Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Actualitat i oci > Informe

Λ

Les dades, informacions, interpretacions i qualificacions que apareixen en aquesta informació corresponen exclusivament al moment que es van realitzar i tenen, per tant, una vigència limitada.

Gimnasos i poliesportius: No només qüestió d'imatge, la salut també compta

Entre el culte al cos i l'interès creixent que suscita tot el que està relacionat amb la salut, practicar esport s'ha convertit en més que una moda passatgera

 Així ho testifica l'increment del nombre de matriculacions que es registra cada tardor en gimnasos privats i poliesportius municipals. Iniciar-se en una activitat física comporta prendre decisions que assegurin que l'esforç i els diners invertits no seran en va.

Qüestions com decantar-se per un centre proper al nostre domicili o per un de pròxim al lloc de treball, la titulació dels professors i l'elecció de l'activitat que més s'adapti a les nostres necessitats o objectius (evitar l'estil de vida sedentari, desenvolupar musculatura, endurir el cos sotmès a una dieta d'aprimament...) s'han de considerar detingudament. I, per descomptat, la tarifa també influirà, ja que les diferències entre centres privats o públics són notables, i dins dels primers la variació en els preus és considerable.

Un ampli ventall d'activitats

  • Aeróbic: Aeròbic: Combina moviments coreogràfics de baixa i alta intensitat al ritme de la música. Activitat idònia per millorar la coordinació i els reflexos.
  • Gym-jazz, Funky, aerodance...Gym-jazz, funky, aerodance...: Moviments aeròbics seguint diversos ritmes musicals.
  • Spinning: Adapta les tècniques de l'aeròbic i del ciclisme de carretera a la bicicleta estàtica. Exercici cardiovascular d'alta intensitat ideal per combatre la cel·lulitis i enfortir abdomen, glutis i cames.
  • Body pump:Mètode integral i personalitzat d'entrenament que combina exercicis cardiovasculars i musculars. Tonifica i millora la forma en un temps rècord. Inclou elements de les sessions aeròbiques tradicionals combinats amb tot tipus de material esportiu: step, gomes, peses, cordes...
  • Boxingaerobic: Combina moviments suaus de cames i braços de la boxa amb la tècnica tradicional de l'aeròbic. Desenvolupa la capacitat cardíaca i el to muscular. Ideal per millorar la coordinació i l'equilibri.
  • Acuaeróbic o fitness acuático:Exercicis realitzats sota l'aigua en una piscina de molt poca profunditat. Estimulant i relaxant, és una font terapèutica i correctora de problemes corporals. Causa menys tensió en articulacions i músculs que altres exercicis i el risc de lesions disminueix ja que el cos pesa menys dins l'aigua.
  • Musculación: El treball amb peses i aparells enforteix els diferents músculs, en marca les formes o n'augmenta el volum, segons l'objectiu que es persegueixi.
  • Stretching o estiramiento: Indicat per estimular músculs, tendons i articulacions, serveix com a escalfament per a altres activitats i prevé lesions. Disminueix la tensió corporal i l'estrès mental. Permet de recuperar la postura correcta del cos.
  • Yoga: Equilibra els quatre sistemes principals del cos: el nerviós, l'arterial, el limfàtic i l'energètic. És un bon complement esportiu ja que augmenta la força i la flexibilitat. Millora trastorns funcionals com la taquicàrdia, l'insomni o els símptomes de depressió.

Beneficis de practicar esport

  • Alenteix els processos degeneratius de l'edat i la pèrdua de les funcions mentals.
  • A partir dels 30 anys es pot augmentar fins al 25% de la capacitat del sistema cardiovascular, amb l'afegit que ajuda a controlar el pes i incrementa el consum d'oxigen dels músculs.
  • Millora la circulació sanguínia i ajuda a prevenir trastorns coronaris, arterials i cardiovasculars.
  • Redueix la hipertensió, l'osteoporosi, la diabetis i la síndrome de tensió premenstrual.
  • Incrementa els nivells del colesterol bo (HDL) a la sang i contribueix a reduir els triglicèrids (greix).
  • Enforteix el sistema immunològic i prevé l'aparició de diversos tipus de càncer, entre ells el de còlon.
  • Augmenta el nivell de la serotonina (hormona) al cervell, cosa que propicia un estat d'ànim més positiu. Té efectes beneficiosos davant la depressió, l'ansietat, l'estrès i la neurosi. Les millores de l'aspecte físic repercuteixen positivament a nivell psicològic, ja que quan una persona va adquirint la imatge que li agrada, se sent més segura de si mateixa i oblida traumes i complexos.
  • La sensació de joia i energia que proporciona la pràctica d'exercici en un entorn agradable resulta molt beneficiosa perquè actua com a antidepressiu natural. De fet, els psicòlegs defensen l'efecte terapèutic del treball físic en les persones que pateixen desequilibris i desordres mentals.
  • Incrementa l'autoconfiança, l'autoconsciència i la claredat de pensament. I és bo fins i tot per millorar la memòria.
  • Tot exercici físic regular augmenta l'eficàcia del son, si no es practica immediatament abans de l'hora d'anar a dormir.
  • nar al gimnàs també millora les relacions amb els altres: les classes compartides ofereixen l'oportunitat perfecta de relació amb els altres i de conèixer persones d'interessos similars als nostres.
  • Millora la capacitat de concentració. Un exemple clar el constitueixen les classes d'aeròbic: el nivell de coordinació que exigeixen les coreografies obliga als qui les practiquen a romandre en un estat de concentració elevat mentre les aprenen i executen.

Paginació


Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto