Saltar el menú de navegació i anar al contingut

  • Bienvenido (ES) | Ongi etorri (euskarazko bertsioa) | Benvingut (versió en català) | Benvido (versión en galego)
  • Bienvenido (ES)
  • Butlletins
    •  | Baixa  | Més opcions |
  • Portades anteriors

EROSKI CONSUMER, el diario del consumidor

Cercador

logotipo de fundación

Canals de EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > El mès práctic > Consells

Λ

Un estiu molt saludable: Sol i mar, amb precaució

El sol estimula la circulació, eleva l'índex de calci, afavoreix la formació de vitamina D, equilibra el sistema nerviós i fins i tot sembla que combat el cansament, la depressió i l'estrès

 A la platja, els efectes positius del sol es veuen potenciats amb el valor terapèutic de l'aigua de mar. Tanmateix, la valuosa acció del sol i de l'aigua es pot veure enterbolida si no adoptem les precaucions adequades.

  • Comenceu a prendre el sol de manera gradual. Durant els primers dies no us exposeu més de 20 minuts. Després, augmenteu de forma progressiva el temps d'exposició.
  • A la muntanya, a causa de l'altitud, els raigs estan menys filtrats i arriben a la pell amb més potència. A la platja, l'aigua i la sorra amplifiquen la llum solar. No baixeu la guàrdia els dies ennuvolats ja que els raigs poden traspassar els núvols.
  • Les millors hores per bronzejar-se sense perill de cremades: les primeres del matí i les últimes de la tarda. Eviteu les exposicions al sol entre les 12 i les 16 hores.
  • Si esteu prenent medicaments, consulteu el vostre metge. Alguns fàrmacs, en combinació amb l'acció solar, provoquen reaccions a la pell. Sota el sol no utilitzeu perfums, fragàncies o desodorants elaborats amb alcohol.
  • Apliqueu-vos el bronzejador mitja hora abans d'exposar-vos al sol per donar temps perquè els seus principis actius comencin a funcionar a nivell cel·lular. Repetiu l'operació cada mitja hora i després de cada bany. Utilitzeu cremes amb un índex més alt de protecció a les zones sensibles: rostre, nas, llavis. Extremeu la protecció si practiqueu esports a l'aire lliure.
  • Pareu atenció a les pells sensibles, infantils, madures, d'embarassades i d'ancians i protegiu-les amb més cura i menys exposició al sol.
  • L'aparició d'herpes labials augmenta a l'estiu, a falta de protecció solar. Utilitzeu pintallavis amb filtre solar.
  • Protegiu-vos els ulls i el seu contorn amb ulleres de sol amb vidres polaritzats.
  • Després de prendre el sol, de banyar-vos amb aigua de mar o a la piscina, dutxeu-vos amb aigua fresca i dolça per eliminar el salnitre o el clor que fan malbé la pell. Després de la dutxa, apliqueu-vos una crema hidratant o una loció after-sun, que aportin a la vostra pell la humitat perduda per l'efecte del sol.

Un cabell bonic...

  • Protegiu-vos el cap amb una gorra per evitar que el cabell es ressequi i canviï de tonalitat. Si ho preferiu, apliqueu-vos una màscara o un gel amb filtre solar.
  • Després de l'exposició al sol, renteu-vos el cabell amb un xampú de qualitat.
  • Utilitzeu productes acabats amb filtre solar, fins i tot a la tarda. Tot i que aquesta hora el sol és més feble, també us pot fer malbé el cabell.

Uns peus sans...

  • Eviteu el contagi de fongs, papil·lomes i peu d'atleta, entre d'altres infeccions dels peus, utilitzant xancletes o sabatilles de goma a les piscines i dutxes (també a la platja).
  • Utilitzeu, durant els dies de més calor, calçat que us permeti de transpirar i, si és possible, de pell o tela, i uns mitjons de cotó o llana. No compartiu mai tovalloles o calçat.
  • Assequeu-vos molt bé els peus, especialment els espais interdigitals, per evitar la humitat ja que la pell en aquest estat es remulla i facilita la penetració dels fongs .

Altres serveis


Buscar en

Informació de Copyright i avís legal

Visita nuestro canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validaciones de esta página

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación del W3C indicando que este documento es XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto