Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

Λ

Altres informacions sobre Alimentació: Claus per a escollir els verdaders aliments light / Menú tipus sense lactosa / Colerètic

Claus per a escollir els verdaders aliments light

  • Abans de comprar, comparem la diferència real de calories entre dos productes de marques diferents, i fins i tot entre dos productes de la mateixa marca, un de normal i l?equivalent anunciat com a light. No tots els productes light, lleugers, alleugerits, baixos en greix, baixos en sucre o baixos en calories ho són tant com creiem.
  • Perquè "apreciés una diferència notable en calories, el producte light hauria de reduir en un 30% el seu valor energètic respecte de l?homònim normal. En algunes patates fregides, melmelades i batuts de llet, per exemple, la diferència de calories no arriba al 15%.
  • Molts aliments aporten la meitat de calories, però continuen sent molt energètics. Hi ha productes com ara maioneses, margarines, patés i patates fregides que, tot i que efectivament aporten prou menys calories que els convencionals amb la substitució d'una part per aigua, continuen sent aliments massa grassos i energètics.
  • Tenen menys calories els productes que, com les galetes, les melmelades, els refrescos, els sucs, els caramels o els xiclets, han substituït el sucre per edulcorants sense calories com la sacarina, l?aspartam, el ciclamat o l'acesulfam.
  • Convé llegir els ingredients dels aliments ?sense sucre? o ?amb fructosa?. Si han afegit fructosa en comptes de sucre o sacarosa, el valor energètic de l'aliment no varia, ja que els dos compostos, fructosa i sacarosa, aporten les mateixes calories.

El rebost: verat

Les peixateries ja disposen de verat, anomenat també cavalla. Es tracta"un peix blau de la mateixa família que la tonyina i molt fàcil d'identificar pel particular aspecte del seu dors, cobert de primes línies transversals de color blau verdós. El seu cos és allargat i fi, i pel que fa a la grandària, el més comú és trobar-ne peces d?uns 30 centímetres i que pesen entre 250 i 300 grams. Un peix barat

El verat té tots els avantatges de la resta de peixos blaus -tonyina, bonítol, sardines, anxoves, sorell-, i com que sempre està de temporada resulta més econòmic. La seua carn és rica en àcids grassos omega 3, l'aportació del quals és essencial en la prevenció de malalties cardiovasculars, ja que redueix els nivells de colesterol i de triglicèrids en sang, i això disminueix el risc de formació de coàguls o trombes.

L'únic inconvenient que pot associar-se a aquest peix és el contingut en purines, que en l'organisme es transformen en àcid úric, per això no és aconsellable per als qui tenen hiperuricèmia o gota.

Verat per als xiquets

És un peix amb prou espines, per això els xiquets se'l menjaran millor en filets. La carn d'aquest peix, saborosa i consistent, es presta a diverses preparacions, com la lasanya o el pastís, que poden agradar més als petits. També es pot afegir als seus plats preferits, com l'ensalada de pasta o l'arròs, i servir com a ingredient de l?entrepà o el sandvitx de desdejunis i berenars. Cuinar-lo és fàcil perquè admet les mateixes tècniques culinàries que les anxoves o les sardines: a la graella, a la planxa, al forn, a la brasa i en papillota. Un consell: té la pell perfectament adherida a la carn, per tant, siga quin siga la preparació, mai s?ha de treure.

Menú tipus sense lactosa

Desdejuni

Beguda de soja. Suc natural de fruita. Pa de cereals torrat amb oli, tomata i pernil serrà.

Esmorzar

Fruita. Infusió. Coques de blat moresc (llegir ingredients).

Menjada

Llentilles amb carabassa i pebrot.

Filet d'estruç amb enciam i pastanaga.

Pa integral. Fruita.

Berenar

Un grapat de fruits secs. Fruita.

Sopar

Sopa de fideus amb verdures en juliana.

Verat torrat en papillota amb xampinyons i ceba.

Pa integral. Got de beguda de soja amb mel.

El consell:

cal llegir atentament les etiquetes dels aliments, ja que alguns inclouen lactosa entre els ingredients. Són els que porten:

  • Llet de vaca: xocolata amb llet, sugus, productes de pastisseria i rebosteria.
  • Components de la llet: sèrum de llet, sòlids lactis.
  • Colorant E-101: riboflavina o lactoflavina.
  • Acidulants: E-325 (lactat sòdic), E-326 (lactat potàssic), E-327 (lactat càlcic)
  • Emulgents: E-480 (estearoil 2-lactilic àcid), E-481 (estearoil-2-lactilat sòdic), E-482 (estearoil-2-lactilat càlcic).

L'ABC de la nutrició

Colerètic:
 Substància que contenen diverses plantes i aliments que augmenta la producció de bilis, la fa més líquida i abundant, per això prevé la formació de càlculs biliars. El fetge segrega bilis que s'emmagatzema a la vesícula biliar. Aquesta substància és imprescindible per a digerir els greixos. Les plantes com el boldo i la dent de lleó, i les verdures com ara carxofes, escarola, endívies o card, són especialment convenients per als qui tenen malestar per disfunció hepàtica o de la vesícula, que es manifesten en forma de digestions lentes, pesadesa i inflor habitual en acabant de dinar, i dolor abdominal freqüent després dels àpats.

Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto