Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > El mès práctic > Consells

Λ

Vista i ordinador: Les pauses i els exercicis per a la vista, molt recomanables

  Amb l'ús creixent professional i privat dels ordinadors han augmentat també les molèsties de la vistes dels usuaris. Ulls dolençosos, secs i irritats, mals de cap i vista borrosa, són alguns dels símptomes de l'anomenada síndrome de la visió de l'ordinador, que s'ha convertit en una de les molèsties més freqüents dels treballadors d'oficines els últims anys. Tenen l'origen en un abús o un mal ús de l'aparell, i la seua solució passa per seguir unes simples recomanacions a l'abast de qualsevol.

  • No treballeu més d'una hora continuada davant del monitor. Si això no és possible, feu pauses freqüents, cada una de 5 minuts. Durant aquestes breus pauses orienteu la mirada a un objecte distant durant 20 segons.
  • Alterneu el treball a l'ordinador amb altres tipus d'activitats
  • Si sentiu molèsties, apagueu l'ordinador i feu descansar els ulls. Us alleujarà tancar i obrir els ulls en l'aire fresc.
  • Si cal, augmenteu la grandària de la lletra.
  • Els caràcters han d'estar ben definits, amb un bon nivell de contrast respecte del fons, amb una grandària suficient i un espai adequat entre les línies.
  • Treballeu amb text negre sobre fons blanc. Procureu no abusar dels colors.

Ubicació

  • Situeu el monitor a una distància d'uns 50 a 60 centímetres.
  • Col.loqueu la part superior de la pantalla a una altura semblant a la dels ulls, o lleugerament més baixa. El monitor queda, així, en la zona òptima de visió, compresa entre els 5 i els 35 graus per sota de l'horitzontal visual, des de la qual ho contemplareu tot sense cap esforç, la vostra vista no es ressentirà i evitareu postures lesives.
  • Inclineu el monitor cap avall a uns 20 graus en angle respecte a la vostra mirada recta.
  • Utilitzeu un faristol per als documents. Col.loqueu-lo a una distància equivalent a la pantalla i a la vostra mateixa altura. D'aquesta forma no baixarà i pujarà constantment el cap per a mirar, i es reduirà la fatiga visual.

Alerta amb la llum

  • Col.loqueu la pantalla perpendicular a la finestra, mai davant, perquè en alçar la vista es poden produir enlluernaments, ni d'esquena a aquesta, ja que els reflexos de la llum natural sobre el vidre són inevitables.
  • Tracteu que el monitor o la llum de taula no siguen l'única il.luminació. Utilitzeu llum ambiental. Evitareu que cada vegada que desplaceu els ulls fora de la zona il.luminada hagen d'adaptar-se a unes condicions molt diferents de llum.
  • No incorregueu en l'error freqüent d'utilitzar molta llum. Moltes fonts de llum en un lloc us poden desviar l'atenció dels ulls del monitor o causar reflexions en la pantalla.
  • L'excés de llum també cansa la vista, és preferible orientar els llums perquè il.luminen l'àrea de treball i no incidisquen directament sobre els vostres ulls o sobre la pantalla.
  • Treballeu amb monitors que incorporen un tractament antireflector o un filtre especial. Tingueu especial atenció que el filtre no enfosquisca massa el monitor.
  • La imatge de la pantalla ha de ser estable, sense centellejos, reflexos, espurnejos o reverberacions. Segons un estudi, el nivell de luminància dels monitors de rajos catòdics és inestable durant els primers 20 minuts després de l'encesa, per la qual cosa és aconsellable que encengueu el monitor abans de començar-hi a treballar: reduireu la fatiga visual produïda per aquestes variacions.

Exercicis enfront de l'ordinador

 
  • Asseieu-vos correctament i mireu al davant. Després, sense moure el cap, desvieu la mirada tot el que pugueu cap a l'esquerra i després a la dreta.
  • Quan estigueu davant de l'ordinador, procureu fer un esforç conscient per mantenir un ritme de parpelleig freqüent, o feu pauses breus en el treball i parpellegeu.
  • Feu una pausa i dirigiu la mirada a l'infinit (per als ulls això equival a una distància superior a 6 m). Els músculs oculars es relaxen perquè es fa innecessària l'acomodació que requereix mirar a una distància pròxima.

Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto