Saltar el menú de navegació i anar al contingut

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Actualitat i oci > Tema de portada

^

Les dades, informacions, interpretacions i qualificacions que apareixen en aquesta informació corresponen exclusivament al moment que es van realitzar i tenen, per tant, una vigència limitada.

Gimnasios: Més de la meitat suspenen l'examen

El pitjor és l'atenció al client i l'assessorament medicoesportiu. El millor, l'equipament i l'estat de les instal.lacions

Els resultats globals

  Els gimnasos del nostre país han de millorar molt si volen donar un servei plenament satisfactori als seus clients. Prova d'aquesta afirmació és que només la tercera part dels 130 analitzats en aquest informe aconsegueixen aprovar sobradament l'examen de qualitat al qual han sigut sotmesos, que quasi el 30% el suspèn nítidament i que un altre 25% tampoc no aconsegueix l'aprovat. Si enfoquem l'estudi als resultats obtinguts pels gimnasos estudiats en cada ciutat, s'observa que el 70% dels gimnasos estudiats a Cadis, Màlaga, Múrcia, i València suspenen l'examen, i que el 60% dels visitats a la Corunya, Castelló, Pamplona i Sant Sebastià també ho fan. Són dades molt eloqüents; si ho mirem pel costat positiu cal destacar que van aprovar l'examen de CONSUMER el 80% dels gimnasos estudiats a Bilbao, el 70% dels de Vitòria i el 60% dels de Burgos.

I si parlem de les mitjanes aconseguides pels gimnasos presos globalment en cada ciutat, les ciutats que surten més ben parades són Vitòria i Bilbao, perquè no suspenen en cap apartat i són els únics que obtenen un "bé" de mitjana global de qualitat. Els segueixen els de Barcelona i Madrid (que fallen en atenció al client i assessorament) i els de Burgos i Pamplona, amb carències en horaris i tarifes i en atenció al client i assessorament; els gimnasos d'aquestes quatre ciutats aconsegueixen de mitjana un discret "acceptable". Els que, presos globalment en cada ciutat, van sortir més mal parats de l'examen van ser els de Cadis (només aproven en estat de les instal.lacions) i Castelló (l'únic apartat que no suspenen és "horaris i tarifes"), les dues ciutats amb un "malament" de mitjana. Però en les cinc ciutats encara no esmentades (la Corunya, Màlaga, Múrcia, Sant Sebastià i València), la situació no va ser molt millor, ja que no n'aprova cap i es queden en un mediocre "regular". Finalment, si després de l'examen de qualitat s'inclou el factor preu (tant de la matrícula com de la quota mensual) dels gimnasos, es conclou que els únics (presos globalment, una vegada més) amb una bona relació qualitat-preu són els analitzats a Madrid, si bé el més destacable és que els de vuit de les tretze ciutats ofereixen una relació qualitat-preu "regular", no satisfactòria. Només els de Castelló (encara que suspenen en qualitat, són molt barats), Múrcia (igualment), Pamplona (acceptable en qualitat) i Sant Sebastià ("regular" en qualitat) aconsegueixen una relació qualitat-preu "acceptable".

Com pot treure el màxim rendiment del seu treball en el gimnàs

  • Busqui estímuls per a la pràctica habitual de l'exercici físic. La regularitat és el secret de la forma física, però no es sobrecarregui l'organisme.
  • Reflexioni sobre la seva capacitat i condició física per a adequar-se a l'activitat escollida i establir la intensitat de la pràctica.
  • Deixi's assessorar per especialistes, tant en l'aspecte esportiu com en el mèdic. El millor exercici és el que combina el treball cardiovascular o aeròbic amb una posada a punt muscular.
  • Comenci per una activitat física moderada tres dies a la setmana de forma alterna. La durada més recomanable, sobretot els primers dies, és d'entre 20 i 30 minuts d'exercici aeròbic.
  • Iniciï les sessions amb exercicis d'escalfament per preparar el cos per a un esforç més gran. L'escalfament disminueix el risc de lesions.
  • Comenci els exercicis lentament i augmenti'n la velocitat de forma gradual.
  • Respiri de forma controlada. Inspiri quan es posi en tensió i exhali quan es relaxi. No retingui aire en els pulmons molt de temps.
  • Begui aigua abans, durant i després de l'exercici. Evitarà la deshidratació i les rampes musculars.
  • Acabi la sessió amb estiraments i relaxació. Els exercicis d'estirament estimulen la circulació perifèrica i ajuden a tornar els músculs al seu estat inicial.
  • La roba més adequada és la de licra o cotó. Unes sabatilles esportives adequades i uns guants (si s'han de fer peses) completen l'equip.
  • Usar la sauna una o dues vegades per setmana ajuda a eliminar la sensació de fatiga, relaxa i hidrata la pell, però els qui tenen la tensió baixa hi han de limitar el temps d'exposició.
  • El millor és combinar activitats que potenciïn els diferents grups musculars amb les cardiovasculars.
  • En els aparells de pes, comenci quasi sense pes ja que al principi cal aprendre el gest tècnic i mantenir la postura correcta durant tota l'activitat. A més, cal començar fent moltes repeticions per a guanyar en resistència.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto