'excés de sodi, l'organisme continuarà retenint líquids.

La dada...8

  És el nombre d'aminoàcids essencials per a l'organisme, els que necessàriament s'han de proporcionar a través de la dieta perquè el cos és incapaç de produir-los. Tots es troben en els aliments rics en proteïnes d'origen animal com els ous, les carns, els peixos i els lactis.

Menú tipus en cas de gastroenteritis

  • Desdejuni:
    Té amb llimona sense sucre, sí amb sacarina. Pa torrat amb codonyat.
  • Esmorzar:
    Iogurt amb bífidus.
  • Dinar:
    Arròs caldós amb pastanaga. Lluç amb patata torrada al forn amb llimona. Pa torrat i compota de pera o plàtan madur.
  • Berenar:
    Iogurt amb bífidus. Té amb llimona sense sucre.
  • Sopar:
    Sopa de tapioca amb caldo de pollastre. Truita a la francesa amb una tallada de pernil dolç. Pa torrat i poma torrada.

El truc: Beure uns dos litres de sèrum oral en comptes d'aigua durant tot el dia. Pot ser casolà: 1 litre d'aigua bullida, suc de llimona, 2 cullerades soperes de sucre, 1 cullereta de bicarbonat i mitja de sal. Aquest sèrum ajuda a reposar líquids, electròlits i a evitar la deshidratació després de la diarrea provocada per una gastroenteritis, relativament freqüent durant l'estiu.

L'abc de la nutrició:

Botulisme:
  Intoxicació alimentària produïda per la toxina del bacteri Clostridium botulinum. Els aliments amb més risc de transmetre el botulisme són les conserves i les semiconserves casolanes. Els símptomes, abdominals o neurològics, apareixen entre les dotze hores i els vuit dies d'haver consumit l'aliment contaminat. Pot ser mortal.

Consultori nutricional

 

És apte el paper d'alumini per a cuinar al forn?

  El paper d'alumini està preparat per a resistir la cocció a elevades temperatures sense cedir partícules tòxiques a l'aliment amb què està en contacte. Tot i això, s'aconsella fer servir el paper d'alumini en coccions curtes (papillota, motlle de pastissos) i evitar el contacte amb productes àcids com la salsa de tomata o el suc de llimona. La reacció de l'àcid a altes temperatures pot provocar alteracions en la capa protectora del paper, de manera que l'alumini entraria en contacte amb l'aliment.

És cert que prendre lecitina de soja fa baixar el colesterol?

La lecitina és un compost gras present en totes les cèl·lules del nostre organisme que participa del metabolisme dels lípids. Entre altres funcions bàsiques, contribueix a mantenir en suspensió el colesterol circulant en sang, de manera que impedeix que es diposite a les parets de les venes i les artèries. L'organisme fabrica lecitina al fetge si la dieta inclou els components adequats (fòsfor, àcids grassos insaturats, oleic, linoleic i linolènic). Aquests nutrients es troben en els cereals integrals, els olis no refinats i premsats en fred, l'ou, els fruits secs, el germen de blat i el fetge. Prendre lecitina de soja pot servir de complement per a prevenir l'excés de colesterol, sempre que se seguisca una dieta adequada. Si la persona té alt el colesterol, el metge estimarà si necessita, a més de revisar la dieta, un medicament per a controlar l'hipercolesterolèmia i no només lecitina com a complement.

Què es pot menjar quan es tenen digestions pesades, acidesa d'estómac i molts gasos?

  La digestió és un procés lent que s'allarga quan es consumeix massa menjar o aliments grassos i rics en fibra. Revisem l'alimentació i comprovem que no abusem de les carns grasses, dels embotits o d'aliments fregits o guisats. Incloguem amb més freqüència carns magres (indiot, pollastre, conill, filet de vedella, llom de porc). Substituïm el cafè i el descafeïnat per infusions digestives (camamilla, regalèssia, fenoll, comí o sàlvia) i prenguem aigua entre hores, no en els àpats. Per disminuir les molèsties de la distensió abdominal, el dolor, els gasos o l'acidesa, podem prendre suc de papaia o pinya fresca, ja que contenen papaïna i bromelina respectivament, uns enzims que ajuden en la digestió.


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto